  • 1. Data: 2005-07-21 08:32:03
    Temat: kredyt hipoteczny, a ksiega wieczysta
    Od: "Lucyna Mamaj" <l...@g...pl>

    Planuje zakup dzialki budowlanej. Jak sadzicie czy jest bank ktory udzieli mi
    kredytu hipotecznego na jej zakup, jesli dotychczasowi wlasciciele nie maja
    księgi wieczystej a jedynie akt wlasnosci ziemi?

  • 2. Data: 2005-07-21 17:21:39
    Temat: Re: kredyt hipoteczny, a ksiega wieczysta
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > maja
    > księgi wieczystej a jedynie akt wlasnosci ziemi?

    Chyba kazdy bank
    Na czas załatwiania formalości z księgami/hipoteką banki stosują
    ubezpieczenie kredyrtu bądź podwyszają oprocentowanie.

    Darek

    Darek

  • 3. Data: 2005-07-21 19:15:58
    Od: Dariusz <d...@t...pl>

    Thu, 21 Jul 2005 08:32:03 +0000 (UTC), na pl.biznes.banki, Lucyna Mamaj
    napisał(a):

    > Jak sadzicie czy jest bank ktory udzieli mi
    > kredytu hipotecznego na jej zakup, jesli dotychczasowi wlasciciele nie maja
    > księgi wieczystej a jedynie akt wlasnosci ziemi?

    Tak, są takie banki. Mam nawet takie pytanie w kalkulatorze i decyduje
    ono o wysokości oprocentowania. Wpis hipoteki do księgi nieruchomości w
    większości przypadków następuje dopiero po kilku miesiącach od złożenia
    wniosku w sądzie. Do tego czasu oprocentowanie kredytu zwiększa się o
    koszty ubezpieczenia, gdyż zabezpieczenie tak naprawdę staje się
    skuteczne w momencie wpisu hipoteki na rzecz banku. Wszelkie opóźnienia
    proceduralne to dodatkowe ryzyko dla banku.

    --
    O bankach i kredytach w Internecie:
    http://dobre.kredyty.w.interia.pl