  • 1. Data: 2010-09-16 20:15:09
    Temat: karta kredytowa z open finanse keep it simple
    Od: mk <h...@p...onet.pl>

    Hej
    Dostalem oferte z open finanse wziecia karty kredytowe keep it simple.
    Czy macie jakies doswiadczenia z ta karta? Jakies zle strony, ukryte
    myki?Jeszcze jedno mam pytanie jak jest rozliczna karta. Czy jesli
    zalozmy mam okres rozliczeniowy od 1-31 kazdego miesiaca i mam dlug na
    karcie 500 zl to jak splace wszystko czyli 500 powiedzmy 22 to nie mam
    naliczonych zadnych odsetek? A co jesli miedzy 22 a 31 zrobie jakies
    zakupy, musze to splacic przed 31 czy to juz idzie na nastepny okres?

    Wielki dzieki pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-09-16 21:38:39
    Temat: Re: karta kredytowa z open finanse keep it simple
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent mk nadaje:
    > ukryte myki?

    Myki są. Największe to te że trzeba czytać taryfę opłat i prowizji, i
    regulamin. Umowę jak przyniosą do podpisania też.
    Jeśli okresu dostajesz piątego a zakupy zrobiłeś trzeciego to spłacić je
    musisz przed KOLEJNYM piątym, czyli masz 32 dni czasu (około bo są różne
    miesiące a poza tym w bankowości świętujemy zarówno szabat jak i dla
    pewności niedziele więc czasem trzeba spłacić w poprzedzający dzień
    powszedni). Jeśli zakupy zrobiłeś szóstego to spłacić je musisz przed
    KOLEJNYM piątym więc masz 59 dni czasu (mniej więcej, jak już wiesz).

  • 3. Data: 2010-09-17 06:49:30
    Od: lukasm <p...@g...com>

    On 16 Wrz, 23:38, "JanKo" <b...@m...tu> wrote:
> [...]
    > powszedni). Jeśli zakupy zrobiłeś szóstego to spłacić je musisz przed
    > KOLEJNYM piątym więc masz 59 dni czasu (mniej więcej, jak już wiesz).

    Janko, a jakież to "myki"? Zwłaszcza w toip?

  • 4. Data: 2010-09-17 18:10:33
    Od: BI <f...@o...pl>

    On 16 Wrz, 22:15, mk <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > naliczonych zadnych odsetek? A co jesli miedzy 22 a 31 zrobie jakies
    > zakupy, musze to splacic przed 31 czy to juz idzie na nastepny okres?

    Użytkuję tę kartę ponad pół roku i nie mam żadnych zastrzeżeń.
    Całkowicie darmowa, jeśli korzysta się z płatności w kraju i spłaca
    zadłużenie w całości przed zakończeniem okresu rozliczeniowego. Nawet
    jeśli się z niej aktywnie nie korzysta, może służyć jako rezerwa na
    pokrycie nieoczekiwanych wydatków przy chwilowym braku gotówki w
    portfelu. OF proponuje wysokość miesięcznego limitu zadłużenia, w tym
    osobny dla płatności i osobny dla wypłat z bankomatów, których
    proporcje można zmieniać poprzez net. Oczywiście, jeśli ma być darmowa
    to pobieranie gotówki z bankomatów jest niewskazane. Termin spłaty
    można sobie wybrać z kilku proponowanych w miesiącu. Powiadomienia o
    kwocie do spłaty otrzymywać można różnymi kanałami. Proponuję zapoznać
    się ze szczegółami na ich stronie, np. http://openonline.pl/kis/opis/.
    W podanym wyżej przykładzie, wcześniejsza spłata zadłużenia i ponowne
    zakupy w tym samym okresie rozliczeniowym powodują konieczność
    ponownej spłaty na koniec bieżącego okresu.
    Pozdrawiam
    Fabian

  • 5. Data: 2010-09-17 21:12:21
    Od: mk <h...@p...onet.pl>

    BI wrote:

> [...]
    > zakupy w tym samym okresie rozliczeniowym powodują konieczność
    > ponownej spłaty na koniec bieżącego okresu.
    Ale co znaczy 'ponowna splata na koniec biezacego okresu'.Jesli splace 5
    dnie przed koncem okresu calosc i na 3 dni przed koncem zrobie zakupy to
    mam jeszcze raz to zalacic np 5 minut przed 12?Nie za bardzo to rozumie.
    Myslalem ze jak splace calosc a pozniej zrobie jakies zakupy to ta
    naleznosc przechodzi na nastepny okres

  • 6. Data: 2010-09-18 07:47:56
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    mk <h...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > naliczonych zadnych odsetek? A co jesli miedzy 22 a 31 zrobie jakies
    > zakupy, musze to splacic przed 31 czy to juz idzie na nastepny okres?

