  • Data: 2008-04-15 09:14:24
    Temat: Re: Zgłosić konto PayPal w NBP?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 15 Apr 2008 02:03:04 -0500, witek napisał(a):

    > tak,
    > zapomnieli dodać, że pisali pod kontem firm i osób prowadzących
    > działalność gospodarczą, którzy mają obowiązek zgłosić >wszystkie< konta
    > używane do prowadzenia tej działalności.
    >
    > Zwykła szara myszka ciułająca grosz do grosza nie musi niczego nigdzie
    > zgłaszać.

    Mylisz się.

    Prawo dewizowe:

    Art. 30. 1. Rezydenci dokonujący obrotu dewizowego oraz przedsiębiorcy
    wykonujący działalność kantorową są obowiązani przekazywać Narodowemu
    Bankowi Polskiemu dane w zakresie niezbędnym do sporządzania bilansu
    płatniczego oraz międzynarodowej pozycji inwestycyjnej.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do banków, oddziałów banków
    zagranicznych oraz oddziałów instytucji kredytowych.

    3. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze
    rozporządzenia, sposób, zakres i terminy wykonywania obowiązku, o którym
    mowa w ust. 1, oraz wysokość kwot, których przekroczenie powoduje
    powstanie tego obowiązku, mając na uwadze zapewnienie danych niezbędnych
    do sporządzania bilansu płatniczego oraz międzynarodowej pozycji
    inwestycyjnej.

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 września 2007 r. w sprawie
    sposobu, zakresu i terminów wykonywania przez rezydentów dokonujących
    obrotu dewizowego oraz przedsiębiorców wykonujących działalność kantorową
    obowiązku przekazywania Narodowemu Bankowi Polskiemu danych niezbędnych do
    sporządzania bilansu płatniczego oraz miedzynarodowej pozycji inwestycyjnej

    § 7.1. Rezydenci posiadający rachunki w będacych nierezydentami bankach,
    instytucjach kredytowych lub innych instytucjach finansowych są obowiązani,
    z zastrzeżeniem ust. 2, przekazywaç NBP:

    1) informacje o otwarciu rachunku, na formularzu, którego wzór stanowi
    załącznik nr 16 do rozporządzenia, w terminie 20 dni od dnia jego
    otwarcia;

    2) kwartalne sprawozdania z obrotów i sald na rachunku, na formularzu,
    którego wzór stanowi załacznik nr 17 do rozporządzenia, w terminie do 20
    dni po zakończeniu kwartału.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do osób fizycznych otwierających
    rachunki w czasie pobytu za granicą, jeżeli takie rachunki są utrzymywane
    nie dłużej niż dwa miesiące od zakończenia pobytu, a stan zgromadzonych
    na nich środków nie przekracza na koniec kwartału równowartości 10 000
    euro.

    Jak widzisz nie ma tam żadnego ogólnego zwolnienia dla OF