  • Data: 2005-04-18 09:14:56
    Temat: Re: Visa ujawnia kursy - każda transakcja nie w PLN 1 % drożej?
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Lerski" <k...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:pan.2005.04.16.16.14.00.626972@wytnij.wp.pl...

    > czyli każda tansakcja będzie droższa o 1% (no nieliczac tych w PLN
    > czyli najopularniejszych...ale te może tez w końcu)
    >
    > --
    Narobiło się zamieszania z tą Visą. Może wreszcie ktoś z biura Visy
    zechciałby oficjalnie wypowiedzieć się, czy rzeczywiście płacąc kartą poza
    granicami kraju, w którym została wydana dopłacimy 1% nawet jeśli waluta
    rozliczeniowa jest ta sama (np jeśli płacimy niemiecką kartą w Grecji). A
    jak to wygląda w strefach wolnocłowych i np na promach czy samolotach
    (załóżmy, że lecę polskim samolotem z Wawy do Londynu i płacę w PLN w
    sklepiku w samolocie polską kartą w czasie lotu). Poza tym chciałbym
    dowiedzieć się, czy taki extra charge o którym od paru dni słychać na grupie
    stosują również inne organizacje płatnicze (głównie chodzi o MasterCard,
    Amex, Diners). A jeśli kupuję za PLN w sklepie w DE (np polskim sklepie
    internetowym) to też dopłacę 1% za to, że zechciałem dokonać transakcji
    polską kartą za granicą.

    PS
    Chyba dobrze byłoby, żeby banki wyjaśniły tą sprawę i podały link do kursów
    Visy (i innych organizacji których karty wydają) oraz wyjaśniły jak to w
    końcu wygląda.