    From: "Dżony Bigut" <d...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: aukcja i western union
    Date: Sun, 25 May 2003 14:41:17 +0000 (UTC)

    c...@w...pl napisał(a):

    > mam nastepujace pytanie
    > dotyczace zaplaty western union , na jednej z aukcji
    > ( ebay ) zaproponowano mi nastepujacy manewr ( jako ze
    > nie bylem do konca pewien ,wiarygodnosci sprzedawcy.. )
    >
    > wysle pieniadze poprzez western union
    > na adres sprzedajacego ,ale na imie i nazwisko
    > jakiejs innej osoby ( np mojego brata )
    >
    > a kiedy towar dotrze do mnie ,zmienie poprzez
    > western union imie i nazwisko odbiorcy
    > i wtedy on bedzie mogl odebrac kase ???
    >
    > i w zwiazku z tym moje pytanie ,czy
    > moze to zadzialac w ten sposob ????
    >
    > czy mam pewnosc ze western union nei odda mu kasy ,
> [...]

    Jeśli imię i nazwisko odbierającego nie będzie się zgadzało to nie będzie
    mógł wypałacić tych pieniędzy. Nie bardzo wiem dlaczego wykonanie wpłaty na
    inną osobę daje tej osobie jakiekolwiek gwarancje. Zawsze przecież osoba
    wpłacająca (czyli w tym przypadku Ty) może zmienić dyspozycję lub ją odwołać
    (pod warunkiem że wypłata nie została już wykonana). W przekazie WU adres nie
    jest obligatoryjny (tzn. trzeba go wpisać w formularzu) ale w systemie WU
    niekoniecznie i nie jest to informacja na podstawie której dokonuje się
    weryfikacji. Najważniejsze jest imię i nazwisko odbiorcy (które weryfikuje
    się na podstawie dokumentu tożsamości) lub do pewnej kwoty można ustalić
    hasło-odzew które musi znać osoba wypłacająca. Trzeba też podać kraj
    przeznaczenia a osoba wypłacająca musi znać kwotę (nie może pomylić się
    więcej niż 10%). Wystarczy więc jeśli przy wpłacie nie ustanowisz hasła to
    możesz być pewny że wypłata na inną osobę nie zostanie wykonana. Z tym że
    równie dobrze mógłbyś tej wpłaty wogóle nie wykonywać bo to i tak ty
    decydujeszczy ona zostanie wogóle wykonana.
    Pozdrawiam
    Dżony Bigut