  • Data: 2003-07-08 10:28:58
    Temat: Re: Weksel - zabezpieczenie kredytu
    Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Możesz. Pytanie tylko czy jest ci ten weksel potrzebny.
    Jeżeli żyrując kredyt podpisałeś oświadczenie o poddaniu się egzekucji z
    czynności bankowej, to bank po zaprzestaniu obsługi kredytu przez kredytobiorcę
    wystawi bankowy tytuł egzekucyjny i po otrzymaniu klauzuli wykonalności
    skieruje sprawę do komornika. Jeżeli ty spłacisz ten kredyt to bank wystawi ci
    zaświadczenie, że spłaciłeś kredyt jako poręczyciel i bedziesz mógł skierować
    sprawę do sądu.
    Z wekslem jest tak, ze jezeli dłuznik go nie wykupi to i tak musisz isc z nim
    do sadu. Weksel mozesz tez sprzedac ale przy tak malej kwocie to moze byc
    problem. Chyba ze potraktujesz weksel jako straszak, moze gosc ktoremu
    poreczasz przestraszy sie troche.
    Jezeli upierasz sie, ze chcesz miec weksel to przy takiej kwocie - weksel na
    5000, oplata 5 zlotych mozesz go kupic w urzedzie skarbowym albo w banku.
    JM

    Czy jako żyrant kredytu bankowego, mogę od kredytobiorcy żądać wystawienia