  • Data: 2004-06-11 19:53:34
    Temat: Re: komornik na koncie
    Od: Ola <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W ten sposób bank nie może zaspokoić swojej wierzytelności z
    > tytułu opłaty za prowadzenie tago rachunku, a nie zamknie go dopóki debetu
    > nie usuniesz, co w praktyce jest możliwe dopiero po uwolnieniu tego rachunku
    > przez egzekutora.

    Ja zrozumiałam że chodzi o jakąś zupełnie inną wierzytelność nie związaną z
    kontem, czyli że na koncie debetu nie ma. A jeśli jest, to żeby najpierw
    coś zająć to musi być na rachunku saldo dodatnie, Innymi słowy najpierw
    spłaca się debet, a to co zostaje przelewa się komornikowi.
    Można nawet dojść do porozumienia z bankiem by przyjęli wpłatę na poczet
    długu bankowego na tzw konta przejściowe. Bank sobie rozksięguje potem
    wpłatę, a konto zamyka zgodnie z dyspozycją właściciela. I nie jest to mój
    wymysł , tylko tak się robi, wiem z praktyki.