    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: bogaćcie się! Kołodko radzi jak!
    Date: 12 Jan 2003 17:56:22 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > Przy mocnej złotówce mam do dyspozycji mały rynek polski, na dodatek ze
    > ścinającą z nóg konkurencją zagranicznych towarów. Przy słabej złotówce
    > otwiera mi się światowy rynek, oraz rynek polski, na którym konkurencja
    > zagranicznych produktów jest już konkurowaniem jak równy z równym.

    tylko ze dobry i drogi produkt produkuje sie puki co przy duzym wkladzie
    skladnikow z importu.
    Czyli przy silnej zlotowce - skoro sporo musze importowac - ,,tanio''
    to importuje i tanio (w przeliczneiu na PLN) produkuje.
    Przy slabej - moje ceny wzrosna, bo importowane podzespoly/technologie/
    skladniki nagle stana sie (w PLN) niezwykle drogie.

    A jak sprzedac cos za granica?
    TAM trzeba sie rozreklamowac, tam to wozic [jak samemu to tam zatankowac] itd.
    Kiedy taniej to wyjdzie? Jak zlotowka jest silna czy slaba?

    Czyli chyba to nie jest takie proste
    slaba zlotowka -> dobrze
    silna -> zle
    gdzies jest jakas optymalny kurs dla konkretnej dzialalnosci, zupelnie
    gdzie indziej dla innej...

    pozdrawiam

    romekk