  • Data: 2017-06-01 12:35:35
    Temat: Re: Wakacje z kartą ? :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    >Jako że pomału zbliża się okres wyjazdów wakacyjnych
    >poświęciłem chwile czasu na sprawdzenie jaka karta
    >będzie dla mnie w miarę tania np. w Chorwacji

    >I wyszło na to, że najkorzystniej (dla mnie) będzie operować
    >Debetówką Visy z Eurobanku :)
    >Koszt 1 HRK np. przy wypłacie z bankomatu to ~0,57 zl

    a ten kurs to z teorii czy z praktyki ?

    >- Kurs kantorowy ~0,60 - 0,62 zł (na dziś)
    >Z tegoż samego banku, ale karta debetowa MC
    >to już ok. 20zł drożej na każde 1000 kun

    >o innych to nawet nie warto wspominać
    >2% przewalutowanie + 3% wypłata z bankomatu

    kantory tez nie sa za darmo

    >+ kurs sprzedaży np. PKOBP (~4,28)

    Ale juz w przypadku placenia w Euro, to Inteligo wychodzi mi
    najlepiej.
    Owszem - po kursie banku ... ale bez innych oplat, inne banki w
    praktyce okazuja sie gorsze.
    Akurat dla Kun to PKO BP prowadzi tabele i to bardzo przyzwoita, ale
    tylko "Dewizy", wiec nie wiem czy sie stosuje.

    A jaki kurs maja kantory w Chorwacji dla euro ?
    Bo alternatywa wydaje sie wymiana w internetowym kantorze zlotowek na
    euro, a na miejscu na kuny.

    J.