  • 31. Data: 2016-05-16 17:01:40
    Temat: Re: jaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5739917a$0$678$6...@n...neostrada.pl

    > Powiedzmy tak - wig20 od roku spada, ale wczesniej, za PO - pare lat temu spadl, i
    od tego czasu podniesc sie cos nie mogl -
    > jakies drobne falowanie bylo.

    Nie mógł, bo za kilka lat władzę przejęło PiS. ;)

    Giełda doskonale zna (a nawet kontroluje) i przeszłość,
    i teraźniejszość i nawet przyszłość. ;)

    > Gdzies tam na tym WIG zawazyly i banki, ktore PIS utrzymuje w niepewnosci :-)

    Złapał Kozak Tatarzyna -- banki mają szmal, ale szmal fiducjarny.
    Rząd może w każdej chwili ogłosić wymianę pieniądza, ale akurat
    rząd RP nie może ogłosić upadłości dolara USA. ;)

    Bankier ma szmal, fabrykant ma fabryki, bez których nie można żyć,
    ale które nie mogą obyć się bez szmalu... Polska nie ma fabryk,
    czy raczej -- ma mało fabryk. Nic zresztą po fabrykach, gdy brak
    stosownie silnej armii...

    Widać wyraźnie, że warto mieć zrównoważony rozwój, trzymając łapę tak
    zwaną na wszystkim. :) Ale ten ustrój (komunizm w wydaniu ZSRR) nie
    zdał egzaminu... Po korektach został zaimplementowany w Unii
    Europejskiej, ale tutaj także cienko przędzie...

    [raz za razem ludzie odkrywają, że (niezależnie od ustroju politycznego
    czy ekonomicznego) przyzwoitość też jest potrzebna....]

    > No i zagraniczny inwestor sie wycofuje

    [który konkretnie?]

    > ... no ale Morawiecki powiedzial jasno - imperialistycznym spekulantom mowimy NIE
    :-)

    Mówił inaczej -- wkłada biliony w polską gospodarkę.

    BTW Morawieckiego: http://leszekc.w.tkb.pl/800400/wyciagi/wyciagi.htm

    Przy okazji zauważę, że BZWBKKBSg dał mi zarobić ponad 2kpln, czyli chyba
    najwięcej ze wszystkich banków. Citi dał zarobić tylko ;) połowę tej sumki,
    ale koszt uzyskania (dochodu czy przychodu?) w Citim jest wielokrotnie
    niższy niż w BZWBKKBSg. Tu warto dodać, że Citi nalegał, abym wypowiedział
    mu umowę (co dałoby mu możliwość dania mi wyższego zarobku) ale propozycję
    odrzuciłem, uznając, że Citi i tak bardzo dużo mi dał. :)

    -=-

    Tymczasem Tesco podwyższa zarobki o 7% -- minimalna płaca (pracownika,
    który co najmniej rok pracuje) to 2295 pln.

    http://www.fakt.pl/finanse/pracownicy-tesco-dostana-
    podwyzki,artykuly,635149.html

    Szczegóły wyżej; ja niewiele o tym wiem.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 32. Data: 2016-05-16 17:05:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 1gi1gwoic3adz$.1310brweh8fhv$....@4...net

    > Musisz być bardzo nowy i odcięty od rzeczywistości, bo jeszcze nie wiesz,
    > że od stycznia możesz spokojnie oglądać media reżimowe, gdyż pełno w nich
    > Karnowskich, Ziemkiewiczów, Pospieszalskich - a teraz dołącza do nich Semka
    > - więc nie jesteś zdany odwiecznie kłamliwe koncerny polskojęzyczne,

    > Ci więcej pisowskie gadzinówki mają się świetnie, od kiedy finansują je nie
    > tylko SKOK-i, ale również instytucje państwowe poprzez ogłoszenia.
    > Eneuel Leszek niezawodnie zapoda Ci linki,

    Jaki link? Mnie płaci Agora, nie polski reżim. :) [płaci bardzo mało]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 33. Data: 2016-05-16 17:14:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5739a5ad$0$22826$6...@n...neostrada.pl

    > Ciekawe - zakaz wprowadzono w imie zasad, w imie ochrony
    > gieldy (a moze niektorych portfeli poselskich), czy w imie
    > szybkiego zakonczenia OFE na drodze "naturalnej".

