  • 11. Data: 2008-05-22 12:25:47
    Temat: Re: jak zorganizować przelewy z Anglii do Polski?
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "..Aldi.." <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:g10tfd$mjn$1@news.interia.pl...
    > witam,
    > mam pytanko jak w temacie
    >
    > kolega chce mi spłacić jakieś tam stare długi
    > i zastanawiamy się nad najlepszym sposobem
    > dokonania tego.
    >
    > Przelewy bankowe tanie nie są, a i z czasem
    > realizacji zdaje się różnie bywa.

    sprawdz ten trop:
    http://www.pkobp.pl/index.php/id=aktual/akt_id=6051/
    source=bpinfs/zone=-1/section=indy

    PKP BP wspólpracuje z NatWest co daje darmowe przelewy do PL (do PKO
    BP)
    Kosztów NW nie znam

    > Czy ktoś może poradzić jakiś wariant pozwalający
    > w nie za drogi sposób przelać mu na moje konto
    > pieniądze?

    "Moje" to znaczy jakie?
    Opłaty zależą od banków obu stron

    > Czy powinienem założyć jakieś cudo
    > typu paypal (słyszałem, że to nie do końca
    > atrakcyjne w sensie kosztów)?

    ... albo moneybookers, oplaty na ich stronie

    Sławek

  • 12. Data: 2008-05-22 16:05:28
    Od: "..Aldi.." <R...@p...fm>

    > Moneybookers (i PayPal) - wychodzi w miarę ok, jeśli nie są to duże sumy
    > (pobierają niewielki ryczałt oraz procent od wartości za przewalutowanie).

    ten wariant - Moneybookers - chcemy przetestować

    > Przy większych sumach można spokojnie przeżyć opłatę za zwykły przelew
    > międzynarodowy z banku - ok. 20 GBP (co jest w UK równowartością 2-3
    > godzin pracy).

    dzięki

  • 13. Data: 2008-05-22 16:06:31
    Od: "..Aldi.." <R...@p...fm>

    > A kolega ma polski paszport?

    tak
    ale czy ma polskie konto - nie wiem,
    nie podejrzewam żeby miał

  • 14. Data: 2008-05-22 16:11:04
    Od: "..Aldi.." <R...@p...fm>

    > -moneybookers
    to zamierzam przetestować

    > -konto natwest lub inne w miare niskie koszta bankomatowe i wysłanie karty
    > debetowej do Polski członkowi rodziny.
    o czymś takim nie wiedziałem, sprawdzę

    > Najdrozsza opcja to przekaz lub przelew bankowy.
    i jak się okazuje - potwornie czasochłonny,
    kolega znalazł jakąś werskę wysyłki promocyjnej za 3 GBP
    wysłał te pieniądze już 2-3 tyg. temu i nic
    potwierdzenia nie mam, ale sam naciska na zmianę formy wysyłki
    bo chce wysłać drugi przelew, więc wierzę w jego dobre intencje.... :)

    > Mozna tez wyslac kase w kopercie poleconym :) mnie sie kiedys udało ale to
    > ryzykowne.

    ;) no właśnie.. współczynnik ryzyka niemały

  • 15. Data: 2008-05-22 16:12:47
    Od: "..Aldi.." <R...@p...fm>

    bardzo dziękuję za rady

    na to właśnie liczyłem, że podpowiecie mi kilka
    rzczy i się nie zawiodłem
    a kolegi nie chcę zniechęcać kłopotami z wysyłką
    kiedyś ja pomogłem jemu, a teraz on chce mi tę
    pomoc zwrócić.. ot, cała historia

    pozdrawiam
    ..Aldi..

  • 16. Data: 2008-05-22 17:58:43
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    > tak
    > ale czy ma polskie konto - nie wiem,
    > nie podejrzewam żeby miał

    Ale w każdej chwili może mieć.
    Wypełnia wniosek przez Inetrnet, bank wysyła mu dokumenty pocztą, podpisaną
    umowę odsyła do banku, konto otwarte.
    W ten sposoób unikacie opłat za przelew zagraniczny.

  • 17. Data: 2008-05-22 18:08:16
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

> [...]
    > potwierdzenia nie mam, ale sam naciska na zmianę formy wysyłki
    > bo chce wysłać drugi przelew, więc wierzę w jego dobre intencje.... :)

    Przelew bankowy za 3 GBP????? Nie wierzę, to musi być jakaś firma a la
    Moneygram. Mówię o normalnym przelewie zagranicznym zlecanym we włąsnym
    banku. Czas realizacji: 1-3 dni robocze, cena: 20-25 GBP.

    k.

  • 18. Data: 2008-05-22 18:08:25
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > ten wariant - Moneybookers - chcemy przetestować

    OK. Najpierw jednak przeczytaj uwagi co do Moneybookers, które podałem na
    http://en.wikipedia.org/wiki/Moneybookers. Firma ma swoje wady. Żeby nie
    było niedomówień.

    Dodam jeszcze jedno: zakładanie konta trwa. Weryfikują wszystko: dokument
    tożsamości (wysyłasz skan przez email); konto bankowe (min. 3 dni, ale jeśli
    kod się nie pojawi na depozycie, kolejnych kilka dni na rozpatrzenie
    reklamacji); adres (weryfikacja niezbędna przy większych
    wpłatach/wypłatach - kolejnych kilka dni w oczekiwaniu na list); itd. Tak że
    to nie jest raczej opcja "na już"...

    k.

  • 19. Data: 2008-05-22 18:11:08
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Greg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpisaną umowę odsyła do banku, konto otwarte.
    > W ten sposoób unikacie opłat za przelew zagraniczny.

    W jaki sposób, skoro pieniądze mają być przesłane Z angliii DO polski? Po co
    dodatkowe konto w Polsce? Albo to ja czegoś nie rozumiem...

    k.

  • 20. Data: 2008-05-22 18:56:06
    Od: "..Aldi.." <R...@p...fm>

    nadal pozostaje kwestia wpłacenia pieniędzy na konto
    w polskim banku.. niezależnie czy jego konto, czy też moje...
    a do tego sprowadzało się moje pytanie..