eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiciti WTF? › Re: citi WTF?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Szymon <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: citi WTF?
    Date: Fri, 8 Jan 2016 14:27:19 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 82
    Message-ID: <n6odg6$p2c$1@node2.news.atman.pl>
    References: <X...@2...75.96.126>
    <p...@4...com>
    <6...@g...com>
    <n62n1j$lgd$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <n62tb4$s42$1@node1.news.atman.pl>
    <1p0i4d0hvlmpb$.15jxh9hspb3qp.dlg@40tude.net>
    <n635e4$4tp$1@node1.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <n65k8c$k7e$1@node1.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <n686pd$ier$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <n68r9i$7aa$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <n6aosk$tcq$1@node1.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <n6mcc8$v20$1@node1.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-71-13-61.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1452259654 25676 89.71.13.61 (8 Jan 2016 13:27:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Jan 2016 13:27:34 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.5.0
    In-Reply-To: <m...@p...waw.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:619520
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-01-08 o 00:00, Krzysztof Halasa pisze:
    >> Nie ma i nie będzie. Zwróć uwagę, iż takie dane bardzo nie są na rękę
    >> bankom. Trudno więc, aby je podawały.
    >
    > Ale jednak takie dane w ogóle bywały dostępne.

    Nigdy nie widziałem. Jeśli masz jakiś link - chętnie się zapoznam.

    >> Sęk w tym, że te same procedury działają dla utraty 1/10 rocznych
    >> dochodów, co do 100-krotności rocznych dochodów. Na tej zasadzie
    >> stracić możesz nawet więcej, bo pieniądze, których jeszcze nie
    >> zdążyłeś zarobić.
    >
    > Ale jakie procedury?

    Odpowiedzi na reklamacje klientów.

    > To chyba czytaliśmy inne wyroki.

    Pewnie tak.

    > Nieprawda, zarówno ustawa jak i wspomniany wyrok pokazuje, że tak nie
    > jest. Ale jeśli ktoś w piśmie do arbitra sam się przyznaje, że mógł mieć
    > PIN w telefonie (szczerze - jeśli tak napisał, to myślisz że nie miał?),
    > to co tu można poradzić?

    Wolałbym, aby wina była bezspornie udowodniona, a nie domniemana. A
    myślisz - szczerze - że jeśli poszkodowany był klientem przez 13 lat to
    w imię dalszej dobrej współpracy bank nie mógł jednak iść na rękę?

    Czy obciążenie klienta ponad 20% kosztów oraz sprawa trwająca ok. 2 lat
    (sic!) nie wydaje Ci się dziwna? Rzekłbym, iż to wyrok prewencyjny.

    > Przeciwnie, problem jest zupełnie inny, ponieważ autoryzacja korzysta

    Z punktu widzenia klienta efekt jest ten sam. Pieniądze były na koncie -
    a nie ma.
    Wiesz... przypomina mi to grę naszej reprezentacji w piłce nożnej. Już
    się przyzwyczaiłem, że drużyna przegra i tylko powód będzie "nowy".
    Niektórzy komentatorzy tłumaczą porażkę zanim zabrzmi jeszcze pierwszy
    gwizdek.

    > Tokeny są droższe. Niedawna afera z producentem tokenów pokazuje, że nie
    > są wcale tak bezpieczne (aczkolwiek istnieją tokeny, które są dużo
    > bardziej bezpieczne niż SMSy).

    Sprawa jest znowu banalnie prosta. Token sobie leży w domu/firmie/sejfie
    itd. Telefon zazwyczaj ma się przy sobie. Zatem "narzędzie
    autoryzacyjne" w przypadku SMS dużo prostsze, by klient "zgubił". Co
    więcej - jeśli zostawiasz telefon w szafce na basenie powiedzmy i nie
    zamierzasz z nim nurkować to za chwilę możesz mieć problem udowodnienia,
    iż dochowałeś należytej staranności...

    >> Myślę, że gdyby na pytanie skąd mieli PIN, klient powiedział "nie
    >> wiem" to też byłaby to jego wina, bo przecież bank nie ma.
    >
    > Możesz tak myśleć, ale traktowanie tego jako pewnik nie ma nic wspólnego
    > z logiką.

    To nie jest kwestia logiki, ale środków, które wyparowują z kont.

    >> http://www.bankier.pl/wiadomosc/PIN-i-zielony-stan-n
    ieswiadomy-Czy-bank-zwroci-pieniadze-7271984.html
    >
    > To zupełnie inna sprawa, i ten wyrok także jest moim zdaniem prawidłowy
    > - klient nie jest w stanie całkowicie ochronić PINu przed podpatrzeniem,
    > i dlatego PIN nie może być 100% wyznacznikiem odpowiedzialności klienta.
    > Co innego PIN zapisany na karcie lub np. w telefonie.

    Ale masz obowiązek chronić SMSy autoryzacyjne, prawda? Podobnie jak PIN.
    Czyli zakodowany PIN w telefonie nie jest OK, ale SMS autoryzacyjny
    wymuszony przez bank na telefon to już... jest OK? A token GSM (np. w
    Eurobanku) także nie przeszkadza?

    Coś tam pisałeś o logice? ;-)

    "Prawo stosujemy wtedy, kiedy nam pasuje!" - płk. Kwiatkowski - wysoki
    UB-ek w randze wiceministra. Nie, nie prezes banku...

    --
    -----------
    Pozdrawiam
    Szymon

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1