    OFE nie można szybko -- wrzut papierów na giełdę byłby równoznaczny
    z drastycznym potanieniem tychże papierów. Niby państwo mogłoby
    przejąć papiery -- miast forsy, ale czy byłoby to przejęcie zyskowne?...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 34. Data: 2016-05-16 17:48:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
> [...]

    >z drastycznym potanieniem tychże papierów. Niby państwo mogłoby
    >przejąć papiery -- miast forsy, ale czy byłoby to przejęcie

    Bardzo zyskowne - wiesz ile to posad dla znajomych ? :-)
    A wyprzedac nie mozna, bo spadna :-)
    No i dywidendy wpadna do Skarbu Panstwa, a nie beda wywiezione za
    granice :-)

    A skoro tego nie zrobili ... czy ktos nie pomyslal, ze okres bessy
    lepiej przeczekac bez przejecia, za pare lat sie powie, ze OFE
    dowiodly, ze nie potrafia zarzadzac portfelem, i wtedy sie za
    publicznym poparciem zlikwiduje :-)

    J.

  • 35. Data: 2016-05-16 20:01:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
    >Bardzo zyskowne - wiesz ile to posad dla znajomych ? :-)
    >[...]

    P.S. Samcik to przewidzial
    http://samcik.blox.pl/2015/11/Ten-wyrok-zwiastuje-li
    kwidacje-OFE-Jak-bedzie.html

    No prosze - PIS juz mial stosowny pomysl, teraz wystarczy odkurzyc i
    wdrozyc.
    I ciekawe co Rzeplinski powie, jak tym razem uzasadni, ze kradziez
    jest niedopuszczalna :-)

    J.

  • 36. Data: 2016-05-16 20:04:36
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    [..]
    > I ciekawe co Rzeplinski powie, jak tym razem uzasadni, ze kradziez
    > jest niedopuszczalna :-)

    A zakład że nic nie powie, tylko usankcjonuje?
    KJ

    Surprise your boss. Get to work on time.

  • 37. Data: 2016-05-16 21:46:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    [..]

    >A zakład że nic nie powie, tylko usankcjonuje?

    O jakas niedroga flaszke mozemy sie zalozyc.
    Tez mi sie wydaje, ze powinien usankcjonowac ... ale skoro wojenka
    zostala wypowiedziana, to pola mozna ustapic wylacznie w celu
    wyprowadzenia silniejszego ciosu :-)

    A argumentow troche sam moge podsunac, jesli im fantazji nie starczy
    :-)

    J.

  • 38. Data: 2016-05-16 22:57:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Na to akurat nie ma zadnych dowodow w nagraniach,

    Poszlaki może (połączone z wiedzą o jego sposobie bycia itp). Jasne to
    to nie jest, w każdym razie nie dla kogoś, kto go nie znał.

    > chyba nawet obecnosc
    > generala w kabinie zostala ostatnio podwazona.

    Tak średnio jakby.
    Z tym, że na miejscu pilotów to ja wolałbym mieć na plecach własnego
    dowódcę (nawet najwyższego), który powinien lepiej ode mnie wiedzieć,
    czym się kończą takie niedorzeczne podejścia, niż jakiegoś "dyrektora",
    który o żadnych lądowaniach nie ma bladego pojęcia, ale od którego
    widzimisię zależy kariera młodego człowieka. No ale może akurat ten
    dowódca nie wiedział lepiej, polityczne nominacje itd. - nie wiem.

    Z drugiej strony, w takich przypadkach może wytworzyć się "dziura we
    władzy" - kapitan nie czuje się władny, bo jest dowódca, dowódca nie
    czuje się władny, bo przecież to kapitan jest "pierwszy po Bogu" (to
    ostatnie akurat zgodnie z zasadami, więc trudno mieć pretensje
    formalne). A tu nie ma czasu do namysłu, trzeba mieć sposób postępowania
    w takich okolicznościach już wcześniej przemyślany.

    Pomijam kwestię poprawności technicznej (w sensie "jeśli już musimy
    lądować, to zróbmy to poprawnie").

    > Jesli juz, to trzeba sobie przypomniec lot do Gruzji.

