  • 11. Data: 2013-12-31 20:56:32
    Temat: Re: jaka karta do platnosci zagranicznych
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <l9uo7l$ret$1@sunflower.man.poznan.pl>,
    RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > a po jakim kursie możesz kupić? przeliczniki przy KK Polbank Visa są
    > czasem lepsze niż średnia w NBP

    To w koncu Polbank Visa czy MC?
    --
    TA

  • 12. Data: 2013-12-31 21:06:04
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2013 20:56:32 +0100,
    T...@s...in.the.world napisał(a):

    > To w koncu Polbank Visa czy MC?

    Polbank MC (znaczy teraz już Rajfi).

    Visa może i ma lepsze przeliczniki, ale Polbankowa Visa jest obłożona
    trzyprocentowym haraczem "prowizja za przewalutowanie
    Transakcji w wysokości 3% wartości transakcji", który powoduje że jakość
    przelicznika przestaje mieć znaczenie. Dla MC w Rajfim takiej prowizji
    jeszcze nie wprowadzili.

    --
    Imka

  • 13. Data: 2013-12-31 21:42:23
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2013 21:06:04 UTC+1 użytkownik Imka napisał:

> [...]
    >
    > Transakcji w wysokości 3% wartości transakcji", który powoduje że jakość
    >
    > przelicznika przestaje mieć znaczenie. Dla MC w Rajfim takiej prowizji

    Po popsuciu Visy polbankowej, kupuje teraz za granica (USD) korzystajac z
    przelicznikow PayPal. Naturalnie tylko internetowo. Wychodzi okolo 10gr drozej za
    dolara niz kursy sprzedazy NBP.

  • 14. Data: 2014-01-01 17:19:23
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > obcych możesz zamówić kartę debetową" "Walutowe karty debetowe dostępne w
    > EUR, GBP i USD"
    > (podkreślenie moje)
    > Twoje stwierdzenie "kupujesz tyle ile chcesz waluty" jest nieprawdziwe bo
    > nie każdej waluty tylko trzech a praktycznie tylko EUR można przyjąć jako
    > często przydatną (jeszcze GBP na zmywaku ale tam się zarabia w tej walucie
    > i kantor nie potrzebny)
    > Ta "rewelacyjna" karta jest kompletnie nieprzydatna choćby w wymienionych
    > krajach (dorzucę jeszcze taki cele turystyczne jak Egipt Turcja,

    W krajach, gdzie waluta jest inna niż EUR czy GBP należy posługiwać się
    kartą kantoru alior w walucie USD. Lokalna waluta przeliczana jest na USD po
    kursie mastercard bez dodatkowej prowizji. Oczywiście na koncie USD trzeba
    mieć środki kupione wcześniej po kursie aliorkantor. Sprawdzone praktycznie
    na Węgrzech i w Chorwacji.

  • 15. Data: 2014-01-01 17:40:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 31 Dec 2013 00:47:29 +0100, Titus_Atomicus napisał(a):

    > Witam,
    > Jakie sa dobre karty do platnosci zagranicznych? Znaczy z dobrym
    > przelicznikiem?
    > Zarowno do platnosci bezgotowkowych, jak i wyplat z bankomatow/ Bo karty
    > mbanku calkiem sie skompromitowaly.
    > Na razie do wyboru - Alior Sync, VW, Polbank... moze cos jeszcze?

    No pola do popisu już coraz mniej. Jak już kilka osób wspomniało na pewno
    karty starego Polbanku (tylko MC) mają dobry przelicznik. Z TOiP i
    regulaminów wynika również, że w Getin dla VISA transakcje przeliczana są
    bezpośrednio na PLN, ale niestety jeszcze jakoś nikt się nie pokwapił aby
    to sprawdzić.
    Pozostaje jeszcze każda inna karta walutowa i zakup w kantorze
    internetowym. Z kart dobre są mBanku (darmowe w pierwszym roku a później
    rezygnujesz i znowu wyrabiasz), kantor Alior (jedna transakcja i karta
    jest darmowa), karty z Citi. W mBanku masz chyba wszystkie darmowe
    wypłaty z bankomatów, w kantor Alior tylko jedną w miesiącu, w Citi jest
    za to duża elastyczność.

    Xenocide

  • 16. Data: 2014-01-01 20:56:14
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 1 Jan 2014 17:19:23 +0100, AS napisał(a):

> [...]
    > mieć środki kupione wcześniej po kursie aliorkantor. Sprawdzone praktycznie

    Czy środki na koncie karty Aliorkantoru mogą pochodzić tylko z
    Aliorkantoru, czy też mogę je sobie kupić gdzieś indziej i wpłacić na to
    konto?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 17. Data: 2014-01-02 14:14:36
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Wed, 1 Jan 2014 16:40:44 +0000 (UTC)
    xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Pozostaje jeszcze każda inna karta walutowa i zakup w kantorze
    > internetowym. Z kart dobre są mBanku (darmowe w pierwszym roku a
    > później rezygnujesz i znowu wyrabiasz)

    Walutowe karty mBanku nie bardzo, jesli chodzi o platnosci w walutach
    innych niz EUR (dla karty w EUR) czy GBP (dla karty w GPB) - doliczaja
    3% za przewalutowanie.
    mBank karty walutowej USD nie oferuje.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 18. Data: 2014-01-02 17:31:33
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 01 Jan 2014 20:56:14 +0100, Chris94 napisał(a):

    > Czy środki na koncie karty Aliorkantoru mogą pochodzić tylko z
    > Aliorkantoru, czy też mogę je sobie kupić gdzieś indziej i wpłacić na to
    > konto?

    Może a dlaczego niby nie. To zwykłe konto walutowe, które dodatkowo
    powiązane jest z kantorem.

    Xenocide

  • 19. Data: 2014-01-03 02:20:40
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Karty Alior Kantor - kupujesz tyle ile chcesz waluty i płacisz kartą z
    > konta walutowego, bez przewalutowania.

    Ostatnio placilem w EUR debetowka Alior Sync
    i kurs wyszedl korzystniejszy od Alior Kantor.
    Zdziwilem sie, i to kilka razy.

  • 20. Data: 2014-01-03 02:22:06
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > internetowym. Z kart dobre są mBanku (darmowe w pierwszym roku a później
    > rezygnujesz i znowu wyrabiasz), kantor Alior (jedna transakcja i karta
    > jest darmowa)

    Warto dodac, ze transakcja "internetowa" rowniez zwalnia z oplaty za karte.