  • 11. Data: 2009-02-04 09:02:13
    Temat: Re: [lekko OT] Czy ktos moze wyjasnic spadek zlotowki?
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Spójrzcie na to jak światowcy: Japonia własnie ogłosiła NAJGORSZY stan swojej
    gospodarki od wielu lat, a jednoczesnie jen ma NAJSILNIEJSZY kurs wzgledem wszystkich
    walut.
    JaC

    -----

  • 12. Data: 2009-02-04 11:51:35
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    " 666" <u...@w...eu> wrote in message news:gmbl4n$hn2$1@news.wp.pl...
    > Spójrzcie na to jak światowcy: Japonia własnie ogłosiła NAJGORSZY stan
    > swojej gospodarki od wielu lat, a jednoczesnie jen ma NAJSILNIEJSZY kurs
    > wzgledem wszystkich walut.

    W okresie kryzysku licza sie gospodarki bardziej stabilne i przewidywalne,
    chodzi o bezpieczzna przystan dla gotowki na trudne czasy. Polska nie
    zalicza sie do krajow dajacych inwestorom swiatowe bezpieczenstwo kapitalu.
    w Polsce dopiero wchodzimy w kryzysk, zaczynaja sie masowe zwolnienia, do
    kasy panstwa wplynie mniej srodkow, pojawia sie problemy budzetowe, ktore
    nie bedzie mozna zalatac prostymi oszczednosciami. Inwestorzy w kursach
    uwzgledniaja to co bedzie, a nie co bylo. RPP na skutek wadliwej polityki
    stop 6% z perspektywa ich podwyzszania nawet do 7% (stawki Wibor sprzed
    kilku miesiecy) przyciagala kapital, ktory nienaturalnie wzmacnial PLN.

  • 13. Data: 2009-02-04 12:53:29
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    www.dziennik.pl/polityka/article311431/Pieniadze_z_P
    olski_zostaly_wypompowane.html?service=print

    -----

    > myslalem, ze to margines i ulamek potencjalu jaki mieli zachodni spekulanci klasy
    Madoffa czy JP Morgan.

  • 14. Data: 2009-02-04 13:01:20
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > www.dziennik.pl/polityka/article311431/Pieniadze_z_P
    olski_zostaly_wypompowane.html?service=print

    Ale co to za wielkość to "saldo błędów i opuszczeń"?

    Jeśli na przykład ja wywoziłem za granicę gotówkę, to jest to uwzględnione w
    jakiś sposób w tym saldzie? Chyba to niemożliwe, bo wielkość takich
    transferów nie jest możliwa do oszacowania. Chyba to jakaś bzdurka.

    marekz

  • 15. Data: 2009-02-04 13:44:57
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Tu tez ciekawe:
    www.lloydstsbcorporatemarkets.com/media/pdfs/Economi
    cresearch/Emergingmarkets/fm_em_tsw_01_05_2008.pdf

  • 16. Data: 2009-02-04 15:41:46
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    topek wrote:

    > czy ktos moglby podac glowny ale i poboczne przyczyny takie lotu "na
    > pysk" zlotego?
    > Mnie to generalnie nie martwi w skali mikro (mojej :) bo zarabiam w euro
    > ale zastanawiam sie dlaczego az taka korekta (sic!) tego kursu jest?
    > Kryzys jest na calym swiecie. W PL podobno przyzwoicie gospodarka sie
    > trzyma. To, na moj chlopski rozum, zl powinien przynajmniej "trzymac
    > poziom" a nie leciec w dol.

    Jakie znaczenie ma stan gospodarki dla kursu waluty? W sumie nie wiem.
    Gospodarka USA się łamie, a dolar rośnie...
    Czasy logiki na rynkach minęły.

    Znaczenie ma poziom stóp procentowych oraz wymiana z zagranicą.

    Polska dużo więcej importuje niż eksportuje. Więc to kreuje popyt na
    dolary, czy też euro, w których dokonywane są zakupy za granicą.

    Stopy procentowe są wysokie, dużo wyższe niż w strefie euro, nie mówiąc
    już o USA. Ale u nas stopy niedawno były jeszcze wyższe i teraz spadają
    - ten przyszły spadek jest już dyskontowany przez rynek. Natomiast stopy
    w USA, czy też w strefie euro już nie spadną, raczej będą stabilne.

    Złoty umacniał się przez ostatnie kilka lat. Przyczyną było wejście do
    UE i napływ euro z funduszy unijnych, które trzeba było zamieniać na
    złote, żeby dokonywać wydatków, inwestycje spekulacyjne z zagranicy.
    Euro z UE dalej napływa, ale kapitał spekulacyjny ucieka z Polski, bo
    potrzebuje gotówki na pokrycie strat gdzie indziej. Wyprzedaje więc
    złotego i wycofuje się "do siebie", czyli do dolara, ew. euro, ew.
    funta. Frank szwajcarski w czasach kryzysów tradycyjnie drożeje, gdyż
    jest uważany za walutę bezpieczną, w której lokuje się zapasy na czarną
    godzinę.

  • 17. Data: 2009-02-04 16:33:54
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Poldekk wrote:

    > Jakie znaczenie ma stan gospodarki dla kursu waluty? W sumie nie wiem.
    > Gospodarka USA się łamie, a dolar rośnie...
    > Czasy logiki na rynkach minęły.

    Znaczenie ma zaufanie do gospodarki. My poki co jestesmy w kategorii "rynki
    wschodzace" czyli taki troche dziki zachód.

    --
    in

  • 18. Data: 2009-02-05 11:39:27
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dolar i szczególnie jen stoją obecnie wobec pozostałych walut bardzo wysoko wbrew
    analizie fundamentalnej - no ale jednak wielkim gospodarkom amerykańskiej i
    japońskiej sporo dalej do brankructwa, niż Islandii.
    Wydaje się, że dolar powinien byc notowany ponizej jednego franka szwajcarskiego, ale
    na razie do tej sytuacji z marca 2008 nie wraca:
    www.dailyfx.com/story/currency/chf_fundamentals/US_D
    ollar___Swiss_Franc_1233690503793.html
    JaC