    No ale tam nie było naszego generała chyba. Nie żeby to wiele zmieniło.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 39. Data: 2016-05-16 23:27:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5739ebdc$0$694$6...@n...neostrada.pl

    > Bardzo zyskowne - wiesz ile to posad dla znajomych ? :-)
    > A wyprzedac nie mozna, bo spadna :-)
    > No i dywidendy wpadna do Skarbu Panstwa, a nie beda wywiezione za granice :-)

    Na co zatem czeka PiS?
    TK już orzekł, że wolno ograbić OFE. :)

> [...]
    przeczekac bez przejecia, za pare lat sie powie, ze OFE
    > dowiodly, ze nie potrafia zarzadzac portfelem, i wtedy sie za publicznym poparciem

    Pisałeś, że bessa jest teraz. Zatem to dobra chwila -- albo
    ta najlepsza (maksymalny dołek uśredniony) zbliża się. :)

    http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/wartosc-ameryk
    anskich-inwestycji-w-polsce-bedzie-rosla/tf9zt0
    http://www.propertynews.pl/tereny-inwestycyjne/nie-t
    ylko-amerykanie-i-niemcy-kto-chce-inwestowac-w-polsc
    e,45604.html

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 40. Data: 2016-05-17 00:31:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 573a238b$0$697$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > wyprowadzenia silniejszego ciosu :-)

    > A argumentow troche sam moge podsunac, jesli im fantazji nie starczy

    IMO nic po Twych argumentach -- wyrok zapadł i raczej ;)
    trudno tu o relatywistykę bez totalnego obciachu. :)
    (wczoraj -- tak, dzisiaj to samo -- nie)

    Nadto prezes PiS stale opowiada o szykowaniu kompromisu z prezesem TK.
    Co więcej -- JK zapowiada uwzględnianie zaleceń KW... ;)

    Innymi słowy -- po przejęciu kontroli nad TK można
    zrezygnować z orzekania w trakcie stania na głowie. :)

    -=-

    Jak już pisałem -- niechciani sędziowie muszą odejść, zanim poleje się ich krew. :)
    JKaczyński od dziesięcioleci zapowiada rozprawienie się ze środowiskiem sędziowskim
    zbudowanym w Polsce przez Stalina w połowie ubiegłego wieku.

    Przez głupi błąd, zapamiętane będą na tak zwane zawsze -- słowa JKaczyńkiego:

    nikt nam nie wmówi, że białe jest czarne a czarne jest białe

    Ja zaś pisałem, że jeśli JKaczyński dogada się ze zbrodniarzami a Bóg
    zgotuje mu los smoleński -- pójdę (o ile zdołam) w pochodzie żałobnym
    (będę chodził często) i zapalę znicze, aby uczcić ofiary stalinowskich
    sądów.

    Dobrych sędziów trzeba szanować i chronić, zaś złych -- trzeba osądzić
    i ukarać! Do tego potrzebne są zmiany w ,,polskim prawie'', które
    stawia polskich sędziów ponad prawem.

    TV Rydzyka mówi o wysokich emeryturach (i innych przywilejach) sędziowskich.
    Ziobro opowiada o mafijnych zwyczajach panujących w polskich sądach powszechnych.
    Kolonko zauważa, że w USA sędziowie (nie wszyscy) są wybierani przez zwykłych ludzi.

    KOD nie bez powodu (ale raczej bezsilnie) protestuje przeciwko ,,dyktaturze''
    PiS, której akurat jakoś ;) nie obawiają się zwykli Polacy. :)

    -=-

    Z mej strony chcę dodać, że sądy trzeba zreformować od fundamentów, zaś
    OFE i ZUS muszą ustąpić zwykłym formom oszczędzania i ubezpieczania się
    tam, gdzie komu wygodnie. Nie widzę nic złego w dobrowolnym ubezpieczaniu
    się w OFE czy w ZUS, ale firmy te muszą zmienić swój stosunek do klienta
    i nie mogą być obowiązkowe. Innymi słowy -- ZUS i OFE muszą ustąpić
    zwykłym firmom i stanąć w szranki zwykłej, rynkowej rywalizacji.

    Tak, jak PKO bp przekształcił się w PKO BP SA, z państwowego stając
    się polskim, a PZU z państwowego przemienił się w powszechny -- tak
    musi ustąpić obowiązkowy i państwowy ZUS zwykłym firmom rynkowym,
    kontrolowanym przez państwo mechanizmami takimi jak KNF, czy po
    prostu widzimisiami klienckimi. :)

    Taka rywalizacja opłaci się każdemu uczciwemu -- uczciwym pracownikom ZUS,
    firmom konkurencyjnym (bankom i ubezpieczycielom), Fiskusowi (pośrednio
    zatem także podatnikom) i bezpośrednio podatnikom/obywatelom RP...

