eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 21. Data: 2013-08-05 15:07:09
    Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 4 Aug 2013 12:30:32 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    >> Zebym ja sie musial co miesiac na konto logowac i sprawdzac czy
    >>
    >> przypadkiem czegos nie wymislili ...
    > Jeśli nie masz w umowie czegoś na wzór gwarancji ceny to trzeba
    > sprawdzać. Tak jak cene chleba w sklepie.

    Pisałem to już i jeszcze raz powtórzę:
    Między bankiem, a sklepem są zasadnicze różnice!
    Począwszy od tej, że ze sklepem nie mam umowy, że w danym sklepie będę
    chleb kupował, a kończąc na tym, że sklepikarz nie ma prawa obciążyć
    mnie wstecz za podwyżkę ceny chleba.
    Więc porównanie jest jak pięść do nosa.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof
    (dawniej używający nicka 'Chris')


  • 22. Data: 2013-08-05 15:17:00
    Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 15:07:09 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:

    > Więc porównanie jest jak pięść do nosa.

    Ale umowe z bankiem zawarłeś, umówiłes śię że cena będzie podana w TOiP a o zmianach
    ceny poinformują Ciebie w uzgodniony w umowie sposób a jak Tobie cena nie będzie
    odpowiadac to masz możliwość wypowiedzenia umowy. I dopóki informują w umówiony
    sposób to pretensji mieć nie powinieneś.
    Ceny wody, prądu itp tez sie zmieniają, przedłużanie polis OC tez jest nijako z
    automatu.
    TPSA tez może ceny połączeń i abonamentu zmienić informując Ciebie w uzgodniony
    wcześniej spsób o tych zmianach
    Trzeba świadomie podejmować pewne decyzje.


  • 23. Data: 2013-08-05 15:36:55
    Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 5 Aug 2013 06:17:00 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 15:07:09 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
    >
    >> Więc porównanie jest jak pięść do nosa.
    >
    > Ale umowe z bankiem zawarłeś, umówiłes śię że cena będzie podana w
    > TOiP a o zmianach ceny poinformują Ciebie w uzgodniony w umowie
    > sposób a jak Tobie cena nie będzie odpowiadac to masz możliwość
    > wypowiedzenia umowy. I dopóki informują w umówiony sposób to
    > pretensji mieć nie powinieneś.

    Owszem, jeśli mnie faktycznie poinformują to nie ma sprawy.
    Ale wywieszenie informacji gdzieś w banku na tablicy ogłoszeń lub gdzieś
    na jakiejś należącej do banku stronie internetowej, takim powiadomieniem
    nie jest.

    > Ceny wody, prądu itp tez sie
    > zmieniają, przedłużanie polis OC tez jest nijako z automatu.

    Nic podobnego!
    Ustawa już ukróciła te bandyckie praktyki (celował w nich Link4) i teraz
    ubezpieczyciel MUSI klientowi podać nowe stawki z co najmniej
    2-tygodniowym wyprzedzeniem.

    > TPSA tez
    > może ceny połączeń i abonamentu zmienić informując Ciebie w
    > uzgodniony wcześniej spsób o tych zmianach

    Tak, operator telekomunikacyjny może zmienić stawki, ale właśnie pod
    warunkiem uprzedniego powiadomienia o tym klienta.
    Przypominam tutaj przypadek Canal+, który całkiem niedawno został
    ukarany karą w wysokości 11 mln zł za próbę ominięcia tego wymogu.
    Wygląda na to, że dopóki któryś z banków nie zostanie równie surowo
    ukarany, to banki będą próbowały podobnych sztuczek.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof
    (dawniej używający nicka 'Chris')


  • 24. Data: 2013-08-05 15:55:40
    Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 15:36:55 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
    > Owszem, jeśli mnie faktycznie poinformują to nie ma sprawy.
    > Ale wywieszenie informacji gdzieś w banku na tablicy ogłoszeń lub gdzieś
    > na jakiejś należącej do banku stronie internetowej, takim powiadomieniem
    > nie jest.
    Jeśli się umówiłes że akceptujesz tego typu powiadomienia to akceptujk. Najczęściej
    jest to jednak powiadomienie w liście dołaconym do wyciagu lub powiadomienie w
    systemie transakcyjnym banku. Sposoby powiadamiania o zmianach w TOiP sa opisane w
    umowie z bankiem więc skoro ktoś umowe podpisał to sposoby te zaakceptował.

    > Nic podobnego!
    > Ustawa już ukróciła te bandyckie praktyki (celował w nich Link4) i teraz
    > ubezpieczyciel MUSI klientowi podać nowe stawki z co najmniej
    > 2-tygodniowym wyprzedzeniem.
    Dokąłdnie tak(bank tez musi podac nowe stawki w TOiP)
    Ubezpieczyciel może o tych nowych stawkach poinformowac np meilem i jesli nie zdązysz
    wypowiedzięc umowy to przedłuża się ona na kolejny okres


    > Tak, operator telekomunikacyjny może zmienić stawki, ale właśnie pod
    > warunkiem uprzedniego powiadomienia o tym klienta.

    Banki raczej powiadamiają o zmianach w TOiP. Chyba nie chciałbys aby o kazdej zmianie
    informowali listem poleconym- dyganie na pocztę do przyjem,nych nie nalezy.
    Powiadomienie komunikatem w sytstemie transakcyjnym czy meilem jest wg mnie jak
    najbardziej ok. W sumie każde powiadomienie jest dla mnie ok jeśli taki rodzaj
    zaakceptowałem.

