  • 1. Data: 2005-02-05 21:22:10
    Temat: hipoteka na nieruchomosc obciazona juz hipoteka
    Od: jokey alvarez <j...@p...pl>

    Witam !

    Zamierzam nabyc nieruchomosc, jest ona obciazona hipoteka w wysokosci okolo
    50% wartosci rynkowej, kredytu udzielilo pko sa.

    Posiadam w pko sa srodki w wysoksci rownej wysokosci hipoteki na tej
    nieruchomosci odlozone w ramach kasy mieszkaniowej. Chcialbym zaciagnac
    kredyt na kolejne 50% wartosci nieruchomosci w pko sa. Niestety nie mam
    szczegolnie czego dac jako zabezpieczenie. Marzy mi sie taka sytuacja, ze
    nowo kupowana nieruchomosc staje sie zabezpieczenim udzielanego mi kredytu
    i bank obciaza ja hipoteka. Czy jest to mozlie ? Srodki, ktore mam juz
    zgromadzone w banku posluzyly by do splaty bierzacej hipoteki.
    Pozdrawiam !
    jokey
    GG67208
    ********************************

  • 2. Data: 2005-02-06 09:46:38
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 5 Feb 2005 22:22:10 +0100, jokey alvarez naskrobał(a):

    > Witam !
    >
    > Zamierzam nabyc nieruchomosc, jest ona obciazona hipoteka w wysokosci okolo
    > 50% wartosci rynkowej, kredytu udzielilo pko sa.

    no to się dowiedz ile realnie zostało do spłaty.

> [...]
    > i bank obciaza ja hipoteka. Czy jest to mozlie ? Srodki, ktore mam juz
    > zgromadzone w banku posluzyly by do splaty bierzacej hipoteki.

    jeżeli masz zdolność kredytową to jest to możliwe i stosunkowo proste do
    wykonania bo hipoteka obciąza nieruchomość a nie właściciela.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2005-02-06 09:48:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2005 10:46:38 +0100, Sebol naskrobał(a):

    > wykonania bo hipoteka obciąza nieruchomość a nie właściciela.

    tzn obciąża nieruchomość niezależnie od właściciela.

  • 4. Data: 2005-02-06 10:50:43
    Od: jokey alvarez <jokey@pf_nospam_.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2005 10:48:08 +0100, Sebol napisał(a):

    Hey !

    > tzn obciąża nieruchomość niezależnie od właściciela.

    podkreslam raz jeszcze jestem zupelnym laikiem w temacie kupowania
    nieruchomosci i kredytow hipotecznych, a to co napisales stawia kolejne
    pytania:

    Daje obecnemu wlascicielowi 50% wartosci nieruchomosci i spisujemy u
    notariusza umowe kupna-sprzedazy nieruchomosci obciazonej hipoteka, ktora
    stanowi pozostale 50% wartosci nieruchomosci. Czy tak to wyglada ? Jesli
    tak to co sie dzieje pozniej, tzn. jak ja splacam te nieruchomosc bankowi ?

    Pozdrawiam !
    jokey
    GG67208
    ********************************

  • 5. Data: 2005-02-06 11:30:19
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > tak to co sie dzieje pozniej, tzn. jak ja splacam te nieruchomosc bankowi

    NIE
    Spisujesz umowę na całą kwotę, przy czym część zapłaty nieruchomości ma
    trafić na spłatę hipoteki (dla banku) a część ma trafić do obecnego
    właściciela. Najlepiej wszystko robić przelewem a w akcie wpisać numery
    rachunków. Upewnij się ile jest do spłacenia bankowi - niech wystawią
    zaświadczenie że na dzień ......... zadłużenie łacznie z kosztami (odsetki,
    prowizje) wynoszą tyle i po wpływie tej kwoty zwolnią hipotekę (chociaż jak
    dług spłacony to i nie moga odmówić zwolnienia).

