    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karty z chip w PL
    Date: 23 Jan 2002 01:05:04 +0100

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) writes:

    > No, ale nieznacznie inaczej jest. Generalnie online jest jest odczyt
    > paska magnetycznego jest po rollbacku. PIN na icc generalnie jest
    > online (nie wiem czy w przypadku rollbacku tez - nie pamietam).

    Ech, musze chyba cos poczytac, nie jestem na biezaco zupelnie.
    Ale bez sensu by bylo, gdyby PIN elektroniczny byl online z bankiem
    - z karta to oczywiscie tak.
    W ogole bank musi znac PIN karty chipowej (bez paska)?

    > Jest _mozliwa_ co nie znaczy ze zawsze zapewniona ;-)
    >
    > Wbrew pozorom w przypadku icc dosc latwo zapewnic autentykacje
    > terminala.

    Tyle ze nie wiemy ktorego. I czy ktos nam pinu nie odczyta, a potem w leb
    i historia z kart Maestro.

    > 3-4 razy wyzszy to juz jest cos. A tyle jest drozszy. DDA jest drozsze
    > od SDA jakies kolejne 2-3-4 razy (zalezy od producenta i 'pojemnosci'
    > chipa).

    Ale jak ostatnio patrzylem, to wszystko to byly grosze. Oczywiscie przy
    odpowiedniej wielkosci zamowienia, bo przeciez karty musza miec odpowiednie
    logo itd.

    > No, blokada moze jeszcze byc skuteczne zastrzezenie u issuera.

    Ciekawe jak z PINami...

    > A, juz nie. O ile mnie pamiec nie byli od maja 2001 polcard
    > zrezygnowal z publikowania stoplisty w terminalach. Nawet tutaj bylo.

    Jakiej stoplisty? Takiej elektronicznej, czy w formie grubej ksiazki?
    Bo jesli elektronicznej, to nie do konca rozumiem jak mieliby
    wykrywac zastrzezone karty przy malych sumach.

    > Choc trzeba przyznac ze jesli chodzi o 'powerfulnosc' to karty chipowe
    > sa zdecydowanie lepszym rozwiazaniem nim paski magnetyczne. Ze wspomne
    > tylko o skryptach issuera ;-)

    Takie rzeczy to tylko dodatek, to co jest istotne to kryptografia.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator