    From: TrzyLinie <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "lokaty progresywne" dla analfabetow??
    Date: Wed, 24 Apr 2013 21:06:39 +0200
    <2...@n...wpkg.org> <kjh13a$2lb$1@news.task.gda.pl>
    <kjh7me$2uo$1@somewhere.invalid> <kjhjo9$jfb$1@news.task.gda.pl>
    <kjhmvf$ajd$1@somewhere.invalid> <kjhsv7$ae9$1@news.task.gda.pl>
    <d...@g...com>
    <kjjcfh$u7g$1@news.task.gda.pl>
    <f...@g...com>
    <kkl88s$gpt$1@dont-email.me>
    <2...@g...com>

    W dniu 2013-04-21 18:29, Glaukon napisał(a):

    > Co ci da taka zabawa definicjami, kiedy bedziesz chcial rozwiazac
    > jakikolwiek problem praktyczny?

    Dziwi mnie, że bardzo często mam dobrą intuicję. Lepszą znacznie niż
    ludzie wokół. Dlaczego tak jest? Nie wierzę. Próbuję racjonalizować
    intuicję.

    > W potocznym znaczeniu intuicja jak najbardziej moze byc bledna,
    > poniewaz proponowane przez ciebie uscislenie zupelnie sie nie oplaca.

    Interesują mnie wszystkie znaczenia słów. Mnie się opłaca.

    > Eksponujesz watpliwe zyski, jednoczesnie pomijajac koszty takiego
    > rozwiazania. Bo co w praktyce zmienia Twoja niewatpliwie gleboka
    > refleksja poza przesunieciem problemu z roznicy miedzy poprawna
    > a bledna intuicja na roznice miedzy wiedza a brakiem wiedzy?

    U mnie to powoduje po prostu niepohamowany głód wiedzy... Uczę się
    w takim tempie, że jestem tym niemal zszokowany...

    > juz to widze, jak przecietny obywatel zamiast zastanowic sie, czy
    > naprawdę jest tak, jak mu sie wydaje, zacznie sie zastanawiac, czy
    > to co mu sie wydaje to jest wiedza w formie intuicji czy jednak
    > brak wiedzy w formie braku intuicji.

    Przeciętny obywatel mało mnie interesuje póki co :)

    > Dlaczego akurat bankowcom nie mozemy odmawiac racjonalizmu?

    Uważam, że tam gdzie są pieniądze jest (lub powinien być) racjonalizm
    posunięty do granic możliwości. Tak uważam, tak powinno być moim zdaniem.
    Może tylko ich możliwości są niewielkie? ;)

    > Tutaj raczej zastanawialismy sie, po co istnieja skomplikowane lokaty,
    > ktore oferuja gorsze warunki niz proste lokaty standardowe.
    > Racjonalne z punktu widzenia banku byloby to wtedy, gdyby bankowcom
    > udawalo sie kogokolwiek na lokaty progresywne naciagnac - a moim zdaniem
    > tych lokat nikt nie zaklada.

    Nie wiem, więc się nie wypowiadam nad tym, czy ktoś zakłada czy nie. Jednak
    faktycznie zmieniam zdanie. Banki też bywają nieracjonalne. Myślę jednak,
    że to je gubi...

    > Jeśli więc nie potrafisz odmowic racjonalizmu bankowcom, to napisz, w
    > jakim celu istnieje taki produkt jak lokata progresywna.

    Może to źle rozumiany marketing? Nie wiem po co są te lokaty.

    --
    TrzyLinie