  • 1. Data: 2008-05-21 10:32:03
    Temat: jak zorganizować przelewy z Anglii do Polski?
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    witam,
    mam pytanko jak w temacie

    kolega chce mi spłacić jakieś tam stare długi
    i zastanawiamy się nad najlepszym sposobem
    dokonania tego.

    Przelewy bankowe tanie nie są, a i z czasem
    realizacji zdaje się różnie bywa.

    Czy ktoś może poradzić jakiś wariant pozwalający
    w nie za drogi sposób przelać mu na moje konto
    pieniądze? Czy powinienem założyć jakieś cudo
    typu paypal (słyszałem, że to nie do końca
    atrakcyjne w sensie kosztów)?

    Proszę Was o poradę.

    ..Aldi..

  • 2. Data: 2008-05-21 11:16:37
    Temat: Re: jak zorganizować przelewy z Anglii do Polski?
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    BZ WBK
    PKO BP
    Citybank.

    -----

  • 3. Data: 2008-05-21 11:24:45
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > BZ WBK
    > PKO BP
    > Citybank.

    oraz kilka innych:
    http://m2m.ogar.pl/kontaosobiste/porownanie-kont-oso
    bistych/5/

    kolumna "przelew za granicę"

  • 4. Data: 2008-05-21 12:29:53
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    fajnie..
    ale mnie chodzi o przelew ZZA GRANICY

    jak w temacie - Z Anglii DO Polski

  • 5. Data: 2008-05-21 12:51:45
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pracujesz w Aldim?
    Jakie zajęcie, taki poziom...
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-05-21 13:10:42
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    666 pisze:
    > Pracujesz w Aldim?
    > Jakie zajęcie, taki poziom...
    > JaC

    ciekawe, że oceniasz mój poziom, a jednocześnie
    w drugim swoim poście mnie obrażasz... to Twój poziom?

    jeśli mowa o poziomach - zadałem pytanie,
    z uprzejmą prośbą o odpowiedź
    licząc, że znajdę tu osoby, które przerabiały taki temat
    i znają instytucję, która nie za drogo, a sprawnie
    stosowny przelew zrealizuje

    przelew za granicę bez najmniejszego problemu
    mogę zrealizować i za pomocą swojego konta w ING
    więc Twoja odpowiedź niewiele wniosła
    może zamiast pisać takie rzeczy, to po prostu
    NIC nie pisz?

    ...i nie, nie pracuję w Aldim...

  • 7. Data: 2008-05-21 16:56:25
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "..Aldi.." <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    > fajnie..
    > ale mnie chodzi o przelew ZZA GRANICY
    >
    > jak w temacie - Z Anglii DO Polski

    A kolega ma polski paszport?

  • 8. Data: 2008-05-21 17:39:44
    Od: "zbyszek" <znowacki@na_serwerzepoczta.onet.pl>

    > Proszę Was o poradę.

    porozmawiaj w PKO.

  • 9. Data: 2008-05-21 22:35:18
    Od: "pampalini" <t...@p...onet.pl>

    > witam,
    > mam pytanko jak w temacie
    >
    > kolega chce mi spłacić jakieś tam stare długi
    > i zastanawiamy się nad najlepszym sposobem
    > dokonania tego.
    NIestety zadnej metody nie moge CI polecic ani odradzic poniewaz warunki
    finansowe banków stale sie zmieniają a wiele z nich ukrywa wiele opłat w tym za
    transfery zagraniczne.
    Opcje z jakimi sie spotkałem.
    -paypal
    -moneybookers
    -konto natwest lub inne w miare niskie koszta bankomatowe i wysłanie karty
    debetowej do Polski członkowi rodziny.
    Najdrozsza opcja to przekaz lub przelew bankowy.
    Mozna tez wyslac kase w kopercie poleconym :) mnie sie kiedys udało ale to
    ryzykowne.

  • 10. Data: 2008-05-22 00:38:40
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

> [...]
    > w nie za drogi sposób przelać mu na moje konto
    > pieniądze? Czy powinienem założyć jakieś cudo
    > typu paypal (słyszałem, że to nie do końca

    Citibank UK -> Citibank PL - bezpłatny przelew online. (Za to założenie
    konta w Citi UK trwa trochę.)

    Niech kolega też sprawdzi Moneygram, Western Union itp. - czasem mają
    promocje typu wysyłka do PL za jedyne 5 GBP.

    Moneybookers (i PayPal) - wychodzi w miarę ok, jeśli nie są to duże sumy
    (pobierają niewielki ryczałt oraz procent od wartości za przewalutowanie).

    Przy większych sumach można spokojnie przeżyć opłatę za zwykły przelew
    międzynarodowy z banku - ok. 20 GBP (co jest w UK równowartością 2-3 godzin
    pracy).

    k.