  • 11. Data: 2004-08-12 15:24:04
    Temat: Re: bank a sp. z o.o. w organizacji
    Od: "A. Zjata" <a...@a...pl>

    > szukasz nieistniejących problemów - za zoobowiąznia spółki zoo w
    > organizacji odpowiada solidanie spółka i osobą działąjące w jej imieniu
    > art 13 par 1 KSH.

    wreszcie jakis konkret, dodam jeszcze cytat par. 2 tego samego artykulu, aby
    potencjalni wspolnicy nie czuli sie bezkarni:

    par. 2. Wspólnik albo akcjonariusz spółki kapitałowej w organizacji odpowiada
    solidarnie z podmiotami, o których mowa w par 1, za jej zobowiązania do
    wartości niewniesionego wkładu na pokrycie objętych udziałów lub akcji.

    A. Zjata

  • 12. Data: 2004-08-12 15:29:44
    Od: "A. Zjata" <a...@a...pl>

    > jest wiekszy niz w przypadku spolki w organizacji, ktora z reguly nie
    > dziala normalnie (zdaje sie, ze USy maja tutaj "zdanie odrebne" i wiedza
    > swoje, czyli de facto spolka w organizacji nie moze prowadzic
    > dzialanosci gospodarczej).

    Od chwili zawarcia umowy Spolki w formie aktu notarialnego Spolka moze dzialac
    jak najbardziej normalnie dodajac jedynie czlon "w organizacji" do swojej firmy
    (nazwy). Spolka rejestruje sie w WUS aby otrzymac numer REGON (od reki), sklada
    wniosek do KRS, oraz NIP-2 i VAT-R (wczesniej wplacajac oplate w gminie) do US
    i od nastepnego dnia moze wystawiac faktury. Rasumujac Spolke z o.o. mozna
    zalozyc w jednej dzien i od nastepnego normalnie funkcjonowac, jesli ktos jest
    obrotny i wie jak sprawe zalatwic.

    A. Zjata

  • 13. Data: 2004-08-12 15:38:20
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik A. Zjata napisał:

> [...]
    > zalozyc w jednej dzien i od nastepnego normalnie funkcjonowac, jesli ktos jest

    O wlasnie. Jak jest obrotny i wie jak sprawe zalatwic. Czyli po polsku,
    a nie dla ludzi. W dodatku pewnie bardzo wiele zalezy od USu, bo kazdy
    US wie swoje.

    Inaczej mowiac prawo prawem, a zycie swoje. Moze teraz jest lepiej, ale
    mojemu koledze 3 lata temu nie udalo sie podzialac przed wpisem do KRSu.
    Konto w banku mial, REGON tez, ale poddal sie po wizycie w USie.

    Bartol

  • 14. Data: 2004-08-12 15:46:51
    Od: "A. Zjata" <a...@a...pl>

    > O wlasnie. Jak jest obrotny i wie jak sprawe zalatwic. Czyli po polsku,
    > a nie dla ludzi. W dodatku pewnie bardzo wiele zalezy od USu, bo kazdy
    > US wie swoje.

    Poprzez "obrotny" rozumialem, ze wie w ktorym okienku co zlozyc, w jakiej
    kolejnosci, jak wnioski wypelnic, etc. Wszedzie sa kolejki i to najwiecej czasu
    zabiera wiec bez znajomosci tematu trudno uwinac sie w jeden dzien, ale
    kilkukrotnie pomagalem znajomym i jest to jak najbardziej wykonalne.

    > Inaczej mowiac prawo prawem, a zycie swoje. Moze teraz jest lepiej, ale
    > mojemu koledze 3 lata temu nie udalo sie podzialac przed wpisem do KRSu.
    > Konto w banku mial, REGON tez, ale poddal sie po wizycie w USie.

    Po co wizytowal ? Nalezalo zlozyc NIP-2 i VAT-R w kancelari otrzymujac w zamian
    prezentate, a wczesniej uiszczajac stosowana oplate w kasie gminy i tyle.
    Trzeba tylko pamietac o zlozeniu uaktualnien (firma sie zmienia) w momencie
    otrzymania postanowienia o wpisie do KRS.

    A. Zjata

  • 15. Data: 2004-08-12 16:05:28
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik A. Zjata napisał:

> [...]
    > zabiera wiec bez znajomosci tematu trudno uwinac sie w jeden dzien, ale
    > kilkukrotnie pomagalem znajomym i jest to jak najbardziej wykonalne.

    Dla mnie to normalka. A "obrotnosc" to inaczej mowiac zalatwiactwo.

> [...]
    > Trzeba tylko pamietac o zlozeniu uaktualnien (firma sie zmienia) w momencie
    > otrzymania postanowienia o wpisie do KRS.

    OK. Skrot myslowy. Odradzono mu. Nie znam szczegolow, w kazdym razie
    powiedzial mi wyraznie, ze niby mozna ale lepiej nie, bo US takich
    rzeczy nie lubi. Poniewaz nie mam nic wiecej do dodania, to uwazam temat
    za wyczerpany. Nie wylkuczam, ze w ciagu 3 lat troche sie zmienilo. 3
    lata to duzo nawet jak na Polske. ;-)

    Oczywiscie powinno byc tak jak mowisz.

    Bartol

  • 16. Data: 2004-08-12 21:20:42
    Od: "Jgor" <s...@o...usun.to.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy i jaki bank obsługuje tego typu podmioty. Generalnie chodzi o
    dokonanie
    > wplat wspolnikow (niepełny wkład) i regulowanie zobowiązań np.
    czynszu...
    > Sp. nie ma nr KRS; nip i regon ma. Pełne udziały będą wniesione za
    powiedzmy
    > 2 miesiące.

    Trzy lata temu załatwiłem dokładnie to, o co pytasz w regionalnym Banku
    Spółdzielczym i to bez żadnych problemów. Zgromadziłem tam na koncie cały
    wkład wspólników. Za jakiś czas po zarejestrowaniu w KRS i załatwieniu
    formalności w US dostarczyłem resztę dokumentów do tego banku i po
    kłopocie.

    Pozdr.
    Jgor

  • 17. Data: 2004-08-13 09:57:50
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > Kredyt Bank umożliwia otwieranie rachunków dla spółek z o.o. i SA w
    > organizacji - masz 6 miesięcy na dostarczenie KRS'u

    Niby pięknie i wszytko OK ale:
    1. powiedziano mi że nie 6 a 3
    2. można TYLKO wpłacać nie da się wypłacać i realizować płatności...

    ad2. Przecież to jest pozbawione logiki... jak ma spółka zapłacić np.
    czynsz?

  • 18. Data: 2004-08-20 17:57:11
    Od: "mart" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Sp. nie ma nr KRS; nip i regon ma. Pełne udziały będą wniesione za powiedzmy

    W moim banku Nordea otworzysz. Wystarczy że podpisany jest akt notarialny (tam
    jest wszystko co potrzeba w banku na podstawie tego jest wpis w KRS) dot.
    założenia spółki i rachunek poza ograniczeniami poniżej jest na standardowych
    warunkach - w nazwie firmy "w organizacji". Jednak ograniczony będzie dostęp do
    środków do czasu wpisu w KRS. Właściwie rachunek słuzy do zgromadzenia kapitału
    zakładowego - jest możliwe opłacanie czynności związanych z rozpoczynaniem
    działalności tzn. czynsz, pensje zakup mat. biurowych itp. Niedawno otwierałem
    taki rachunek.
    zapraszam
    mart