    Darek

  • 6. Data: 2005-02-06 15:21:56
    Od: jokey alvarez <jokey@pf_nospam_.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2005 12:30:19 +0100, Darek napisał(a):

> [...]
    > prowizje) wynoszą tyle i po wpływie tej kwoty zwolnią hipotekę (chociaż jak
    > dług spłacony to i nie moga odmówić zwolnienia).

    czyli te hipoteke przejme ja wraz z zakupem nieruchomosci (jak padlo
    wczesniej hipoteka jest do nieruchomosci nie do czlowieka), obecny
    wlasciciel dostanie swoja czesc i jego juz nic wiecej nie obchodzi, bo
    nieruchomosc z hipoteka sa moja wlasnocia tak ? I co dalej z ta hipoteka ?
    Czy bank pozwoli mi ja splacac jako kredyt czy jak to ma wygladac ?

    w banku twierdzili ze najpierw musze splacic te aktualna hipoteke zeby
    kupic nieruchomosc, czyli splacic w momencie kupna a potem po miesiacu (lub
    6-ciu - kazda pani mowila cos innego) dadza mi kredyt czyli zaloza jeszcze
    raz hipoteke, ale na ten okres miesiaca musze miec srodki na koncie w
    wysokosci 110% planowanego kredytu hipotecznego lub jakies inne
    zabezpieczenie - a nie mam.

    Pozdrawiam !
    jokey
    GG67208
    ********************************

  • 7. Data: 2005-02-06 16:39:41
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > nieruchomosc z hipoteka sa moja wlasnocia tak ? I co dalej z ta hipoteka ?
    > Czy bank pozwoli mi ja splacac jako kredyt czy jak to ma wygladac ?

    Hipoteka jest ściśle powiązana z długiem - jak dług nie istnieje to hipoteka
    podlega wykreśleniu.
    "Przejęcie" hipoteki jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku przejęcia
    długu.

    Jak nam wprowadzą tzw. dług gruntowy to takie manewry będą możliwe.

> [...]
    > raz hipoteke, ale na ten okres miesiaca musze miec srodki na koncie w
    > wysokosci 110% planowanego kredytu hipotecznego lub jakies inne

    Zmień bank bo albo mają dziwne przepisy albo niekompetentnych pracowników.

    Możesz kupić nieruchomość z obciążeniem hipotecznym pod warunkiem spłaty
    długu zabezpieczonego hupoteką. Czy to zrobisz z własnych czy bankowych
    środków to juz jest nie ważne. Ważne żeby w akcie notarialnym było określone
    na co idą pieniądze.

    Darek

  • 8. Data: 2005-02-06 21:34:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2005 17:39:41 +0100, Darek naskrobał(a):

> [...]
    > długu.
    >
    > Jak nam wprowadzą tzw. dług gruntowy to takie manewry będą możliwe.

    a po co? nie prościej przystąpić do długu w umowie z bankiem? absolutnie to
    nie unieważnia hipoteki. Co cholere x2 prowizje płacić?

  • 9. Data: 2005-02-07 06:09:39
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > a po co? nie prościej przystąpić do długu w umowie z bankiem? absolutnie
    > nie unieważnia hipoteki. Co cholere x2 prowizje płacić?

    Może i prościej ale jak ktoś kupuje nieruchomość to nie ma podstawy do
    przystąpienia do długu. Przystąpienie do innego celu wymyślono. Bank się nie
    zgodzi.

    Darek

  • 10. Data: 2005-02-07 22:11:13
    Od: jokey <jokey@pf_nospam_.pl>

    Dnia Mon, 7 Feb 2005 07:09:39 +0100, Darek napisał(a):

    > Może i prościej ale jak ktoś kupuje nieruchomość to nie ma podstawy do
    > przystąpienia do długu. Przystąpienie do innego celu wymyślono. Bank się nie
    > zgodzi.

    Faktycznie sie nie zgodzi, w ogole to namawia mnie na kredyt konsumpcyjny
    hipoteczny dajac mi za to ze rezygnuje z kontraktowego takie warunki ze nie
    musze miec zabezpieczen przejsciowych, oszczedzam na prowizji
    przygotowawczej i marzy jakies 2 tys zl, ale w calym rozrachunku jestem 13
    tys w plecy. Szukam czegos pod zastaw na te okolo 3 miesiace przejsciowe,
    bo lepszego kredytu niz 4% stale to chyba nie znajde. Po cholere wymyslali
    cale te kasy mieszkaniowe jak teraz nie pozwola czlowiekowi po ludzku
    wziasc kredytu, tylko proboja wymusic przejscie na konsumpcyjny :/

    Pozdrawiam !
    jokey
    GG67208