    From: S <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dobicie frankowców
    Date: Mon, 19 Jan 2015 00:13:32 +0100
    <m992nt$4bo$1@node1.news.atman.pl> <s...@p...org>
    <m9941a$5o2$1@node1.news.atman.pl> <s...@p...org>
    <m99jfp$nfb$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <X...@l...net>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9dspp$qo4$1@sunflower.man.poznan.pl> <m9eq08$9ch$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9gloc$59j$4@sunflower.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9h5nl$5fi$3@sunflower.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9hbff$iel$8@sunflower.man.poznan.pl> <m9hcca$imu$1@node2.news.atman.pl>
    <183wi49i78xjo$.1rbaarjy39qfh.dlg@40tude.net>

    W dniu 2015-01-18 o 23:51, J.F. pisze:

    > O ile pamietam to nie.
    > Poki frank byl tani, to klienci byli zadowoleni i im nie
    > przeszkadzalo, jak wystrzelil w gore, to wszystko bylo problemem -
    > oplata za przewalutowanie raty tez.

    Zauważ, iż dobrano taką walutę, która tylko mogła wystrzelić.

    > I chyba odgornie wprowadzili ze klient moze w CHF zaplacic.
    > Niech kupuje za ile chce i nie narzeka.

    Tak, przynajmniej to udało się wywalczyć. Zastanawia mnie coś innego...
    Jeśli bank fizycznie CHF nie kupił, nie musi go nikomu sprzedawać czy
    odkupować. W czym problem, by przewalutować, skoro tak wyszło, jak
    wyszło? Przeliczenie kredytu na PLN od chwili zawarcia transakcji nie
    powinno być problemem.

    > Dopiero nagla kombinacja spadku zlotowki, mieszkan i zarobkow (ta
    > raczej najmniejsza - predzej bezrobocie) spowodowala zmiane.

    Ale zastanów się... Pożyczam Ci dziś 1000zł. Na 5%. Oddasz za rok
    1050zł. Jednak Ty wolisz 1% i weźmiemy punkt odniesienia waluty X po
    2zł. Mija miesiąc (1/12 czasu) i X strzela 2x. Jesteś mi winien 2000zł
    plus odsetki. Mogę Cię zedrzeć. Ale z powodów wizerunkowych chociażby
    odpuszczam i mówię... Wiesz... to policzmy od zera, jakby to było PLN.
    Zastanów się... Co straciłem? Otóż... nic. Nadal mam zysk tylko
    pozwoliłem Ci cofnąć się w czasie i zmienić decyzję. Zyskałem zaufanie,
    wdzięczność, wizerunek poprawiony na lata. Oto z oszusta stałem się
    dobroczyńcą. Będę miał duży zysk zamiast mega zysku. No trudno. Mniej
    mogę reklam puszczać to wyjdę na swoje. W czym problem?

    > zaraz zaraz - to jakies dzwigniowe operacje byly czy co ?

    Tak... i nie. Forex działa tak, iż jeśli działa to musisz sprzedać po
    osiągnięciu pewnego pułapu. Nie możesz jak w kantorze przeczekać.

    > Bo nie bardzo sobie wyobrazam jak bank ma sprzedac za ciebie bez
    > stosownego zapisu w regulaminie.

    A może. Kolejny kant. Teoretycznie cena idzie w górę lub w dół. 50%
    szans. W praktyce 80% klientów traci. Już wiem dlaczego ;-) Słono ta
    wiedza kosztuje.

    > Ktory moze byc troche zakamuflowany.

    W kantorze jak Ci nie pasuje spread lub kurs to się wstrzymujesz ze
    sprzedażą. Na foreksie musisz sprzedać. Nie możesz się "wyłączyć". Więc
    bank rozszerza widełki i sprzedaje mi EUR po 4,33 choć za sekundę jest
    po 4,31, a ja chciałbym poczekać do 4,28. Nic z tego. Długo tłumaczyć...
    to tylko kolejny kant. Co ciekawe - wersja demo działa tylko miesiąc i
    na innych serwerach z innymi spreadami i innymi kwotowaniami. Na demo
    wygrywasz, na realu przegrywasz. Taki hazard opakowany w hasło rynek
    walutowy. Coś jak polisa opakowana w lokatę... znamy to. Niestety...

    --
    Pozdrawiam