  • Data: 2003-09-07 17:24:12
    Temat: Re: konto firmowe - koniecznosc?
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    news:m34qzpd4h7.fsf@defiant.pm.waw.pl...

    > Na ksiezycu?

    Znajac Twoja czepliwosc.... nie chce mi sie szukac...;-))
    Nie bardzo mi zalezy, zeby ciebie przekonac. I tak wszystko wiesz najlepiej.
    Ale pisze do grupy dysk. Moze sie komus przyda.

    > 1. Bzdura, obejrzyj sobie rubryki PIT-5.

    Jaaasne...
    Co miesiac ogladam.
    PIT-5, czesc C "ustalenie dochodu/straty" przewiduje zrodla przychodow:
    - pozarolnicza DG
    - najem, podnajem lub dzierzawa oraz inne umowy o podobnym charakterze.
    Czyli PIT5 sklada ktos kto prowadzi DG lub ma przychody z najmu,
    traktowanego tutaj jako pewna forme DG. I tyle.
    Moze po prostu traktuja najem jako forme handlu, czyli DG.

    > 2. To, ze PIT-5 moze wynikac z DG nie oznacza, ze zaplata zwiazanego
    > z tym PDOF jest "rozliczeniem zwiazanym z DG".

    Z w/w powodu moze byc tak traktowana - PIT-5 WYNIKA z DG.

    > A PIT-5 nie dotyczy, Twoim zdaniem, wylacznie PDOF?

    PIT-5 dotyczy tej czesci PDOF, ktora powstaje w zwiazku z DG. PIT-36 dotyczy
    CALEGO PDOF, niezaleznie od zrodel przychodu, a wiec nie wiadomo skad jest
    przychod opodatkowany czyli nie mozna wykluczyc takiego rozliczenia jako
    dopuszczalnego do prowadzenia z ROR.

    --
    Pozdrowienia