  • 1. Data: 2003-03-12 13:01:23
    Temat: Zla wiadomosc dla Tensora ? :)
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Tensor bedzie musial troche zmienic swoja teorie ;)

    http://info.onet.pl/670215,10,item.html
    Hausner: Pole do obniżki stóp już niewielkie (OPIS1)
    WARSZAWA (Reuters) - Minister połączonych resortów gospodarki i
    pracy, Jerzy Hausner powiedział w środę, że jego zdaniem pole do
    obniżki stóp proc. jest już dzisiaj niewielkie, zaś gospodarka kraju
    nie przyspieszy bez zwiększenia popytu inwestycyjnego.

    "Już dzisiaj tak gwałtowne pole do obniżki stóp procentowych nie
    istnieje i kurs nie jest teraz problemem, nieprawdą jest, że nowa Rada
    (Polityki Pieniężnej) będzie się zasadniczo różnić od obecnej. Powinna
    być odpowiedzialna choć może będzie mniej restrykcyjna" - powiedział
    na seminarium podczas Forum Bankowego Jerzy Hausner.

    Złoty spadł w ostatnich dnia do najniższego od 40 miesięcy poziomu
    wobec euro odkąd 1 marca rozpadła się rządowa koalicja i premier
    Leszek Miller zdecydował się na rząd mniejszościowy. Obecna Rada
    Polityki Pieniężnej kończy swoją kadencję na początku przyszłego roku.

    Zdaniem Hausnera należy pobudzić gospodarkę przed wejściem do strefy
    euro.

    "Przed Polską, przed rządem, stoją takie dylematy, albo jak
    najszybciej wejść do strefy euro, albo inny wybór - pobudzić
    przedsiębiorstwa, łagodząc obciążenia fiskalne i doprowadzić do
    wzrostu gospodarczego i wierzyć, że przedsiębiorstwa będą inwestowały
    i wejść do strefy euro na zdrowych zasadch" - powiedział.

    "Ja jestem zwolennikiem tej drugiej opcji" - dodał.

    Polska ma wejść do Unii Europejskie w maju 2004 roku, a kilka lat
    potem, najwcześniej w 2007 roku do strefy euro.

    Minister dodał, że gospodarka nie ruszy bez pobudzenia popytu
    inwestycyjnego.

  • 2. Data: 2003-03-12 15:41:03
    Temat: Re: Zla wiadomosc dla Tensora ? :)
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:b4nbf3$nhr$1@news.onet.pl...
> [...]
    > obniżki stóp proc. jest już dzisiaj niewielkie, zaś gospodarka kraju
    > nie przyspieszy bez zwiększenia popytu inwestycyjnego.

    To moze Jerzy Profesor Hausner zastanowilby sie przez chwilke
    jakie sa warunki wygenerowania popytu inwetycyjnego?
    Zadanie w sam raz dla ministra.

    > Złoty spadł w ostatnich dnia do najniższego od 40 miesięcy poziomu
    > wobec euro odkąd 1 marca rozpadła się rządowa koalicja i premier
    > Leszek Miller zdecydował się na rząd mniejszościowy.

    Rzad akurat powinien byc zawsze mniejszosciowy. Ale to akurat
    nie jest zgodne z koncepcja sejmowych politykierow - z roznych
    organizacji partyjnych.

    >Obecna Rada
    > Polityki Pieniężnej kończy swoją kadencję na początku przyszłego roku.
    > Zdaniem Hausnera należy pobudzić gospodarkę przed wejściem do strefy
    > euro.

    Brawo! Odkrywamy Ameryke.
    Tylko kto ma to zrobic jesli nie rzad wlasnie.
    Jak sie czyta takie wypowiedzi rzadzacych to konczyny
    gorne opadaja.

> [...]
    > i wejść do strefy euro na zdrowych zasadch" - powiedział.
    >
    > "Ja jestem zwolennikiem tej drugiej opcji" - dodał.

