    From: "Ambler" <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dzisiejszy fixing NBP
    Date: Thu, 31 Mar 2005 22:27:48 +0200

    <e...@p...onet.pl> wrote in message
    news:233a.00000220.424c5407@newsgate.onet.pl...

    > W zasadzie tak, ale chodzi o srednia z bankow (z grubsza mowiac) w danym
    > momencie, a nie jakies "srednie kursy" poszczegolnych bankow - to tak dla
    > jasnosci, bo jest wazne dalej

    wal=USD/PLN&piec=t

    > Przedstawia najprawdopoboniej (albo przynajmniej ma przedstawiac :)
    kwotowania
> [...]
    > Ale obserwacja jest ciekawa - rzeczywiscie zdarza sie, ze kurs na fixingu
    bywa
    > troche zaburzony. Czasami ktos sztucznie generuje popyt lub podaz tuz
    przed
    > fixingiem, zeby "podrasowac" kurs np. do celow wyceny. Niekoniecznie musi
    > byc zreszta manipulacja: z powodow formalno-ksiegowych dla kogos moze byc
    wazne
    > dokonanie transakcji walutowej po kursie jak najbardziej zblizonym do
    > oficjalnego - i stad takie zachowania.
    >
    > Mam nadzieje, ze wyjasnienia te sa wyczerpujace :)

    Wyczerpujące, dziękuję. Moja wdzięczność za tak klarowną odpowiedź jest
    duża.

    Choć mam ciągle pewna niejasność co do sposobu fixowania kursu przez NBP. Z
    Twojego wytlumaczenia wnoszę, że dajmy na to o 11.00 NBP ogłasza wartość
    kursowa taką, jaka jest ona w DANYM MOMENCIE, nie ogląda się wstecz i nie
    patrzy co się działo z kursem od 11.00 poprzedniego dnia. Czy dobrze
    rozuemię?