    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: co z to Polsko?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 14 Jan 2022 13:14:15 +0100

    On Thu, 13 Jan 2022 23:51:31 GMT, PiteR wrote:
    > czy będzie kiedyś do czego wrócić?"
    > To tytuł mega wątku na jednym z portali emigrantów.
    >
    > Mnie ciekawi czy obecna inflacja usprawiedliwia aż taki szalony
    > wzrost cen. Bo waluty chyba za mocno nie drożeją?

    Inflacja to wzrost cen, wiec nie musi usprawiedliwiac, bo jest.

    Waluty tak mocno nie drozeja ... bo na zachodzie tez inflacja.

    A inflacja:
    -byl zastoj np w budowlance, to teraz sie odbija,
    -pandemia sie konczy, ropa i gaz podrozaly
    -rozdawnictwo pieniedzy socjalne i covidowe sie odbilo,
    -trudnosci zaopatrzeniowe swiatowe tez nie pomagaja,
    -fama, ze inflacja bedzie, tez ja napedzila.

    > np ja, zarobiony na zachodzie (kupiłem sobie dżiny, buty, czapkę i pas)
    > wracam, nie było mnie pięć lat. Biorę trzy stówy, ide do lekarza, chce
    > się zarejestrować a rejestratorki w ryk i kwik, turlają się po
    > podłodze, wycierają łzy i mówią:
    >
    > paaanie, wolne terminy na maj
    > żaluzju ja poniał, mogę sobie moimi 300zł dupę podetrzeć.

    Ale to prywatnie chcesz pojsc, czy panstwowo?
    Panstwowo na maj, tylko sie spytaj ktorego roku.

    Prywatnie tez coraz dluzej.
    No ale lekarz do ktorego nie ma kolejki, to widac zly lekarz :-)

    > i kto za tym wszystkim stoi?

    Za lekarzami ... emigracja. Wyjezdzaja do lepszych krajow.
    No i rzady, ktore im kiepsko placa i/lub utrudniaja.

    A szerzej ... wyjechales na emigracje, a poziom zycia sie wyrownuje.
    I sie moze okazac ze twoje zagraniczne niskie na lokalne warunki
    zarobki nie zapewnią juz dostatniego zycia w Polsce na emeryturze ...

    > Czyżby nadejszło mityczne dogonienie zachodu?

    I tak i nie - bo ciagle zarobki mamy sporo nizsze ... ale rosna.
    A inflacja spowoduje wzrost kursow.

    > A może to zachód dogonił i pożarł Polskę?

    Raczej dogania w strone malejacych przychodow.
    Kiedys mial mocny przemysl, dzis wiekszosc made in China ...

    J.