  • 41. Data: 2013-06-06 22:16:11
    Temat: Re: Złoto?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.06.2013 15:09, Jarek Andrzejewski pisze:

    > ja? Nie podam. I dlatego wolę coś, czego nie da się unieważnić decyzją
    > polityczną.

    Nie ma czegoś takiego.

  • 42. Data: 2013-06-06 22:21:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.06.2013 15:07, Jarek Andrzejewski pisze:

    > nie, ja jestem zwolennikiem złota,

    Hehehe. Albo złoconego ołowiu ;->

    > a nie papieru i obietnic.

    Krótkotermionowo są wygodniejsze i mniej ryzykowne.

    A na dłuższy termin to inwestuje się w... inwestycje ;)

    Pieniądz musi pracować - a nakupienie złota i potem siedzenie na jego
    kupie przystoi tylko smokom.

  • 43. Data: 2013-06-07 14:37:52
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 06 Jun 2013 22:21:50 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...com> wrote:

    >Hehehe. Albo złoconego ołowiu ;->

    Źle się czujesz? Czy po prostu piszesz o swoich doświadczeniach?
    Jakoś to takie mało merytorczyne było...

    Gdybym chciał dopasować się do Twojego poziomu, to zasugerowałbym, że
    Ty jesteś zwolennikiem iwestycji w np. fundusz B. Madoffa.

    Proszę Cię ponownie: używaj argumentów, a nie jakichś mało mądrych
    odzywek.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 44. Data: 2013-06-07 14:41:47
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 06 Jun 2013 22:16:11 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...com> wrote:

    >Nie ma czegoś takiego.

    Hmmm, rozumiem, że nie jesteś zwolennikiem kruszców, ale chyba
    dostrzegasz ich istnienie i to, że żaden rząd nie może spowodować, że
    przestaną mieć (dla ludzi) wartość?
    Jeśli pomyślałeś o dekrecie Roosevelta o konfiskacie złota, to
    argument jest zupełnie nie trafiony, bo przecież ta decyzja nie
    spowodowała, że złoto przestało mieć wartość, a jedynie była
    (kolejnym) rabunkiem rządu wobec obywateli. Właśnie dlatego je
    konfiskowano, że ZACHOWYWAŁO wartość i dewaluacja dolara (z ok. $20 za
    uncję do $35) nie udałaby się.
    A może co innego miałeś na myśli?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 45. Data: 2013-06-07 19:25:11
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 6 Jun 2013 20:08:15 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Podasz przyklad innego updalego banku w Europie, w ktorym klienci
    > odzyskali *jakiekolwiek* pieniadze powyzej 100 tys. EUR?
    >
    > Ci z Cypru niech sie ciesza, bo mogli stracic wiecej.

    Ale jeśli się nie mylę, to tam banki miały się całkiem dobrze, a
    bankructwo groziło rządowi, nie bankom!
    Jeśli cypryjskie banki miały jakieś problemy, to tylko wywołane tym, że
    w efekcie plotek o zbliżającej się cypryzacji rachunków, ludzie zaczęli
    z nich zabierać swoje depozyty.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 46. Data: 2013-06-07 19:45:26
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Fri, 7 Jun 2013 19:25:11 +0200
    Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > Ale jeśli się nie mylę, to tam banki miały się całkiem dobrze, a
    > bankructwo groziło rządowi, nie bankom!

    Nie nie nie.
    Cypryjskie banki mialy wielomiliardowe straty, bo pieniadze
    "zainwestowaly" m.in. w greckie obligacje, ktore ulegly umozeniu.

    http://wpkg.org

  • 47. Data: 2013-06-08 12:10:52
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 8 Jun 2013 02:45:26 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Nie nie nie.
    > Cypryjskie banki mialy wielomiliardowe straty, bo pieniadze
    > "zainwestowaly" m.in. w greckie obligacje, ktore ulegly umozeniu.

    Kluczowe tutaj jest pytanie, jaka część scypryzowanych środków poszła na
    oddłużenie banków, a jaka na ratowanie finansów zadłużonego rządu.
    Masz jakieś wiarygodne dane na ten temat?

  • 48. Data: 2013-06-08 18:06:27
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Sat, 8 Jun 2013 12:10:52 +0200
> [...]

    > na oddłużenie banków, a jaka na ratowanie finansów zadłużonego rządu.
    > Masz jakieś wiarygodne dane na ten temat?

    Jakby to powiedziec - "scypryzowane srodki" nie poszly na nic, bo ich
    najzwyczajniej nie bylo - banki cypryjskie mialy potezne manko na
    skutek zlych spekulacji (m.in. zalozenie ze Grecja bedzie splacac swoje
    wysoko oprocentowane obligacje).

    Innymi slowy, "scypryzowanie srodkow" zapobieglo jedynie bankructwu
    cypryjskich bankow, i wywolaniu jeszcze wiekszego chaosu (bo obnizylo
    ich zobowiazania wobec klientow, jako ze utracily znaczna czesc swych
    srodkow w lipnych obligacjach). A w zamian zadluzony rzad zostal
    podlaczony do kroplowki.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 49. Data: 2013-06-09 01:32:54
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 9 Jun 2013 01:06:27 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

> [...]
    > ich zobowiazania wobec klientow, jako ze utracily znaczna czesc swych
    > srodkow w lipnych obligacjach). A w zamian zadluzony rzad zostal

    Nie bardzo rozumiem, dlaczego Bruksela wtrącała się w sprawy prywatnych
    banków? W końcu jeśli prywatne banki miały złe kredyty, to był problem
    właścicieli tych prywatnych banków, a nie Brukseli!
    Chyba, że zadłużone były państwowe banki? Wtedy faktycznie Bruksela
    miałaby prawo być tym zainteresowana, ale jednocześnie to by oznaczało,
    że okradziono klientów prywatnych banków po to, żeby ratować banki
    będące własnością Państwa!

  • 50. Data: 2013-06-09 05:43:06
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Sun, 9 Jun 2013 01:32:54 +0200
> [...]

    > oznaczało, że okradziono klientów prywatnych banków po to, żeby
    > ratować banki będące własnością Państwa!

    Na calym swiecie, nie tylko w UE, jest przekonanie o specjalnym
    statusie bankow - m.in. ze ich upadek kosztowalby panstwo duzo wiecej,
    niz koszty wsparcia. A co dopiero upadek wszystkich znaczacych bankow w
    kraju...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org