  • Data: 2014-04-18 07:05:12
    Temat: Re: karta na o?wiadczenie lub przeniesienie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 16 Apr 2014 20:26:04 +0200, S napisał(a):

    > Moje pieniądze procentują na 3% KO. Przed zakupami idzie na ROR kwota,
    > którą chcę wydać z małym zapasem. Twoje leżą pewnie na zero.

    Nie - ty musisz przelac przed kazdym zakupem.
    Ja raz na miesiac przed GP.

    > Czyli żyjesz od pierwszego do pierwszego. Bo mieć depozyty na 3% i
    > kredyt na 16% to jest... średnio... mądre ;-)

    Nie mylmy dwoch rzeczy. Jedni moga miec depozyt na 3% dzieki kredytowi
    na 0%.
    Inni moga miec kredyt dlugoterminowy na 16%, bo potrzebuja kredytu.

    > W czym problem - wrzucam sobie 100.000 na debetową i dziś jest. Jutro
    > może być tam 100zł, a pojutrze milion.

    Milion nie ma sensu, bo i debetowka ma swoj limit.

    > Takiej elastyczności KK nie ma. Z
    > bankomatu ciągnę ile chcę debetową. KK - niemożliwe, a to co się uda...
    > strasznie drogie.

    Strasznie drogie, ale raz na rok w razie wielkiej potrzeby mozna.

    > Ale dochodzę do wniosku, że po prostu nasza sytuacja
    > finansowa jest dalece różna.

    No i co - trzymasz miliony na 3% i przelewasz sobie po 100 zl przed
    zakupami ? Mozna, ale niewygodnie. A jak internetu zabraknie, to bez
    kolacji bedziesz siedzial ?
    Debetowka zeby byc uzyteczna wymaga na koncie pewnej kwoty, a ona
    przeciez nie procentuje. Zreszta debetowke tez mam.

    > Dziwnie masz. Gdy wiem, że dziennie nie wydam więcej jak 30zł w sklepie
    > to trzymam sobie na karcie 150. Starcza. To naprawdę proste.

    No to ja wiem ze nie wydam wiecej niz 3000, wiec musze trzymac 15k :-)

    Zarty zartami, ale samochod trzeba zatankowac czasem i juz moze byc
    250zl potrzebne. A jak mi sie cos spodoba za 500 zl ?

    > Jak chcę
    > kupić TV to wrzucam 2000zł na przykład. Natomiast posiadanie ryzykownego
    > instrumentu płatniczego, by kupić TV to... nietypowe ;-)

    A jak ci sie komputer popsuje to jak kupisz nowy ?
    No dobra, mozna przelac w telefonie, mozna w pracy, mozna w kawiarence
    (jeszcze takie istnieja ?).

    > I jeszcze trzymasz na ROR tyle, by ją spłacić... w sumie kilkaset
    > złotych pewnie Cię ta karta kosztuje, jeśli dobrze policzysz. No ale
    > oczywiście można i tak.

    Przy 3% ? te 1500 zl na ror to hoho, mogloby 45 zl przyniesc po roku
    ... tylko ze wlasnie dzieki KK nie musza lezec na ror, masz 50 dni
    zeby je tm umiescic ...

    J.