  • 1. Data: 2010-02-26 19:42:57
    Temat: kredyt hioiteczny?
    Od: "Mariano Italiano" <w...@w...plwywal>

    Witam,
    nie doszukałem się podobnego wątku, więc zapytam (podobne zapytanie wysłałem
    na pl.soc.prawo):

    mój brat musi pożyczyć około 50 kpln. Nie pracuje, jednak ma dochody,
    których - niestety nie może udokumentować.
    Posiada własne mieszkanie (wartość około 100kpln), które przepisał mu
    dziadek jakieś dwa lata temu. Gdzieś tam są klauzule, że jeśli je sprzeda,
    to musi w jakimś czasie kupić kolejne itp.
    Wracając do pożyczki - czy brat dostanie kredyt hipoteczny na takie
    mieszkanie? Obawiamy się, że nie - brak jakichkolwiek dochodów.
    Zastanawialiśmy się nad drugim rozwiązaniem - brat przepisuje to mieszkanie
    mnie, a ja biorę kredyt (prawdopodobnie zdolność będę miał). Czy takie
    rozwiązanie jest możliwe? Niby wszystko to najbliższa rodzina...
    A może ktoś przećwiczył podobną sytuację? Może macie jakieś inne pomysły na
    pozyczkę w tej konkretnej konfiguracji faktów?

    Za pomoc z góry dziękuje.

    Mariano Italiano

  • 2. Data: 2010-02-26 20:13:10
    Temat: Re: kredyt hioiteczny?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Wracając do pożyczki - czy brat dostanie kredyt hipoteczny na takie
    > mieszkanie? Obawiamy się, że nie - brak jakichkolwiek dochodów.

    nie, gdyż nie ma zdolności kredytowej

    > Zastanawialiśmy się nad drugim rozwiązaniem - brat przepisuje to mieszkanie
    > mnie, a ja biorę kredyt (prawdopodobnie zdolność będę miał). Czy takie
    > rozwiązanie jest możliwe? Niby wszystko to najbliższa rodzina...
    można tak zrobić tylko:
    1. za przepisania mieszkania coś tam zapłacicie
    2. pożyczysz bratu 50kzł i oczywiście od tego brat płaci PCC
    3. pamiętaj, że będziesz miał ten kredyt w papierach czyli gdybyś chciał
    wziąć jakiś inny (dla siebie) to możesz go już nie dostać...
    4. sytuacja dość bezpieczna, bo jak brat nie będzie oddawał kasy to
    opchniesz lokal...

    niby wszystko w rodzinie, ale pamiętaj, że z rodziną to najlepiej się na
    zdjęciu wychodzi

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-02-27 13:12:49
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message

    > nie, gdyż nie ma zdolności kredytowej

    A co ma zdolnosc do hipoteki?
    Moim zdaniem to idealny klient banku:))) w perspektywnie widmo przejecia
    domu:)

    > niby wszystko w rodzinie, ale pamiętaj, że z rodziną to najlepiej się na
    > zdjęciu wychodzi

    A to prawda.

  • 4. Data: 2010-02-27 16:07:49
    Od: "Mariano Italiano" <w...@w...plwywal>

    pmlb napisał(a):

    > A co ma zdolnosc do hipoteki?
    > Moim zdaniem to idealny klient banku:))) w perspektywnie widmo
    > przejecia domu:)

    Myślisz, że brak zdolności nie jest istotna przy hipotece?

    Mariano Italiano

  • 5. Data: 2010-02-27 16:30:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Myślisz, że brak zdolności nie jest istotna przy hipotece?

    bank nie jest zainteresowany przejęciem zabezpieczenia tylko terminową
    spłatą zadłużenia, jeżeli klient tego nie gwarantuje to kredytu nie dostanie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2010-02-27 22:40:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 20:42:57 +0100, Mariano Italiano napisał(a):

    > Wracając do pożyczki - czy brat dostanie kredyt hipoteczny na takie
    > mieszkanie? Obawiamy się, że nie - brak jakichkolwiek dochodów.

    Nie.

    > Zastanawialiśmy się nad drugim rozwiązaniem - brat przepisuje to mieszkanie
    > mnie, a ja biorę kredyt (prawdopodobnie zdolność będę miał). Czy takie
    > rozwiązanie jest możliwe? Niby wszystko to najbliższa rodzina...

    Jest. Co więcej. Ty możesz wziąć kredyt bez przepisywania mieszkania,
    wystarczy, że brat zezwoli na zabezpieczenie swoją nieruchomością.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2010-02-27 23:40:07
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > bank nie jest zainteresowany przejęciem zabezpieczenia tylko terminową
    > spłatą zadłużenia, jeżeli klient tego nie gwarantuje to kredytu nie
    > dostanie

    Od kiedy to dla banku oplaca sie miec kilenta splacajacego terminowo?;)))
    Mialem nadzieje, ze na grupie o banku ludzie cos wiecej wiedza o
    bankowosci:))
    A teraz pomysl kto jest lepszy:
    klient splacajacy w terminie czy ten co ma problemy i wiecznie obkladany
    jest odsetkami karnymi i karami... na kim bank wiecej zarobi?

  • 8. Data: 2010-02-28 00:02:46
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "pmlb" <p...@d...com> wrote in message

> [...]
    > klient splacajacy w terminie czy ten co ma problemy i wiecznie obkladany
    > jest odsetkami karnymi i karami... na kim bank wiecej zarobi?

    ogromnie sie mylisz kolego.
    w przypadku hipoteki liczy sie klient "przewidywalny" a nie "ryzykowny".
    Tu chodzi o kontrole ryzyka.... To co bank mial zarobic zarobi na poczatku a
    reszte jak klient bedzie spłacać. Jak sie bedzie spóźniał to jest dopiero
    problem niezaleznie od "kar".

    george

  • 9. Data: 2010-02-28 06:14:59
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > A co ma zdolnosc do hipoteki?
    > Moim zdaniem to idealny klient banku:))) w perspektywnie widmo przejecia
    > domu:)

    bzdura, banki NIGDY nie dają kredytow pod zabezpieczenie, banki dają kredyty
    TYLKO pod zdolnosc-nieruchomosc jedynie ma byc zabezpieczeniem...

  • 10. Data: 2010-02-28 06:19:36
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > klient splacajacy w terminie czy ten co ma problemy i wiecznie obkladany
    > jest odsetkami karnymi i karami... na kim bank wiecej zarobi?

    widze, ze w temacie jestes kompletnym ignorantem. czy Ty widziales kiedys
    harmonogram splat kredytu hipotecznego?!
    widziales czesc kapitalowo-odsetkową?! Nie odpowiadaj, zobacz, poczytaj i
    zmien swoje przekonanie na temat swojej znajomosci branzy bankowej...