  • 1. Data: 2005-08-24 10:16:52
    Temat: funt szkocki
    Od: "bozena" <o...@p...onet.pl>

    gdzie w polsce mozna wymienic funty szkockie
    dziekuję

  • 2. Data: 2005-08-24 10:31:18
    Temat: Re: funt szkocki
    Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ>

    SDD <s...@t...wszechwiedza.pl%> napisał(a) w

    > Jest taka waluta???????????????????????????????????

    Oczywiście. Zdaje się, że w Polsce nie bardzo chcą wymieniać, choć formalnie
    kurs jest ten sam, co GBP.

    --
    Konrad J. Brywczyński No use to complain
    mail: http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ If you're caught out in the rain

  • 3. Data: 2005-08-24 10:38:24
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    bozena wrote:
    > gdzie w polsce mozna wymienic funty szkockie
    > dziekuję

    Jest taka waluta???????????????????????????????????

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-08-24 10:41:43
    Od: "gosc" <r...@p...onet.pl>

    > Jest taka waluta???????????????????????????????????

    Poniekad. Funty brytyjskie emitowane przez Bank Szkocji.
    W Polsce raczej marne szanse na wymiane, ale powtarzam tylko zaslyszane
    opinie wiec moge sie mylic.

    Moze poszukaj kogos kto wybiera sie niedlugo do UK i ma 'normalne' funty,
    wymien sie z nim i po prostu sprzedaj te 'normalne' w kantorze czy w banku w
    Polsce, a ta druga osoba nie bedzie miala problemu z wydaniem szkockich
    funtow w UK.

  • 5. Data: 2005-08-24 10:45:32
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    SDD wrote:

    > Jest taka waluta???????????????????????????????????

    Jest. Jej kurs jest identyczny z funtem brytyjskim. Na pewno mozna tym
    placic w Szkocji. Nie wiem jak w Anglii.

    Nie wiem, czy kiedys funkcjonowaly jako osobne waluty? Moze tylko
    Szkocja stwierdzila, ze sobie inny wzorek na banknotach walnie?

    Cos podobnego bylo przed Euro w Luksemburgu i Belgii. Byl frank luks i
    frank belgijski. Kurs byl ten sam. I bylo tak, ze belgijskim moznabylo
    w L. placic, ale odwrotnie chyba nie.

    W Niemczech mozna bez problemu i prowizji wymienic w niemieckim
    odpowiedniku NBP, moze w Polsce w NBP sie da.

  • 6. Data: 2005-08-24 10:47:20
    Od: Grzegorz_404 <m...@g...cut.tnij.pl>

    Przechodziłem obok i zauważyłem, że SDD napisał <dehi6b$5tt$1@news.onet.pl>:

    > Jest taka waluta???????????????????????????????????

    Normalne funty brytyjskie, emitowane w Szkocji. Z tego co pamiętam to trzy
    banki prowadzą ten proceder: Bank of Scotland, Royal Bank of Scotland
    (obydwa z Edynburga) i Clydeside Bank (Glasgow). Najwyższy nominał to 20
    funtów. Podnosi to morale lokalnej populacji i przysparza zgryzot
    obcokrajowcom (formalnie to można nimi płacić też w Anglii, ale różnie z
    tym bywa). Kiedyś dwudziestki z Burnsem nie mogłem rozmienić w Londynie,
    ale w Brukseli na lotnisku wzięli bez problemów. Nad Wisłą mogą być
    problemy.

    --
    Grzegorz_404

  • 7. Data: 2005-08-24 10:49:36
    Od: "Elvis" <n...@n...tpi.pl>

    > gdzie w polsce mozna wymienic funty szkockie

    Sprawdź w archiwum, był ten temat poruszany.
    Generalnie w Polsce bardzo ciężko wymienić funty szkockie, jeśli już, to po
    bardzo niekorzystnym kursie. O ile pamiętam to swego czasu chyba można było
    wymienić w kantorze w Galerii Mokotów w W-wie.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2005-08-24 12:24:26
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Grzegorz_404 wrote:
> [...]
    > banki prowadzą ten proceder: Bank of Scotland, Royal Bank of Scotland
    > (obydwa z Edynburga) i Clydeside Bank (Glasgow). Najwyższy nominał to 20

    Mi sie wydaje, ze widzialem 50 funtow szkockich (pewnosc: 80%)

  • 9. Data: 2005-08-24 12:57:19
    Od: Grzegorz_404 <m...@g...cut.tnij.pl>

    Przechodziłem obok i zauważyłem, że Krzysztof Mieloch napisał
    <dehook$50d$1@gwdu112.gwdg.de>:

    > Mi sie wydaje, ze widzialem 50 funtow szkockich (pewnosc: 80%)

    Głowy nie dam, ale jak w RBS zamieniałem czeki na gotówkę, to 50 były z Bank
    of England.

    --
    Grzegorz_404