    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zakład Utylizujący Składki -- ciąg dalszy...
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 7 Aug 2015 13:12:27 +0200

    Dnia Wed, 5 Aug 2015 01:42:18 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > http://zus.pox.pl/pit/opodatkowanie-pracy-w-polsce-w
    ynosi-69.htm
    > Podatek dochodowy i składki ZUS stanowią prawie 70% pensji netto.

    Albo 41% pensji brutto. Niby to samo, ale jak brzmi :-)

    > Opodatkowanie pracy na tak wysokim poziomie skutecznie zniechęca
    > Polaków do podejmowania legalnej pracy na etat.

    Czy pracodawcow do zatrudniania ?
    A o emeryturze mysla ?

    > -- jedna wypuklina szyjnego dysku
    > -- trzy wypukliny piersiowych dysków

    to chyba NTG ... ale co by bylo, gdybys zarabial te 70% wiecej, ale
    bez ZUS ?

    > Ciekawe, kiedy ZUS zażądałby od Platformy Obywatelskiej prawa do uśmiercenia
    > chorych ludzi.

    ZUSowi nic do tego. Ile mu rzad pieniedzy da i jak kaze podzielic, tak
    podzieli. A im mniej dostanie tym mniej prowizji zgarnie, wiec mu sie
    nie oplaca :-)

    >I ile zażądałby pieniędzy na wykonanie tego szlachetnego zadania. :)

    Niewatpliwie nic za darmo :-)

    > ZUS chętnie da rentę ,,na osteoporozę'' (JF -- dobrze piszę) i ,,na głowę'',
    > ale prawdziwie chorego skazuje na śmierć! Orzecznik ZUS oznajmił mi, że
    > przysługuje mi prawo do renty z powodu choćby niedowidzenia oka, ale skoro
    > pracowałem tyle lat, to on nie da mi renty...

    No ... a utraciles zdolnosc do pracy ? :)

    Poza tym ... im wczesniej na rencie, tym pozniej mniejsza emerytura
    ... chcesz ?
    [oczywiscie z drugiej strony - lepiej brac teraz i dorabiac na czarno
    - emerytury mozesz nie doczekac :-)]

    J.