  • 1. Data: 2007-05-09 13:06:02
    Temat: Wygasla blokada, pieniadze nie pobrane
    Od: Mariusz Tomasz <m...@g...com>

    Witajcie,

    mniej wiecej tydzien temu bookowalem w ramach przyslugi bilet z Rzymu
    do Polski i z powrotem.
    Aby zminimalizowac cene zrobiłem rezerwacje w dwoch liniach - EasyJet
    i Centralwings.
    Osoba dla ktorej rezerwowalem doleciala w obie strony bez problemu.

    Dzisiaj patrze na konto i widze ciekawa rzecz :)
    Pieniadze pobrano za jeden bilet, a druga blokada po prostu ...
    wygasla.
    Ktos moze powiedziec o co chodzi i czy jeszcze moga sie upomniec o
    swoje? :)
    Niestety nie wiem ktora blokada wygasla.

    Czy ktos sie spotkal z czyms takim?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-09 13:07:12
    Temat: Re: Wygasla blokada, pieniadze nie pobrane
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.05.2007 Mariusz Tomasz <m...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > wygasla.
    > Ktos moze powiedziec o co chodzi i czy jeszcze moga sie upomniec o

    Pewnie.

    > Czy ktos sie spotkal z czyms takim?

    Tak
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-05-09 13:08:12
    Od: Mariusz Tomasz <m...@g...com>

    Jeszcze raz ja.
    Pytanie moze sie wydawac niezgodne z tematyka grupy.
    Nie chodzi mi jednak tutaj o linie lotnicze. Sa one tylko tlem i
    rownie dobrze moglo sie to wydarzyc w jakims sklepie.
    Pytanie brzmi czy moga mi ponownie zalozyc blokade ewentualnie
    upomniec sie np. telefonicznie? W koncu to ich zaniedbanie.
    Nie powiem, ze miloby bylo zaoszczedzic te kilka stowek :)

  • 4. Data: 2007-05-09 13:14:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Mariusz Tomasz" <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > upomniec sie np. telefonicznie? W koncu to ich zaniedbanie.
    > Nie powiem, ze miloby bylo zaoszczedzic te kilka stowek :)

    Blokada, jej brak lub zniesienie nie ma tu żadnego znaczenia.
    Wykonałeś transakcje i wydałeś pieniądze. To że pieniądze leżą na twoim
    koncie jest bez znaczenia. One nie są już twoje.
    Firma może je sobie ściągnąć w dowolnym momencie nawet za dwa lata i to twój
    biznes żeby pilnować się i nie wydać tego co do ciebie nie należy.

  • 5. Data: 2007-05-09 13:28:59
    Od: Mariusz Tomasz <m...@g...com>

    aaa, czyli można powiedzieć, że blokada nie chroni w tym wypadku linii
    lotniczych, tylko mnie, aby nie wydał pieniędzy które już nie są moje?

  • 6. Data: 2007-05-09 13:59:15
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Mariusz Tomasz napisał(a):
    > aaa, czyli można powiedzieć, że blokada nie chroni w tym wypadku linii
    > lotniczych, tylko mnie, aby nie wydał pieniędzy które już nie są moje?

    ... oraz chroni bank, abyś nie mógł jednego dnia zrobić kilku zakupów na
    łączną kwotę przekraczającą saldo konta (zakładam brak możliwości debetu).

    Jeśli mimo wszystko wydasz pieniądze z nierozliczonej transakcji, to gdy
    sprzedawca się o nie upomni, bank prawdopodobnie i tak obciąży twoje
    konto robiąc saldo ujemne i niedozwolony debet.

    Blokada wygasła, bo czasem zdarzają się błędy i rozliczenie transakcji
    nigdy nie przychodzi, np. sprzedawca przeciąga twoją kartę, mamy błąd na
    łączach, sprzedawca przeciąga jeszcze raz, działa. Mamy wtedy dwie
    blokady, ale tylko jedno rozliczenie. Błędna blokada po paru dniach
    wygasa sama.

    Karol

  • 7. Data: 2007-05-09 20:29:13
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > Pewnie.

    > Tak

    Sadze, ze najlepiej zareklamowac ta transakcje u wystawcy karty.
    Potem same niewygody moga z tego byc.

  • 8. Data: 2007-05-09 22:41:14
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Mariusz Tomasz" <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    >aaa, czyli można powiedzieć, że blokada nie chroni w tym wypadku linii
    >lotniczych, tylko mnie, aby nie wydał pieniędzy które już nie są moje?

    Widziałeś bank, któryby robił coś dla klienta?

    Bank chroni przede wszystkim siebie, żebys nie przepuścił za dużo ponad
    limit, bo potem bank nie ma ochoty kopać się z tobą o spłatę zadłużenia.

  • 9. Data: 2007-05-09 22:41:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krzysztofsf " <k...@g...pl> wrote in message

    > Sadze, ze najlepiej zareklamowac ta transakcje u wystawcy karty.
    > Potem same niewygody moga z tego byc.

    eeee tam.

  • 10. Data: 2007-05-10 06:25:26
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.05.2007 Krzysztofsf <k...@g...pl> napisał/a:

    > Sadze, ze najlepiej zareklamowac ta transakcje u wystawcy karty.
    > Potem same niewygody moga z tego byc.

    A co zareklamujesz? Jaką byś napisał treść reklamacji?