    Moja żona ma tą kartę.
    Do standardowego użytku - transakcje bezgotówkowe + spłata całej kwoty
    zadłużenia w grace period - to zwykła KK. Może z tą różnicą na plus, że nie
    trzeba się ścigać z króliczkiem i wyrabiać jakichś limitów za zwolnienie z
    opłaty, bo karta jest za 0 PLN.
    Ponieważ to ja rekomendowałem żonie wzięcie tej KK i ja w związku z tym ją
    spłacam :^) to, to co jako "użytkownika" mnie wkurza to:
    -Konieczność autoryzacji transakcji z PIN mimo braku chip
    -Mało czytelny format wyciągów
    -Brak możliwości wygenerowania kopii wyciągu w serwisie openonline.
    Mój generalny brak akceptacji dla różowości tej karty pomijam, bo zamówisz
    sobie inny kolor. Natomiast zasłyszana ciekawostka jest taka, że podobno
    panie kasjerki zawracają uwagę że to taka fajna dziewczyńska karta :^)
    Spłaty działają jak w innych KK. Masz okres rozliczeniowy, jak w przykładzie
    1&#8217;ego do 31 zamykany wyciągiem i potem masz 20 dni na spłatę salda
    wykazanego na wyciągu. Jak do 20&#8217;tego spłacisz całą kwotę, nie płacisz
    żadnych odsetek. Transakcje od kolejnego 1&#8217;ego do 31&#8217;ego znajdą się już
    na
    kolejnym wyciągu i spłacisz je w terminie płatności kolejnego wyciągu.
    Jedyny myk jest taki że masz jeden limit kredytowy i tu nie ma znaczenie w
    którym okresie rozliczeniowym jest transakcja, zamkniętym czy bieżącym, bo
    każda transakcja pomniejsza limit. Ale to też jest standardowa reguła dla
    KK.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 7. Data: 2010-09-18 13:14:16
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Tomasz Opalski wrote:

> [...]
    > spłacam :^) to, to co jako "użytkownika" mnie wkurza to:
    > -Konieczność autoryzacji transakcji z PIN mimo braku chip

    Nie zdarzyło mi się jeszcze ani raz. To chyba raczej zależy od
    ustawień terminala.

> [...]
    > sobie inny kolor. Natomiast zasłyszana ciekawostka jest taka, że podobno
    > panie kasjerki zawracają uwagę że to taka fajna dziewczyńska karta :^)

    Różowy tak się płci żeńskiej kojarzy :-)

    witrak()

  • 8. Data: 2010-09-18 14:27:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl> writes:

    > -Konieczność autoryzacji transakcji z PIN mimo braku chip

    Takich kart w ogole nie powinno sie uzywac, ze wzgledu na brak scalaka
    bank (= klient) odpowiada za wszelkie fraudy z obecnoscia (np. kopii)
    karty. W sądzie trudno bedzie udowodnic ze nie jest sie wielbladem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2010-09-18 17:38:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > Nie zdarzyło mi się jeszcze ani raz. To chyba raczej zależy od
    > ustawień terminala.

    A to ciekawe. Jak często i gdzie jej używałeś? Bo ode mnie _zawsze_ KIS
    chciał PIN. (Poza bodaj jednym przypadkiem gdzie w terminalu nie było
    pinpada)
    KJ

    Samsung Wave to badziewie ...

  • 10. Data: 2010-09-18 19:32:42
    Od: "Pirx" <p...@n...pl>

    "Krzysztof Halasa" news:m3mxrfm8j0.fsf@intrepid.localdomain

    > Takich kart w ogole nie powinno sie uzywac, ze wzgledu na brak scalaka
    > bank (= klient) odpowiada za wszelkie fraudy z obecnoscia (np. kopii)
    > karty. W sądzie trudno bedzie udowodnic ze nie jest sie wielbladem.

    a istnieje jakiś problem, komplikacje (np. koszty itp.) z wymianą KIS'a bez
    chipa na plastiki jakie obecnie wydają, z chipem?