  • 31. Data: 2004-08-17 10:32:11
    Temat: Re: W mBanku można wyczyścić konto nie mając listy kodów jednorazowych
    Od: "hidie" <h...@o...pl>

     KTO TO WYMYŚLIŁ??? PO CO SĄ w takim razie
    > kody jednorazowe, w PEKAO SA CBE na który wszyscy psioczyli każda
    > operacja była potwierdzana kodem.

    co było super wygodne ;)
    wiem, bo sam gmerałem z byle dyspozycja po mikroguziczkach ichniegon tokena

    Teoretycznie jeśli ktoś jakoś
    > podsłuchałby nazwę usera i hasło to może złośliwie wyczyścić konto, kody
    > jednorazowe mają być dodatkowym zabezpieczeniem a w tym przypadku NIE
    > SĄ, a może oczymś nie wiem i można ustawić jakąś opcję żeby jednak przy
    > składaniu KAŻDEJ dyspozycji bank żądał jednak kodu jednorazowego,
    > jeśli nie ma to to jest chore.

    chore i niewygodne IMHO byłoby żądanie podania kodu przy modyfikacji daty,
    kwoty i tytulu przelewu

    Zwłaszcza że opcja
    > Przelew zdefiniowany > Modyfikuj  wymaga kodu jednorazowego,
    > czym się więc różni modyfikacja przelewu w opcji Wykonaj od tej z opcji
    > Modyfikuj,

    możliwościa (lub brakiem możliwości) zmiany odbiorcy przelewu = numeru rachunku

    śmieszne że do odwołania złożonej bez kodu jednorazowego
    > dyspozycji jest potrzebny kod jednorazowy.

    to jest właśnie fajne, bo zmniejsza ryzyko, że przypadkowo lub przez pomyłkę,
    odwołasz swój własny, ważny przelew

    A może mam złe
    > przyzwyczajenia z PEKAO SA?

    IMHO masz złe przyzwyczajenia

    > Ben
    pozdr
    hidie

  • 32. Data: 2004-08-17 10:39:46
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > chore i niewygodne IMHO byłoby żądanie podania kodu przy modyfikacji daty,
    > kwoty i tytulu przelewu

    Hę???

    Na początek to ja zmienię tytuł twojego przelewu z
    'za fakturę 123456/3344, nr abonenta 17343' na
    'za fakturę 334471/4455, nr abonenta 18912' (przykładowo).
    No i kwotę z 500 na 55000.

  • 33. Data: 2004-08-17 10:45:48
    Temat: Re: Nie tylko w mBanku okazuje się ...
    Od: Daniel Karasek <P...@t...moj.adres>

    Był 16 sierpień (poniedziałek) gdy o godzinie 14:08 *benek* napisał(a) :

    > Dowiedzialem się że podobny typ przelewów jest też w innych bankach
    > internetowych,
    A już chyba najlepiej wygląda sprawa w bankach marmurowych.
    W mniejszych pipidówach jak otworzysz konto i zrobisz kilka wpłat-wypłat w
    kasie to z czasem wystarczy jak okażesz nr konta by dostac kase.

    Zastanawiam sie czy znajac _TYLKO_ nr konta pana X, zrobił bym wplate 50 zł
    jako pan X na konto pana X a za 15min wybrał bym z tego konta np 500zł jako
    pan X z - czy by to przeszło. (Po co wpłata? Żeby kasjerka do końca była
    przekonana że ma do czynienia z panem X)
    Obawiam się że tak :(

    Daniel
    "kontrola najwyższą formą zaufania"

  • 34. Data: 2004-08-17 11:34:53
    Od: Kamil Jo?ca <k...@g...pl>

    hidie wrote:
    [...]

    > chore i niewygodne IMHO byłoby żądanie podania kodu przy modyfikacji daty,
    > kwoty i tytulu przelewu

    [...]
    read my lips: jako opcja do niektórych przelewów.

    > IMHO masz złe przyzwyczajenia
    Hmm. Ja używam "iluś" kont gdzie różnie te sprawy są rozwiązane. mBank
    był jednym z pierwszych moicnh wirtualnych, więc trudno mówic o złym
    przyzwyczajeniu. I też uważam, że taka opcja by sie przydała.
    KJ

  • 35. Data: 2004-08-17 21:42:50
    Od: cwdk <c...@o...pl>

    > Hmm. Ja używam "iluś" kont gdzie różnie te sprawy są rozwiązane. mBank
    > był jednym z pierwszych moicnh wirtualnych, więc trudno mówic o złym
    > przyzwyczajeniu. I też uważam, że taka opcja by sie przydała.

