    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak stracić na kredycie walutowym
    Date: 20 May 2003 09:20:49 +0200

    > (CHF).
    > był
    >
    > Ja czegos w tym nie rozumiem.
    > Kredyt jest walutowy. To dlaczego go wyliczas z PLN na walutę?
    > Wydawało mi sie, ze zasada jest odwrotna. Bank przyznaje Ci kredyt w
    > walucie, ale wypłaca w złotówkach.
    > I wtedy ma zastosowanie kurs skupu waluty.
    > Karol

    Rozumowanie kolegi jest jak najbardziej poprawne. Dostajesz 100 000PLN ale bank
    określa ile jesteś mu winien w CHF. Robi to na podstawie kursu kupna dzieląc
    kwotę w PLN przez ten kurs. Otrzymaną kwotę w CHF trzeba spłacac w PLN po
    kursie sprzedaży wyzszym niz kurs kupna o kilka procent. Powoduje to, że juz na
    dzień dobry masz do spłaty więcej niz 100 000 PLN. Przy dalszym wzroście kursu
    sprzedaży kwota rośnie. Jest to jeden z haczyków kredytów walutowych, o którym
    ja też wiele razy pisałem. Miedzy innymi dlatego od pewnego czasu nie jestem
    ich entuzjastą. Niestety nie wszyscy kredytobiorcy zdają sobie z tego sprawę
    i "pozornie" niższe oprocentowanie jest dla nich wyrocznią.

    Pozdrowienia Tensor1