eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiczy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny? › Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
    From: "Marcin" <n...@n...ocm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
    Date: Sat, 17 Dec 2005 09:43:28 +0100
    <dn9qhc$lco$2@nemesis.news.tpi.pl> <s...@p...ani>
    <dnbkvh$erl$1@nemesis.news.tpi.pl> <dnbni9$4l1$1@inews.gazeta.pl>
    <dnbuhl$fo3$1@nemesis.news.tpi.pl> <dnc0ih$n27$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dncmvu$55s$1@nemesis.news.tpi.pl> <dnco9q$4fd$1@inews.gazeta.pl>
    <dncpmm$j0u$1@atlantis.news.tpi.pl> <dncql7$em3$1@inews.gazeta.pl>
    <dnda8u$q11$1@nemesis.news.tpi.pl> <dnjk11$b8e$1@inews.gazeta.pl>
    <dnjkvl$q7k$1@nemesis.news.tpi.pl> <dnkbbu$d1$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dnq4vv$6pn$1@inews.gazeta.pl> <dnsvpg$mip$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Witam

    Użytkownik "Jurek Wawro" <j...@W...tenar.pl> napisał w wiadomości
    news:dnsvpg$mip$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Wypada współczuć.

    Byc moze. Ale ja nie twierdze, ze ten swiat jest idealny.
    Dzieki temu nie daje sie nabierac na tanie kredyty, raty, wygrane smochody
    itp.
    co znajduje prawie codziennie w skrzynce. Zreszta cala reklama to jest
    jedno wielkie oszustwo.

    > Pomijam już kwestię oceny takiej postawy z etycznego punktu widzenia.
    > To jest po prostu absurd.

    Dlaczego absurd? Wedlug mnie potwierdzily to lata przed 90 rokiem.
    Wtedy to dochody nie bardzo zalezaly od wyksztalcenia i zaangazowania
    w prace wiec bardzo wileu ludzi nie robilo nic lub udawalo, ze pracuje.
    To wlasnie z tamtych czasow pochodzi "Niewazne ile placa, wazne ile mozna
    ukrasc". Gdyby wtedy ludzie postepowali uczciwie i pracowali ciezko
    to poprzedni system bylby idealny. Wiem, ze byli ludzie ktorzy pracowali
    uczciwie i nie kombinowali. Ale wiekszosc stala w kolejkach po rozne
    rzeczy w czasie pracy, zamiast pracowac rozmawiala sobie przy herbatce itd.
    Gdyby ludzie byli uczciwi to w firmie nie potrzebne by byly kontrole.
    Wystarczyloby
    kazdy pracownik powiedzial "dzisiaj zrobilem to i to" a szef by uwierzyl.
    Pytanie po jakim czasie pracownicy by zaprzestali robic cokolwiek jezeli
    nikt by tego nie kontrolowal? Wedlug mnie po dosc krotkim.

    > Na dodatek - świadectwo nieuctwa.

    To tylko obserwacja ludzi. Np. lekarzy. Praktycznie przy powazniejszej
    chorobie kazdy "wyciaga lape". Dobrze, jezeli nie robi tego zbyt nachalnie
    i od tego nie uzaleznia zrobienie operacji.

    Pozdrawiam

    Marcin