    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: e-limit fortis i wyjasnienie
    Date: Thu, 21 Nov 2002 09:30:01 +0100

    (...)
    > Stary - przykro mi również ale tak działają wszystkie banki - skoro nie masz w
    > zwyczaju pilnować swoich wydatków to w przyszlości równie dobrze możesz
    > przekroczyć dostępne saldo o 500 albo 1000 zł.

    No i co? To dla banku chyba dobrze?
    A co powiesz na to, że inny bank w analogicznej sytuacji (przekraczany i
    utrzymujący się niewielki debet nieuzgodniony) nie udzielił kredytu w
    ROR (powołując się nieoficjalnie na wzmiankowane debety) natomiast kartę
    kredytową na podstawie tych samych dokumentów złożonych jednocześnie
    dał. Za udzielenie prawidłowego wyjaśnienia wystąpię o przyznanie Ci
    Orderu Lenina z Gwiazdą.
    Uzależnianie przyznania kredytu od "niemania"
    kilku-kilkudziesięciozłotowych debetów wynika z regulacji prawnych,
    które mają umożliwić bankom zatrudnianie osób o szczebel-dwa bardziej
    rozgarniętych niż szympans, tak, by decyzje można podejmować metodą zero
    jedynkową.
    Chodzi także o uniknięcie odpowiedzialności, w tym karnej. Jeżeli
    będziesz kiedyś w sądzie, to może będziesz miał okazję spotkać osobę
    sądzoną za "niezgłoszenie upadłości w czasie właściwym" - sąd może
    twierdzić, że spółka, która miała stratę 100 zł odniesioną np. do 50 mln
    obrotu mogła być zagrożona upadłością, a zarząd mół to przewidzieć. Mam
    nadzieję, że analogia jest czytelna.

    Pzdr: Dogbert