    From: "Dave" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBANK kontra ... Lukas tandeta
    Date: Fri, 1 Feb 2002 09:04:20 +0100

    Użytkownik "Artur K." <a...@p...com> napisał w wiadomości
    news:a3bpcd$35k$1@szmaragd.futuro.pl...
    > "Dave" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Co Lukas ma gorszego:
    >
    > - badziewny system informatyczny,

    na pewno nie ma takiego jak mBank dzisiaj rano kiedy system mBanku nie byl w
    stanie zrobic przelewow miedzy wlasnymi kontami i generowal bledy a o 8:20
    wisialy przelewy na zewnatrz bo system nie byl w stanie ich poprawnie
    przetworzyc...

    > - token nie zawsze działa, (mi dali token, tydzień kombinowali, jak zrobić
    > abym miał dostęp do mojego konta via www, potem musiałem się pofatygować i
    > token wymienić)

    masz paecha. Innym dziala.

    > - dostęp przez internet nie jest on-line (widać jaki był stan konta np. 5
    > godzin temu)

    tego nie zagwarantuje ci zaden system. Nawet w mBanku jak zrobisz transakcje
    VE bez laczenia sie z centrum autoryzacji (zdarza sie !) to mozesz zobaczyc
    aktualne saldo dopiero po paru dniach... W. Bolanowski wielokrotnie opisywal
    to na forum mBanku..

    > - saldo rachunku nie jest od razu widziane przez kartę VE (a nawet nie
    > wiadomo w moim przypadku w ogóle co jest przez moją kartę widziane w tej
    > chwili),

    to samo moze byc w mBanku - patrz wyzej.

    > - aktywacja karty (teoretycznie w ciągu 48 godzin, u mnie przynajmniej
    60),

    ja pamietam ze w mBanku aktywacja trwala podobnie...

    > - a najlepsza jest procedura zamknięcia konta (musisz iść do odziału po
    raz
    > pierwszy, zdac token, karty, ..., potem po tygodniu należy pójść po raz
    > drugi, aby zamknąć konto).

    a w mBanku mozesz zrobic to na telefon..?

    > Ale żeby nie było bez optymistycznego akcentu, to nie zamierzam na razie
    > zamykać konta w Lukas. Oni są tacy zabawni i nieporadni, jak jeszcze żaden
    > bank wobec mnie nie był. Nie miałem jeszcze takiego konta, w przypadku
    > którego w ciągu 3 tygodni (konto mam od 03.01.2002) miałbym tyle
    "przygód".
    > Zdążyłem już reklamować brak dostępu przez www, brak aktywacji karty w
    > regulaminowym czasie, niesprawność karty objawiającą się "niewidzeniem
    salda
    > na koncie" (to już była reklamacja oficjalna, faksem do Wrocławia, czekam
> [...]

    a w dodatku daja bezplatne konto, bezplatne karty i maja wyzsze
    oprocentowanie niz mBank... Zawsze mozesz pojsc do oddzialu i wplacic
    bezprowizyjnie gotowke a Lucaslinia jest bezplatna. Jak policzysz ile
    tracisz na telefon do mBanku, wplaty gotowkowe (gdy nie masz innego konta),
    straty na nizszych odsetkach, oplate za VE do Emaxa (niedlugo wejdzie), brak
    karty kredytowej to okaze sie ze korzystanie z konta w mBanku jest cholernie
    drogie...

    D.