    Date: Tue, 02 Aug 2011 19:40:04 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
    <4e3803aa$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    <j191k8$pni$1@inews.gazeta.pl>
    <4e382b45$0$2506$65785112@news.neostrada.pl>
    <j199fh$ir$1@srv.cyf-kr.edu.pl>

    (02.08.2011 19:11), witrak() wrote:
    > mvoicem<m...@g...com> wrote on 2011-08-02_18:52

    > A może po prostu sklep ma mniejsze zyski ?

    Jeżeli sklep ma na tyle duże zyski, że może sobie pozwolić na pokrycie
    strat wynikających z kradzieży, oznacza to właśnie że w cenę towarów
    wliczył część "ubezpieczeniową".

    > Innymi słowy, jak sklepowi zmieni się profil klientów (bo np.
    > kryzys) to musi zaakceptować mniejsze zyski,

    Innymi słowy - musi jechać na oszczędnościach zgromadzonych w czasie
    prosperity, czyli w cenę swoich produktów musiał wliczać część
    "ubezpieczeniową" od gorszych czasów.

    > jak drukarnia ma
    > mniej klientów/zamówień to przy określonym poziomie kosztów
    > stałych musi zaakceptować mniejsze zyski, itd.
    >
    > Tylko bank nie może, biedaczek? :-)
    >
    > A przecież dla banku wyliczony procent strat z powodu złych
    > kredytów to po prostu koszt. Co prawda nie stały koszt tylko wolno
    > zmienny, ale to tak samo jak z kosztami reklamy - też są zmienne,
    > choć na tyle wolno, że są "stałe" ;-)
    >
    > Ej, coś w tym Twoim rozumowaniu pomijasz...

    Może pomijam. Wskaż mi co ...

    Jak dla mnie, oczywiste jest, że *wszelkie* koszty przedsiębiorcy płacą
    jego klienci. Jeżeli jest inaczej w dłuższym terminie - przedsiębiorca
    zwija interes jako niedochodowy lub bankrutuje.

    I teraz nie rozumiem, dlaczego koszty takie jak czynsz, materiały,
    towary, wynagrodzenia pracowników - mogą być płacone przez klientów i to
    jest ok, a jak w cenę wliczone są straty wynikające z
    kradzieży/nieuczciwości klientów/niewypłacalności klientów - to to już
    wieśniactwo i dziki kraj?

    p. m.