  • 21. Data: 2002-02-26 20:28:43
    Temat: Re: karty inteligentne
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Feb 26, 2002 at 08:59:17PM +0100, Wanias wrote:

    > Dlaczego niby
    > >

    > Ja coś słyszałem, że dane na chipach są kodowane przez PGP. Wtedy
    > rzeczywiście jest mała możliwość odczytania. Ale chyba tu nie o to chodzi ;)

    Z PGP to przesada, ale faktycznie szyfrowane. A do tego nie stosuje
    sie kart pamieciowych jako platniczych - i to jest bardzo wazne.

    --

    --w

  • 22. Data: 2002-02-27 03:18:38
    Od: "chip" <p...@i...pl>

    > Z PGP to przesada, ale faktycznie szyfrowane. A do tego nie stosuje
    > sie kart pamieciowych jako platniczych - i to jest bardzo wazne.

    A sa jakies inne? Sa karty "niepamieciowe" .. moze dwa kawalki drutu do
    zwarcia koncowek:)))
    Kazdy procesor w nazwie ma juz zawerte "pamiec" Juz samo ulozenie
    tranzystorow i polaczen do konkretnego wysterowania elektronami jest
    pamiecia. Nie znam specyfiki karty bankowej opartej o chip. Ale skoro
    bankomat to cos czyta to dlaczego cos innego tego nie przeczyta?
    Kazdy, nawet najdalej zaawansowany uklad "procesorowy" czy jak go tam madrze
    nazwiecie, tak naprawde jest tylko kupa tranzystorow i paru biernych
    elementow. A skoro tak, to znajac specyfikacje mozna go "zdublowac" co
    innego zawarte oprogramowanie... ale tez znajac zasade dzialania, moze je
    napisac.
    Moge tylko domniemac, ze na takiej karcie sa dane wlasciciela i banku. Po
    wlozeniu do bankomatu (czytnika) zostaje uruchomiony soft ktory sprawdza
    karte, nakazuje sie uwierzytelnic ect. Jednym slowem nie wiele sie rozni od
    "paska" z tym, ze jest bardziej odporny na dzialanie pol
    elektromagnetycznych, co wynika z innego nosnika. Moze posiada lepsze
    zabezpieczenie etc. Ale majac do dyspozycji wszelkie dane "jak to dziala"
    mozna zrobic i takie cudenko:)

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2002-02-27 07:28:02
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 27, 2002 at 04:18:38AM +0100, chip wrote:

> [...]
    > elektromagnetycznych, co wynika z innego nosnika. Moze posiada lepsze
    > zabezpieczenie etc. Ale majac do dyspozycji wszelkie dane "jak to dziala"

    Podeslalem Tobie strone do specyfikacji EMV, dlaczego jej po prostu
    nie przeczytales? Dlaczego piszesz taki stek bzdur?

    Jako zadanie domowe - czy odrozniasz (chocby fizycznie, o zasade pracy
    na razie nie bede sie pytal) procesor (niech bedzie 486) od kosci
    pamieci (np. 4M kosci SIMM)?

    Czy wiesz jak np. dzialaja klucze HASP? Czy tez podejmujesz sie
    "skopiowac" takowy klucz?

    Ech, czlowiek, przeczytaj _cokolwiek_ zanim bedziesz bzdury pisal.

    ps. Mam nadzieje ze jak Drukarnia Skarowa bedzie cos takiego robic to
    wezmie do tego kogo innego.

    --

    --w