    From: "blad" <b...@W...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Date: Thu, 4 Apr 2002 12:19:11 +0200

    Użytkownik <y...@y...pl>
    > (...) Tokeny generujące response w oparciu o czas są
    > programowane przez producenta a ich algorytmy są najcześciej nieznane
    bankowi.
    > Bank otrzymuje pudełko tokenów i płytkę z softem.

    no i o to chodzi ze ten soft uzyty zamiast twojego tokena pozwoli zrobic
    operacje "w twoim imieniu" - nie masz podstaw zeby sie jej wyprzec

    > A jak przechowujesz ten kluczyk?
    > - na karcie ? to musisz mieć w kieszeni czytnik inaczej rozwiąznie nie
    jest
    > przenośne.
    > - na dyskietce? ;-)........ kiedyś miałem ze pare programików do
    kopiowania
    > dyskietek 1 do 1 z nunerami seryjnymi włącznie.

    na karcie - chetnie ale faktycznie malo czytnikow u nas
    w takiej Finladii kazdy dowod osobisty ma podobno chipa kryptograficznego

    > Reasumując uważam rozwiązanie takiego np Integerum za bezpieczniejsze i
    > wygodniejsze od takiego np BPH

    tu sie zgadzam, BPH i KB24 uzywaja pgp a to za malo
    porzadnie, wg norm ISO ma to wdrozony Fortis, i tam oprocz twojego klucza
    prywatnego do nawiazania sesji potrzebny jest twoj klucz publiczny z
    certyfikatem banku wczytany do przegladarki

    > A użytkownikom Inteligo życzę wiele szcześcia ....
    > Moze sie jeszcze przydać
    > Yorge

    tu sie zgadzam
    *** blad ***