  • 11. Data: 2003-03-10 10:30:43
    Temat: Re: Visa Electron za granicą
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Marcin Lubojański wrote:

    > W Budapeszcie udało mi się parę razy zapłacić w malutkim sklepiku kartą za
    > jedno piwo.

    Ja w Czechach zapłaciłem kiedyś kartą 16 KC za kanapkę na stacji
    benzynowej.

    pzdr

    Tomek

  • 12. Data: 2003-03-10 15:17:22
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski(usunto)@pf.pl> napisał

    > Osobnik podający się za Cubus<c...@w...pl> nagryzmolił(a) w

    > Lepiej wziąść gotówkę!!
    > No chyba że masz karty chipowe, bo takie chyba by były obsługiwane w
    > Niemczech.

    Bez przesady. Ja zawsze biore MC i VC i nigdy nie mialem problemu. Zawsze jakas
    wypukla da sie zaplacic. Z bankomatow nie korzystam duzo, ale z VE tez nie bylo
    problemu. Inna sprawa, ze gotowka wychodzi najkorzystniej...

  • 13. Data: 2003-03-10 17:25:28
    Od: "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Bez przesady. Z bankomatu da radę skorzystać. Z płatnościami w sklepie
    > może być dużooo gorzej.
    >
    > pzdr
    >
    > Tomek
    > --

    Ja sie z drugim przedmowca w PELNI zgodze !! Mieszkalem 8 lat w Niemczech,
    przeprowadzilem sie dopiero w listopadzie zeszlego roku do Polandu (hehe...
    tak zle bylo... jak inni mowia--> feralny kraj. zart oczywiscie, ze tak
    zle )i musze stwierdzic ze platnosci VE jest mozliwa w tylu punktach co kot
    naplakal. Platnosci wypuklymi...troche wiecej, ale tez nie za wiele.
    Powszechne przy platnosciach kartami w punktach uslugowych jest zapytanie o
    dowod osobisty (moze byc nowy polski), prawo jazdy lub tez paszport. Tyczy
    sie o przypadkow gdzie nie podajesz PIN-u. Jesli podaje sie PIN, to raczej
    to odpada.
    Co sie zas miewa wyplat z bankomatow...ZERO problemow.... chyba ze WBK czy
    PKO SA ale to juz temat na kilka innych postow.

    Pozdrawiam

    RaF

  • 14. Data: 2003-03-10 17:46:03
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski(usunto)@pf.pl>

    Osobnik podający się za Rafal Brandt<R...@n...wp.pl> nagryzmolił(a) w

    > Co sie zas miewa wyplat z bankomatow...ZERO problemow.... chyba ze
    > WBK czy PKO SA ale to juz temat na kilka innych postow.

    A co zrobić jak bankomat to budka do której żeby wejść trzeba włożyć kartę
    CHIPOWĄ w drzwi...
    Chociaż ja miałem wtedy właśnie 2 karty BZWBK, może w tym leżała część
    winy...
    No ale w całej Europie problemów nie było, tylko w Niemczech.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.goscinni.betacom.pl - darmowe noclegi!!
    www.tramping.3.punkt.pl - cała reszta

  • 15. Data: 2003-03-10 18:00:21
    Od: "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski(usunto)@pf.pl> napisał w
    wiadomości postow.

> [...]
    > winy...
    > No ale w całej Europie problemów nie było, tylko w Niemczech.

    Keine Ahnung. Aby bylo smieszniej, podpowiem, ze i owszem....chipy tzw.
    Geldkarte zostala wprowadzone kilka lat temu, jako standard przy
    platnosciach ale nie jako "przepustka" do bankomatu. Dla mnie w tej drugiej
    opcji to ewenement. Tak czy owak, pomysl ten umarl smiercia naturalna, bo
    gubiac karte gubilo sie pieniadze na niej "zaladowane" Poza tym mogles
    wybrac inny bankomat, bo bankomatow to w Niemczech [nie mylic z DDR-em]
    (akceptujacych Vise) to jak u nas bezpanskich psow na ulicy. Na kazdym rogu.
    Z Niemcami tak czy owak nie mialem w OGOLE problemow, tylko z polskimi
    bankami, IHMO WBK czy PKO SA, kiedy to pisalo "Keine Verbindung" (Brak
    polaczenia) i moglem sie ugryzc w nos.

    Pozdrawiam

    RaF

  • 16. Data: 2003-03-10 18:01:00
    Od: "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl>

  • 17. Data: 2003-03-11 13:36:10
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    A AmEx'em da się zapłacić w tym dziwnym kraju?