    > Przypominam tutaj przypadek Canal+, który całkiem niedawno został
    > ukarany karą w wysokości 11 mln zł za próbę ominięcia tego wymogu.
    > Wygląda na to, że dopóki któryś z banków nie zostanie równie surowo
    > ukarany, to banki będą próbowały podobnych sztuczek.
    Z Canal+ było trochę inaczej. W skrócie tam "umawiali sie" inaczej.


  • 25. Data: 2013-08-05 16:51:40
    Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    > W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 15:36:55 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
    >> Owszem, jeśli mnie faktycznie poinformują to nie ma sprawy.
    >> Ale wywieszenie informacji gdzieś w banku na tablicy ogłoszeń lub gdzieś
    >> na jakiejś należącej do banku stronie internetowej, takim powiadomieniem
    >> nie jest.
    > Jeśli się umówiłes że akceptujesz tego typu powiadomienia to

    Nie do końca.
    Zdaje się, że PKOBP przegrało proces o to że "zmiana TOIP będzie
    wywieszana w oddziałach banku."
    Przez analogię, wcale nie jest powiedziane, że wywieszanie gdzieś na
    stronie internetowej banku by przeszło. Co innego klauzula "zmiany
    obowiązują klienta od momentu przeczytania wiadomości w systemie
    transakcyjnym"


    KJ


    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping


  • 26. Data: 2013-08-05 20:38:39
    Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2013-08-05 16:51, Kamil Jońca pisze:
    > Kris <k...@g...com> writes:

    >> Jeśli się umówiłes że akceptujesz tego typu powiadomienia to
    >
    > Nie do końca.
    > Zdaje się, że PKOBP przegrało proces o to że "zmiana TOIP będzie
    > wywieszana w oddziałach banku."
    > Przez analogię, wcale nie jest powiedziane, że wywieszanie gdzieś na
    > stronie internetowej banku by przeszło.

    A nie zmieniło się aby prawo od czasu wydania tego wyroku?


    Sławek


  • 27. Data: 2013-08-05 21:06:36
    Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Slavekk <s...@g...pl> writes:

    > W dniu 2013-08-05 16:51, Kamil Jońca pisze:
    >> Kris <k...@g...com> writes:
    >
    >>> Jeśli się umówiłes że akceptujesz tego typu powiadomienia to
    >>
    >> Nie do końca.
    >> Zdaje się, że PKOBP przegrało proces o to że "zmiana TOIP będzie
    >> wywieszana w oddziałach banku."
    >> Przez analogię, wcale nie jest powiedziane, że wywieszanie gdzieś na
    >> stronie internetowej banku by przeszło.
    >
    > A nie zmieniło się aby prawo od czasu wydania tego wyroku?

    Nie wiem. Przy czym raczej bym obstawiał, że raczej w kierunku większych
    wymogów, co do informowania klienta.
    KJ


    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    ... but hey, this is Linux, isn't it meant to do infinite loops in 5
    seconds?
    -- Jonathan Oxer in the apt-cacher ChangeLog


  • 28. Data: 2013-08-05 22:19:10
    Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2013-08-05 21:06, Kamil Jońca pisze:
    > Slavekk <s...@g...pl> writes:
    >
    >> W dniu 2013-08-05 16:51, Kamil Jońca pisze:
    >>> Kris <k...@g...com> writes:
    >>
    >>>> Jeśli się umówiłes że akceptujesz tego typu powiadomienia to
    >>>
    >>> Nie do końca.
    >>> Zdaje się, że PKOBP przegrało proces o to że "zmiana TOIP będzie
    >>> wywieszana w oddziałach banku."
    >>> Przez analogię, wcale nie jest powiedziane, że wywieszanie gdzieś na
    >>> stronie internetowej banku by przeszło.
    >>
    >> A nie zmieniło się aby prawo od czasu wydania tego wyroku?
    >
    > Nie wiem. Przy czym raczej bym obstawiał, że raczej w kierunku większych
    > wymogów, co do informowania klienta.

    Jeśli już mamy obstawiać - ja wręcz przeciwnie - w kierunku "nowych
    technik informowania" ;)

    Sławek


  • 29. Data: 2013-08-07 08:30:48
    Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 5 Aug 2013 15:36:55 +0200, Chris94
    <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    >Tak, operator telekomunikacyjny może zmienić stawki, ale właśnie pod
    >warunkiem uprzedniego powiadomienia o tym klienta.
    >Przypominam tutaj przypadek Canal+, który całkiem niedawno został
    >ukarany karą w wysokości 11 mln zł za próbę ominięcia tego wymogu.
    >Wygląda na to, że dopóki któryś z banków nie zostanie równie surowo
    >ukarany, to banki będą próbowały podobnych sztuczek.

    niezupełnie. Oni zmienili stawki umów na czas określony.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski


  • 30. Data: 2013-08-07 12:53:55
    Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 07 Aug 2013 08:30:48 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    >>Przypominam tutaj przypadek Canal+, który całkiem niedawno został
    >>ukarany karą w wysokości 11 mln zł za próbę ominięcia tego wymogu.
    >>Wygląda na to, że dopóki któryś z banków nie zostanie równie surowo
    >>ukarany, to banki będą próbowały podobnych sztuczek.
    >
    > niezupełnie. Oni zmienili stawki umów na czas określony.

    Ale Canal+ ukarany został nie za sama zmianę stawek (gdyż zawarte z
    klientami umowy dopuszczały taką możliwość), lecz za niepowiadomienie w
    należyty sposób klientów o zmianie stawek i związanej z tym możliwości
    odstąpienia od umowy.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof
    (dawniej używający nicka 'Chris')

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1