  • 1. Data: 2008-10-08 21:38:48
    Temat: jak odebrać pieniądze?
    Od: "rfv14" <r...@w...pl>

    Witam,
    W jaki sposób mogę odebrać pieniądze, które ktoś wpłacił na konto banku?

    Mam taką sytuację:
    Za pomocą polecenia przelewu, wpłaciłem pieniądze w banku PKO BP na konto
    innej osoby. Ona jednak stwierdziła, że nie przyjmie tych pieniędzy, i
    "odeśle je na nr konta z którego zostały wysłane". Jak rozumiem to chodzi
    jej o numer banku, ponieważ ja wysłałem te pieniądze nie przelewem, tylko
    przez polecenie wpłaty (czyli bez podawania mojego konta). Gdzie powinienem
    się zgłosić, żeby odebrać pieniądze? Mam oczywiście potwierdzenie polecenia
    wpłaty. Czy ktoś mógłby mi poradzić? Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2008-10-08 23:06:05
    Temat: Re: jak odebrać pieniądze?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "rfv14" <r...@w...pl> writes:

> [...]
    > się zgłosić, żeby odebrać pieniądze? Mam oczywiście potwierdzenie polecenia
    > wpłaty. Czy ktoś mógłby mi poradzić? Z góry dziękuję za pomoc.

    Wybierz sobie jedno z czterech:
    a) na Poczte
    b) do PKO BP
    c) do PZU
    d) wszystkie powyzsze
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2008-10-08 23:25:50
    Od: "rfv14" <r...@w...pl>

    > Wybierz sobie jedno z czterech:
    > a) na Poczte
    > b) do PKO BP
    > c) do PZU
    > d) wszystkie powyzsze

    problem w tym, że ta osoba już wysłała te pieniądze na konto banku :/. Po
    prostu nie wiem, co się teraz z nimi dzieje i jak mogę je odebrać.

  • 4. Data: 2008-10-09 00:21:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    rfv14 wrote:

    > problem w tym, ?e ta osoba ju? wys?a?a te pieni?dze na konto banku :/. Po
    > prostu nie wiem, co sie teraz z nimi dzieje i jak moge je odebraae.

    skoro wysłała do banku to idź do banku.

    Nie wiem co się ze mną dzieje, ale mnie szlag trafia ja widzę takie
    sierotawe pytania. Moze powinienem wziąć urlop.
    Czy to tylko ja jestem chory, czy takie społeczeństwo dorasta. IQ < Doda.

  • 5. Data: 2008-10-09 01:33:41
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    rfv14 wrote:

    > problem w tym, że ta osoba już wysłała te pieniądze na konto banku
    > :/. Po prostu nie wiem, co się teraz z nimi dzieje i jak mogę je
    > odebrać.

    Podejście teoretyczne, ale IMO:
    1) Weź papierek jaki dostałeś i idź do placówki jaka go przystemplowała
    2) Wyjaśnij że przelew został odrzucony i przygotuj sie na wyjaśnianie
    tego wielu osobom i jakis tam czas oczekiwania na odpowiedź
    3) Jeśli dane nadawcy na papierku nie zgadzaja się z Twoimi danymi to
    nic nie dostaniesz
    4) Coś Ci potrącą za Fatygę. Pewnie będą woleli przelać na konto.

    BTW. KC mówi że nie można odmówić spełnienia zobowiązania przez osobę
    trzecią. Tzn. że jeśli zapłacłeś za kogoś to odbiorca nie może odmówić
    przyjęcia kasy.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 6. Data: 2008-10-09 05:59:17
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "rfv14" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > innej osoby.

    > [...] ja wysłałem te pieniądze nie przelewem, tylko przez polecenie wpłaty

    Mogłbyś wreszcie napisac JAK te pieniadze wplaciłes?
    Dlaczego uważasz że metoda "Za pomocą polecenia przelewu" to jest "nie
    przelewem"?
    Pytanie pomocnicze: do banku poszedłes z gotówką i wpłaciłeś ja w kasie czy
    tylko podałeś swoje nazwisko nr konta odbiorcy?

    Sławek

  • 7. Data: 2008-10-09 06:28:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 08 Oct 2008 23:38:48 +0200, rfv14 napisał(a):

> [...]
    > się zgłosić, żeby odebrać pieniądze? Mam oczywiście potwierdzenie polecenia
    > wpłaty. Czy ktoś mógłby mi poradzić? Z góry dziękuję za pomoc.

    Nie masz metody odebrania tych pieniędzy.

    Zdarzyły się dwie rzeczy.

    1. Ty wpłaciłeś pieniądze na konto "innej osoby". Ta osoba tych pieniędzy
    nie chce.

    2. Ta "inna osoba" wpłaciła pieniądze na konto banku lub poczty (nie wiem
    gdzie dokonywałeś wpłaty). Ciekawe czy poczta lub bank je chce? Może też
    nie bardzo, bo przy prowadzeniu pełnej księgowości taka nieuzasadniona
    wpłata to duży kłopot.

    Twój problem polega na tym, że te dwie rzeczy z formalnego punktu widzenia
    nie mają ze sobą żadnego związku. Ty nadal możesz prosić tę "inna osobę"
    aby ci zwróciła pieniądze. Być może nawet możesz pozwać ją o taki zwrot do
    sądu - nie wiem dlaczego (bo tego nie piszesz) wpłaciłeś jej jakieś
    pieniadze. Ta "inna osoba" może prosić lub pozwać do sądu o zwrot jej
    pieniędzy bank lub pocztę. Ty tego zrobić w żaden sposób nie możesz.

  • 8. Data: 2008-10-09 06:43:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 09 Oct 2008 01:33:41 +0000, MHC Mega napisał(a):

    > Podejście teoretyczne, ale IMO:
    > 1) Weź papierek jaki dostałeś i idź do placówki jaka go przystemplowała

    Po co?

    > 2) Wyjaśnij że przelew został odrzucony i przygotuj sie na wyjaśnianie
    > tego wielu osobom i jakis tam czas oczekiwania na odpowiedź

    Fałszywe oświadczenie? Czy to jest gdzieś w kodeksie karnym? Żaden
    przelew nie został odrzucony.

    > 3) Jeśli dane nadawcy na papierku nie zgadzaja się z Twoimi danymi to
    > nic nie dostaniesz

    A jak się zgadzają to niby dostanie?

    > 4) Coś Ci potrącą za Fatygę. Pewnie będą woleli przelać na konto.

    Nie będzie żadnej Fatygi i potrącenia - nie nędzie z czego potrącać.

  • 9. Data: 2008-10-09 06:48:42
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "rfv14" <r...@w...pl> wrote in message news:gcj99c$1vd6$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
    > powinienem się zgłosić, żeby odebrać pieniądze? Mam oczywiście
    > potwierdzenie polecenia wpłaty. Czy ktoś mógłby mi poradzić? Z góry
    Jesli to była łapowka to się nie dziwi ze ktos odmowil przyjecia. Bo to
    byloby latwe do udokumentowania w sledztwie. Popelniles gafe. Łapowki daje
    sie w kopercie i do kieszeni, patrzac w oczy i mowiac zupelnie o czyms
    innym. :-)))
    Pester

  • 10. Data: 2008-10-09 07:12:59
    Od: k...@o...pl

    On 9 Paź, 02:21, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Nie wiem co się ze mną dzieje, ale mnie szlag trafia ja widzę takie
    > sierotawe pytania. Moze powinienem wziąć urlop.
    Powinieneś bo reagujesz nie potrzebnie tak gwałtownie, zwłaszcza, ze
    sprawa nie jest tak całkiem banalna do załatwienia.