    Myślę, że jest niezbędna w kazdym banku traktującym poważnie swoich
    klientów, bo tłumaczenie że "przecież może Pan sobie wklepywać setki
    razy te same dane odbiorców ręcznie jeśli nie podoba się Panu możliwość
    wyczyszczenia Pana konta poprzez niezabezpieczone kodem przelewy
    zdefiniowane" nie jest poważne

    Cezar

  • 36. Data: 2004-08-17 22:24:59
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Bogdan B. napisał:

    > IMHO po to jest PZ, żeby nie musieć uważać.
    > Np. ja ostatni rachunek z Tele2 miałem w październiku i wcale nie uważam, że
    > powinienem do nich dzwonić i się upominać ;-)

    Właśnie,
    kiedy w zeszłym roku Tepsa nie obciążyła mojego konta
    też zauważyłem to dopiero po przysłanym po 3 m-cach wezwaniu do zapłaty.
    Odpisałem im wtedy że, że nie po to ich upoważniałem
    do samodzielnego pobierania należnosci z konta, żeby tego pilnować,
    że nie uchylam się od płatności i jednocześnie
    ani myślę cokolwiek wpłacać im samodzielnie.
    Jednocześnie zasugerowałem, że każdą próbę realizacji gróźb
    wymienionych w wezwaniu do zapłaty potraktuję jako bezpodstawne zerwanie
    łączącej nas umowy i z całą pewnością będę się domagać odszkodowania.

    Po kolejnych 2-3 m-cach w końcu sami pobrali to co mieli,
    (bez żadnych odsetek oczywiscie)
    choć wcześniej próbowali kilkukrotnie nakłonić mnie (telefonicznie)
    do samodzielnej zapłaty, bo rzekomo nie mogli sami mnie obciążyć
    za zaległą płatność.

    St.

  • 37. Data: 2004-08-20 10:39:23
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "benek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Przelew zdefiniowany > Wykonaj > [tu pojawia się ekran gdzie można
    > dokonać MODYFIKACJI (!!!!) kwoty, opisu i daty przelewu, zmieniam
    > kwotę i opis ] > Dalej > Zatwierdź i ... mBank informuje mnie że
    > dyspozycja została przyjęta! KTO TO WYMYŚLIŁ??? PO CO SĄ w takim razie

    A numer konta też można zmienić?

  • 38. Data: 2004-08-21 07:57:43
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "S.T." <n...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Odpisałem im wtedy że, że nie po to ich upoważniałem
    > do samodzielnego pobierania należnosci z konta, żeby tego pilnować,

    Jak tak mialem z Centertelem i stalym obciazeniem konta w PKO BP to Idea
    twierdzila, ze wyslali, a bank ze nie dostal.
    Wyslalem im przelewem ale i tak sie musialem wyklocac zeby mi nie pobierali
    oplaty za odblokowanie numeru.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 39. Data: 2004-08-23 14:06:23
    Od: Daniel Karasek <P...@t...moj.adres>

    Był 17 sierpień (wtorek) gdy o godzinie 12:45 *Daniel Karasek* napisał(a) :

> [...]
    > pan X z - czy by to przeszło. (Po co wpłata? Żeby kasjerka do końca była
    > przekonana że ma do czynienia z panem X)

    Huuuura świat jest interaktywny.

    Dzisiaj kobieta w okienku przy wypłacie kasy chciała dowód osobisty.
    Zresztą nie tylko odemnie. Powiedziała że jakieś nowe procedury itd.

    Chyba ktoś jednak czyta takie grupy...

    Daniel
    "Zacząłbym wierzyć w Boga, ale odstrasza
    mnie ogromna ilość pośredników."

  • 40. Data: 2004-08-23 14:13:59
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <P...@t...moj.adres>
    napisał w wiadomości news:lef183cfhipm$.dlg@q.w.e.r.t.y:
    > Huuuura świat jest interaktywny.
    >
    > Dzisiaj kobieta w okienku przy wypłacie kasy chciała dowód osobisty.
    > Zresztą nie tylko odemnie. Powiedziała że jakieś nowe procedury itd.
    >
    > Chyba ktoś jednak czyta takie grupy...

    MATRIX czuwa :)

    --
    pozdrawiam