    I dlatego "wszedlem do rzadu socjalistycznego" :)

    > Polska ma wejść do Unii Europejskie w maju 2004 roku,

    A rok pozniej zaczniemy placic haracz na UE. Niemaly zreszta.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 3. Data: 2003-03-12 15:59:44
    Od: t...@p...onet.pl

    Bardzo dziękuje za reklamę mojej skromnej osoby. Jak na razie WIBOR3M od
    1 stycznia 2003 z 6,80% spadł do 6,20%. Mam nadzieję, że już niedługo będę
    świętował przekroczenie psychologicznej granicy 6,00%. Pozdrowienia Tensor1.

  • 4. Data: 2003-03-12 16:46:41
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > WIBOR3M od 1 stycznia 2003 z 6,80% spadł do 6,20%. Mam nadzieję, że
    > już niedługo będę świętował przekroczenie psychologicznej granicy

    He, he. Ale co z Twoim argumentem, ze "jak bedzie dalej spadal to...".
    A zobacz z jakiego pulapu spadal. I ty widziony przeszloscia budujesz
    hipotezy na przeszlosc. A przeciez duzo bardziej WIBOR nie spadnie.
    Co wiecej - pamietaj, ze teraz mamy baaardzo duza nadplynnosc na rynku
    babkowym. To po to miedzy innymi nie tak dawno NBP przyjmowal dobrze
    oprocentowane lokaty. Teraz juz w ten sposob nie moze dyscyplinowac
    bankow.
    A jesli bedzie tak jak zdaje sie byc - to znaczy radykalna zmiana
    struktury oszczednosci - WIBOR wcale ale to wcale nie musi tak ciagle
    teraz szybowac w dol. To oczywiscie tylko struktura teoretyczna,
    majaca tylko jedno zadanie - uswiadomic ci, ze "niewidzialna reka
    rynku" powinna dzialac w kazdych warunkach - nawet w wypadku braku
    odpowiednich zapisow "gwarantujacych" cos.

    Co do planow w mBanku - nie ciesza sie chyba duza popularnoscia ;) Jak
    zatem widac- oferta dupna

  • 5. Data: 2003-03-12 16:52:39
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:b4no9b$3n3$1@news.onet.pl...

    > Co wiecej - pamietaj, ze teraz mamy baaardzo duza nadplynnosc na rynku
    > babkowym.

    No, nie wiem, mój nieżonaty kolega narzeka, że co zobaczy jakąś godną uwagi,
    to już zajęta :(

    T.

  • 6. Data: 2003-03-12 17:55:34
    Od: "Jamesi" <j...@p...onet.pl>

    Tia - teraz to wszyscy mają zakusy liberalne - a jak był czas decyzji to
    odzywało sie socjalistyczne sumienie, które mówiło stanowcze NIET dla
    liberalizacji - zawsze można sie wytłumaczyc ze wujaszka Leszek M nie
    pozwalał

  • 7. Data: 2003-03-12 20:24:28
    Od: t...@p...onet.pl

    No dobrze. To zabawmy się we wróżenie. Kiedy WIBOR3M bedzie mniejszy niż 6% (1)
    oraz kiedy będzie mniejszy niż 5%. Moje typy:
    (1) - początek kwietnia 2003
    (2) - listopad 2003.
    Czekam na twoje Typy oraz innych uczestników tej listy. Tensor1
    PS. Zastrzegam, że typuje przy zalożeniu, że "Tak" w referendum.

  • 8. Data: 2003-03-13 12:51:55
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > świętował przekroczenie psychologicznej granicy 6,00%. Pozdrowienia Tensor1.

    Uscislajac, prawdopodobnie za jakies poltora miesiaca. Tak przynajmniej szacuje
    rynek: aktualne oferty FRA-sow 3-miesiecznych to 6,09 za miesiac i 5,93 za 2
    miesiace. Rgds