    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 21 Apr 2013 09:29:41 -0700 (PDT)
    Subject: Re: "lokaty progresywne" dla analfabetow??
    From: Glaukon <r...@g...com>

    > Intuicja to pogłębiona, chyba nieuświadomiona jednak WIEDZA. Nie ma co
    > przeliczać... A jak kogoś "myli" intuicja, to jej nie ma po prostu.

    Co ci da taka zabawa definicjami, kiedy bedziesz chcial rozwiazac jakikolwiek problem
    praktyczny? W potocznym znaczeniu intuicja jak najbardziej moze byc bledna, poniewaz
    proponowane przez ciebie uscislenie zupelnie sie nie oplaca. Eksponujesz watpliwe
    zyski, jednoczesnie pomijajac koszty takiego rozwiazania. Bo co w praktyce zmienia
    Twoja niewatpliwie gleboka refleksja poza przesunieciem problemu z roznicy miedzy
    poprawna a bledna intuicja na roznice miedzy wiedza a brakiem wiedzy? juz to widze,
    jak przecietny obywatel zamiast zastanowic sie, czy naprawdę jest tak, jak mu sie
    wydaje, zacznie sie zastanawiac, czy to co mu sie wydaje to jest wiedza w formie
    intuicji czy jednak brak wiedzy w formie braku intuicji.

    > Trudno odmówić racjonalizmu działaniom bankowców. Jeśli go nie widzę
    > - kiepska moja intuicja :) Ew. to bankoffcy przygotowali ofertę, ale to mało
    > prawdopodobne...

    Dlaczego akurat bankowcom nie mozemy odmawiac racjonalizmu? Tutaj raczej
    zastanawialismy sie, po co istnieja skomplikowane lokaty, ktore oferuja gorsze
    warunki niz proste lokaty standardowe. Racjonalne z punktu widzenia banku byloby to
    wtedy, gdyby bankowcom udawalo sie kogokolwiek na lokaty progresywne naciagnac - a
    moim zdaniem tych lokat nikt nie zaklada. Jeśli więc nie potrafisz odmowic
    racjonalizmu bankowcom, to napisz, w jakim celu istnieje taki produkt jak lokata
    progresywna.