    From: g...@g...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dwa mieszkania, zakup działki, budowa domu
    Date: 24 Mar 2007 21:41:02 +0100

    > Witam forumowiczów,
    > zwracam się do Was z prośbą o udzielenie mi kilku porad :)
    > Z żoną spłacamy kredyt hipoteczny w wysokości ca 120.000 zł za 3-pokojowe
    > mieszkanie.
    > Posiadamy jeszcze inne mieszkanie - kawalerkę. (Obie nieruchomości są
    > zabezpieczeniem spłaty posiadanego kredytu). Z tego co się orientowałem, na
    > chwilę obecną, kawalerka jest warta ok. 110.000 zł, natomiast 3-pokojowe
    > mieszkanie ok. 230.000 zł. (ceny z Łodzi za gratka.pl)
    > Zastanawiamy się nad zakupem działki i budową domu (w okolicy Łodzi) i teraz
> [...]
    Aż myślałam, że to mój mąż pisał, bo mamy praktycznie identyczną sytuację -
    tylko trochę mniejszy kredyt.:)

    Wszystko zależy od twojej zdolności kredytowej. Ja wpisałam dane, które podałeś
    do kalkulatora ze strony Open Finance i stać cię na ponad 300 tys. kredytu.

    Wydaje mi się, że jak sprzedasz 2 mieszkania i kupisz dzialkę, to będziesz
    musiał z teściami zamieszkać przez czas budowy :) Ale poważnie - ja bym
    kawalerki nie sprzedawała, bo to zawsze można wynając (przyznam, ze dość tanio
    wynajmujesz - chyba, że to bardzo mała kawalerka).
    Natomiast dogadaj się z bankiem na kredyt na zakup działki i budowę domu z
    opcją częściowej jego spłaty po sprzedaży 3-pokojowego mieszkania. Gdyby
    zabrakło zdolności kredytowej, to moze warto wydłużyć (jeśli się da) okres
    spłaty tego pierwszego kredytu.

    Pozdrówka