  • 1. Data: 2004-08-10 19:48:45
    Temat: kredyt mieszkaniowy mBank czy PKO BP
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    czy ktos z Was mam moze kredyt mieszkaniowy w mBanku?
    Chce tam wziac, proponuja mi 6,8 % ale boje sie, ze po tygodniu powiadomia
    mnie o podwyzce oprocentowania. Wlasnie jestem ciekaw jakie oprocentowanie
    maja teraz osoby, ktore wziely wczeniej kredyt bo rozumiem, ze te 6,8 % to
    promocyjna stawka. Acha, oprocentowanie moga podwyzszyc w razie zmiany
    jednego z kilku czynnikow (inflacja, stopy procentowe itd)

    Zastanwiam sie jeszcze nad PKO BP, tam daja mi 7,6% a oprocentowniae jest
    uzaleznione od Wiboru 3M (+1,7% marzy).

    Prowizja jest podobna w obu bankach. Dodatkowo w mbanku musze od razu
    zakladac ksiege wieczysta, pko bp daje mi na to 1,5 roku a to koszt ok, 1600
    zl. Sam juz nie wiem.

    Chris

  • 2. Data: 2004-08-10 21:04:53
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy mBank czy PKO BP
    Od: "Mmac" <m...@b...com>

    Użytkownik "CHRIS" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Prowizja jest podobna w obu bankach. Dodatkowo w mbanku musze od razu
    > zakladac ksiege wieczysta, pko bp daje mi na to 1,5 roku a to koszt ok,
> [...]

    Oprocentowanie kredytu długoterminowego powinno być uzależnione od Wiboru a
    nie od widzimisie prezesa.

    Kwestia księgi wieczystej jest najbardziej bolesna jak się wprowadzisz,
    zaczniesz urządzać i kasa się skończy, więc jest to argument.

    Z tego co pamiętam w MBanku jest MPlan gdzie od kwoty kredytu odejmują kwoty
    zgromadzone na koncie i wtedy liczą odsetki, więc o ile bedą nadwyżki to
    może być warte zastanowienia.

    Maciek

  • 3. Data: 2004-08-11 06:34:01
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <j...@p...onet.pl>
> [...]
    > Prowizja jest podobna w obu bankach. Dodatkowo w mbanku musze od razu
    > zakladac ksiege wieczysta, pko bp daje mi na to 1,5 roku a to koszt

    ale do czasu wpisu do hipotek płacisz ubezpieczenie kredytu :)
    więc i tak lepiej się pospieszyć z zakładaniem księgi

    wydaje mi się, że PKO ma bardziej korzystne oprocnetowanie

    a swoją drogą to ciekawe ...

    kiedy oprocentowanie PLN miało maleć, a kursy walut rosnąć to wszyscy
    chcieli brać w walucie

    teraz, kiedy waluty są wysoko i kursy raczej będą spadały, a odsetki w PLN
    na pewno pójdą w górę to wszyscy biorą w PLN :))

    inna sprawa, że banki też odpowiednio kształtują swoją politykę i np w GE
    kredyt w EUR jest teraz mniej opłacalny niż w dolarach - dwa lata temu byŁo
    odwrotnie :)

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2004-08-11 07:03:13
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

> [...]
    > zakladac ksiege wieczysta, pko bp daje mi na to 1,5 roku a to koszt ok, 1600

    Z tą księgą wieczystą to nie jest tak do końca jak piszesz (no chyba, że coś się
    zmieniło). PKO BP owszem daje ci jakiś czas na jej założenie ale wniosek o
    księgę wieczystą musisz złożyć w przeciągu miesiąca. Nie wiem jak jest w
    poszczególnych sądach - w Warszawie musiałem całą sumę zapłacić już przy
    składaniu wniosku - podobno bardzo to przyspiesza całą procedurę...;-)
    Podejrzewam, że w mBanku jest podobnie: od razu musisz złożyć wniosek a nie
    zakładać księgę. Raczej jest mało prawdopodobne aby udało ci się założyć księgę
    w ciągu kilku dni od kupna mieszkania.
    yamma

  • 5. Data: 2004-08-11 10:42:41
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl>

    > zakładać księgę. Raczej jest mało prawdopodobne aby udało ci się założyć
    księgę
    > w ciągu kilku dni od kupna mieszkania.

    Wrocław - 3 miesiące czekania na założenie i wpis. Rynek wtórny.
    Pozdrr.,
    Boa.

  • 6. Data: 2004-08-12 09:03:30
    Od: "wk" <b...@p...onet.pl>

    "Boa" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    > księgę
    >
    > Wrocław - 3 miesiące czekania na założenie i wpis. Rynek wtórny.

    W Rzeszowie daja pol roku na wpis (ksiega byla zalozona).

    pozdrawiam, wk