    Nie popierałem wyprzedawania dóbr narodowych/państwowych i nie popieram
    nadal, ale uważam, że prywatyzowanie ewolucyjne (poprzez zezwolenie na
    istnienie prywatnej konkurencji) jest drogą konieczną.

    Niestety ;) taka rywalizacja jest tożsama likwidacji OFE i ZUS.

    Jest rzeczą oczywistą, że ludzie będą starzeli się i chorowali -- dlatego
    ubezpieczenia społeczne są koniecznością, lecz nie ma potrzeby budowania
    państwowych ubezpieczycieli. Być może idea państwowego ZUS była słuszna
    tuż po odzyskaniu niepodległości i miała swe uzasadnienie w komunizmie,
    gdzie niemal wszystko (poza rolnictwem, ale rolnicy mieli swój KRUS)
    było państwowe. Teraz państwowy ZUS jest jawnym absurdem.

    - uznawaniem niezdolności do pracy mogą (i powinni) zająć się lekarze
    szpitalni i (w wyjątkowych sytuacjach) rodzinni bądź specjaliści

    - prawo musi dość precyzyjnie określać, kiedy człowiek jest niezdolny
    do pracy (różni ubezpieczyciele mogą to jakoś uściślać w porozumieniu
    z klientem)

    - państwo (wraz z niezależnymi sądami) musi sprawować kontrolę nad takimi
    firmami (jak obecnie sprawuje nad bankami czy ubezpieczycielami)

    - widzimisie klienta decydować musi o wyborze ubezpieczyciela bądź banku

    - można nałożyć jakieś obostrzenia na firmy przejmujące role ZUS (staż,
    niekaralność, stabilność, kapitał, zasięg działalności...)

    - państwowe emerytury muszą ustępować stopniowo własnym oszczędnościom
    (by ludzie nie płacili emerytalnych składek ,,po próżnicy'')

    - organizacjom pozarządowym (typu panna Caritas) należy nakazać (grożąc
    w razie czego ;) karami) opiekę nad niedojdami; opieka taka obejmowałaby:
    wikt, opierunek, podstawową opiekę lekarską i godne, choć skromne dożycie
    do śmierci wyznaczonej przez Boga...

    I Tusk, i TK orzekli, że grabież OFE przez Fiskusa jest zgodna z konstytucja
    i wszelkimi prawami. ;) Latami polskie państwo płaciło miliardy plnów na rzecz
    OFE, których nie musiało płacić. :) Tusk, gdy mu brakowało, ;) wpadł na pomysł,
    aby proceder ten zakończyć.

    podatnik --> ZUS --> OFE --> Fiskus
    ^ |
    '-----------------'

    Tak czy siak -- kondycja państwa, nie giełda decydowała o wypłacalności OFE,
    lecz OFE zdzierały od Fiskusa %% od obligacji państwowych a obligacje te były
    dla OFE obligatoryjne. ;) (PFE musiały cześć szmalu topić w tych obligacjach)

    Zatem obligacyjna część tworu OFE istniała **tylko po to**, by mamić
    nieświadomych Polaków i doić ich. :) Reszta OFE (akcyjna, że tak ją
    nazwę, choć chyba nie o same akcje chodzi) chyba niewiele (chyba nic)
    nie zarobiła dla podatników (zarobili jedynie menadżerowie) i aż prosi
    się teraz o demontaż.

    Przy okazji rezygnacji z życia/istnienia ZUS, można (i trzeba) zrezygnować
    z państwowej służby zdrowia na rzecz prywatnej, wolnorynkowej, co w efekcie
    MUSI dać obniżkę ogólnych kosztów leczenia i musi poszerzyć zasięg służby
    zdrowia w Polsce -- czyniąc ja dostępną także dla ludzi biednych, których
    obecnie nie stać na:

    - nowoczesne badania (trzeba czekać w nieskończoność lub płacić sporo)
    - leczenie specjalistyczne
    - szereg operacji
    - rehabilitacje (obecnie to triale)
    - leki
    - kontrowersyjne badania i takież leczenie...

    Warto dodać, że in vitro mogło być opłacane komunistycznie (,,na NFZ'')
    zaś płacenie za leczenie raka czy choćby cukrzycy (łącznie z amputacjami
    nóg) mogło być powierzane ;) pacjentowi. Taka tendencja mogła doprowadzić
    do absurdów typu:

    -- NFZ płaci za wydłużanie penisa do jednego metra w szwajcarskich kurortach
    -- pacjent płaci za jakiekolwiek badania w Polsce lub cierpliwie ;) czeka 50 lat

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_