    From: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak dziala ELIXIR
    Date: Tue, 25 Jun 2002 08:25:12 +0200

    Użytkownik "Bartosz Maruszewski" <b...@d...ists.pwr.wroc.pl>
    napisał w wiadomości news:af7i03$9bm$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
    > A ja mam takie lamerskie pytanie: Czemu ELIXIR ma sesje? Nie mozna
    tego
    > faktycznie on-line robic? Trzeba czekac do tej sesji wchodzacej,
    zeby
    > drugi bank zauwazyl laskawie wplate? Niby sa lacza stale, niby mozna
    > interfesjy ujednolicic, ale po co...
    Ciesz sie ze sa 3 sesje i jest szansa calkiem spora <ale to juz w
    duzej mierze zalezy od bankow a nie od KIR-u>, ze pieniadze masz tego
    samego dnia na swoim rachunku. Nie wiem czy cos sie zmienilo w takich
    Niemczech ale 2-3 lata temu AFAIK jak wysylales przelew to mogl isc
    nawet tydzien. Sesje pomagaja bankom takze planowac plynnosc: oprocz
    zwyklych przelewow banki maja tez wlasne rozliczenia poprzez Sorbnet z
    tytulu roznorodnych transakcji wlasnych oraz bankow posiadajacych u
    nich rachunki nostro - a nikt nie bedzie przechowywal niewiadomo
    jakich kwot w NBP bo moze <ale nie musi> zjawic sie klient, ktory
    wysle iles tam milionow. Jak chcesz miec przelew natychmiastowy mozesz
    to zrobic przez Sorbnet ale
    1. to kosztuje odpowiednio
    2. raczej dla wiekszych kwot

    Pozdrawiam