  • 1. Data: 2014-06-01 21:22:56
    Temat: karta kantor alior USD a transakcja w EUR
    Od: mm <m...@n...com>

    Przez przypadek wypłaciłem z bankomatu euro kartą do konta w USD. Wypłaciłem 20
    EUR, a zablokowało prawie 29USD.
    Czy ktoś się może orientuje jak Kantor Alior rozlicza transakcje walutowe
    nie-w-walucie karty? Bo ten przelicznik to jakaś masakra.

  • 2. Data: 2014-06-02 02:18:55
    Temat: Re: karta kantor alior USD a transakcja w EUR
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    mm <m...@n...com> wrote:
> [...]
    > Czy ktoś się może orientuje jak Kantor Alior rozlicza transakcje walutowe
    > nie-w-walucie karty? Bo ten przelicznik to jakaś masakra.

    Pewnie przelicza przez złotówki, ale i tak nie tak żle wyszło, bo według
    http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/kursy_walut/kursy
    _walut_aktualne/main
    mogło by być dzisiaj: 20*4.3233/2.8962=29.85$

    a.

  • 3. Data: 2014-06-02 08:57:41
    Od: "as" <N...@p...onet.pl>

[...]

    Cytat z regulaminu:

    9.4. Operacje w innej walucie niż PLN dokonywane przy użyciu Kart ze znakiem
    MasterCard:
    1) wykonane w walucie EUR są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta
    rachunku inna niż EUR) a następnie
    na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w
    dniu rozliczenia Operacji

  • 4. Data: 2014-06-02 17:23:03
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    Nie wiem jak w przypadku kantoru ale zwykły Alior ma złodziejskie kursy.

    Przekonałem się o tym przelewając przez pomyłkę złotówki na EURowe konto w kantorze
    internetowym.

    Ale największy spread w "zwykłym aliorze" masz dla "płatności bezgotówkowych
    realizowanych kartami klientów indywidualnych", tutaj to już jazda bez trzymanki:

    http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/kursy_walut/kursy
    _walut_aktualne/main

    czyli ponad 15%!!! A kiedyś ludzie narzekali na mBank i ich 6%...

    Wyższa kultura bankowości, nie ma co.

    Tak to można obiecywać konto za 0zł przez 5 lat. I tak wyślizgają klienta na
    spreadzie jak pojedzie na zagramaniczne wczasy.

  • 5. Data: 2014-06-02 17:36:58
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mm" napisał w wiadomości grup

[...]
    --------------
    zakladam, ze obowiazuje te same zasady co w glownym Aliorze.
    Akurat w przypadku konta w USD, nie bedziesz mocno stratny, EUR zostanie
    przeliczone na USD wg Mastercarda (cos stracisz, ale nie tak ogromnie) i to
    obciazy konto , nie bedzie zadnego przewalutowania przez PLN.
    Gdybys wyplacicl jakas walute ale z konta w EUR wowczas byloby dwukrotne
    przewalutowanie, bo jezeli waluta rozni sie od waluty rachunku, to
    obciazenia przychodza w USD (MC przelicza po swoim kursie na USD), nastepnie
    USDjest sprzedawane po tabeli banku i kupowane EUR po tabeli, czyli placisz
    pelny spread (kursy dla platnosci karta sa z bardzo duzym spreadem- patrz
    tabela Aliora)przez PLN.

  • 6. Data: 2014-06-03 18:19:26
    Od: quiris <l...@b...biz>

    Będą dwa przewalutowania EUR na PLN i PLN na USD:
    http://blog.blaut.biz/2013/05/mechanizm-przewalutowa
    n-na-kartach-walutowych-w-alior-banku-i-bzwbk.html

  • 7. Data: 2014-06-04 01:15:40
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "quiris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Będą dwa przewalutowania EUR na PLN i PLN na USD:
    http://blog.blaut.biz/2013/05/mechanizm-przewalutowa
    n-na-kartach-walutowych-w-alior-banku-i-bzwbk.html
    ----------------
    No niestety pechowo dla EUR i GBP bedzie dwa razy przez PLN wg tabeli, czyli
    tylko inne waluty oplaca sie wyplacac z konta w USD

    1)
    wykonane w walucie EUR są przeliczane w Banku na PLN (je
    żeli waluta rachunku
    jest
    inna niż EUR) a
    następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży d
    ewiz obowiązującym w Banku w
    dniu rozliczenia
    Operacji,
    2)
    wykonane w walucie USD są przeliczane w Banku na PLN (je
    żeli waluta rachunku
    jest
    inna niż USD) a
    następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży d
    ewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia
    Operacji,
    3)
    wykonane w walucie
    GBP są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta rachun
    ku
    jest
    inna niż GBP) a
    następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży d
    ewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia
    Operacji,
    4)
    w pozostałych walutach przeliczane są na USD według kursu
    MasterCard i zasad stosowanych przez tę
    organizację, a następnie przeliczane przez Bank na PL
    N (jeżeli waluta rachunku
    jest
    inna niż USD) a
    następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży d
    ewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia
    Operacji przez Bank