  • 21. Data: 2014-08-06 20:13:34
    Temat: Re: Upadek Platformy -- ale nie OT
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lrp4sh$9vs$...@n...news.atman.pl

    > Moja matka około roku 2007 kupiła za 700 pln ortezę kolanową -- w 100% refundowana
    przez NFZ.
    > Wiesz, co to ta orteza? Dwie pary dwóch sztywnych blach z zawiasami plus trochę
    szmaty.

    + Dzięki temu ja -- mogłem mieć komfortową wiosnę 2012 roku. ;)
    > (bo użyłem tej ortezy)

    Z czego sa te blachy?

    -- próba uszczelki lodówki (-) negatywna

    [napisałbym, że nie z żelaza, ale...]

    -- próba bezwładnościowa 74,7 grama

    [toż nie napisże, że ważyłem na dwóch wagach
    nieszalkowych, bo chodzi o masę, nie o ciężar]

    -- próba objętościowa

    [napisać im, że suwmiarka z Lidla?]

    25,41 szerokość ramienia
    3,06 grubość ramienia
    138 długość ramienia

    65,07 długość łącznika
    65,25 długość łącznika
    1,68 grubość łącznika

    [zapomniałem zmierzyć szerokość łącznika -- około,
    czyli na oko 3 cm; na prawe, bo lewe niedowidzi]

    25,41*3,06*138*2+65,07*1,68*2*30=28019,3256

    28019,3256 mm^3 -- objętość [albo obojętność...]
    28
    27 cm sześciennych -- bo blacy sa zaokraglone

    74,7 grama

    4507 kg/m^3
    4.507 g/cm^3 tytanium

    2700 aluminium
    2.7 g/cm^3

    2.7*27 =72,9

    Opinia:

    Głęgoko zaawansowane i szczegółowe badania wykryły, iz blachy
    te najprawdopodobniej wykonano ze stopó aluminiowych, zwanych
    potocznie deralami [durkasiami, czy nawet dórkasiami -- nie
    pamietam już...] i ponad wszelka watpliwość należy wykluczyć
    użycie tytanu.

    A nawet gdyby był tam tytan -- tytanowa oska rowerowa
    kosztował mnie tyle, że nie zauważyłem je kosztu...

    dwie blacy połaczone zawiasami wykonanymi z dwóch łączników i dwóch bolców

    Czego nie zrobic dla nauki?!

    Wyciągnąłem ponownie z szafki i pudełka suwiarkę, wyciągnąłem blachy z ortezy...

    -=-

    Łącznik na szerokości rózne -- 0d 33,17 mm do 33,56 mm, średni zatem
    można uznać, że na oko oceniłem dobrze. Łączniki mierzyłem oba i oba
    mają nierównoległe (czyli raczej niechlujnie wykonane) boki.

    Ale wyciągnąłem tez obie wagi... Dlaczego? bo wprawdzie
    zważyłem, ale nie zapisałem wyniku i oceniłem wagę na oko. ;)

    Oko do ważenie mam tez dobre -- 74,7 grama.

    Oczywiście nie aż tak dobre, aby ważyło dziesiąte części grama.
    Zapamiętałem, że wynik kończył się 4,7 bo ważyłem kilkanaście
    razy obiema wagami i porównywałem wyniki, aby na oko ;)
    wyznaczyć średnia ważoną... [ciekawe, czy jest tez średnia
    mierzona i średnia liczona]

    No dobra... A może durale mają inna masę właściwą?...

    Zaraz sprawdzimy...

    Wiki poszukała, ja tymczasem pstryknąłem blachom fotki...

    2800 kg/m^3

    Zatem moje liczenia ma wygladać tak: 2.8*27? 2.8*27=75,6

    I tak, i nie, bo jednak zaokrągliłam blachy na oko. ;)

    Oto fotki -- widziane okiem kamery Monstera.

    http://leszekc.w.tkb.pl/blachy

    Na razie nie ma? Bo teraz wyślę post, a za chwilę wrzucę tam fotki.
    Po WiFi z Monstera na HDD i z HDD do serwera telewizji kablowej.

    -=-

    Aby było jasne! Mój werdykt materiałowy -- blachy wykonano nie z tytanu, ale z
    duralu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2014-08-06 20:29:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lrtr8j$nir$...@n...news.atman.pl

    > wyznaczyć średnia ważoną... [ciekawe, czy jest tez średnia
    > mierzona i średnia liczona]

    Nie będę poprawiał literówek, ale zau_ważę, że średnia musi być ważona:

    -- trzeba albowiem uwzględniać sposób ważenia i odrzucać
    (lub choćby przykładać do nich mniejszą wagę) niektóre
    wyniki ważenia. ;)

    Na dużej wadze (z rozdzielczością 1 grama) blachy mieszczą się,
    ale nie na (z rozdzielczością 0,1 grama) malutkiej. Pionowo nie
    można blach postawić, a co najwyżej można je czymś podeprzeć, ;)
    co jakoś wpływa na wynik.

    W osiedlowym sklepie tak mi ważą jabłka, że któregoś razy nie wzięli
    zapłaty, ;) kartą a innym razem doważyli leżące obok gruszki. :)

    Nie jest prawdą, jakobym ważył zakupy po powrocie domu.
    Nie mam domu. Wazę po powrocie do mieszkania. ;)

    -=-

    Fotki już oczywiście są -- 3. Pokazują wygląd tych blach.

    -=-

    I jeszcze raz -- to nie tytan, ale duraluminium.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2014-08-06 20:45:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lrtr8j$nir$...@n...news.atman.pl

    > Opinia:

    > Głęgoko zaawansowane i szczegółowe badania wykryły, iz blachy

    Parodiuję tym pompatyczność tonu biegłego sądowego neurologa?
    Może tak, może nie. Za karę mam ,,wygrzebywać ze śmietnika''?

    A z czego wygrzebałem ortezę? Wprawdzie matka nie wyrzuciła jej
    do śmietnika, ale chyba głownie dlatego, że mnie była ta orteza
    potrzebna. Ilu ludzi kupi takie coś i wywali je do śmietnika,
    wywalając tym samym grube pieniądze podatników?

    700 pln to nie są grube pieniądze? Może i tak.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2014-08-06 22:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Każdy? -- na pewno nie każdy.

    To jak się odezwei ktoś kto nie zrozumiał to wytłumacze.
    Na razie odzywasz się złośliwie Ty, pomimo tego, ze doskonale wiesz o co
    chodzi.
    Innymi słowy - daruj już sobie to pouczanie.

    Tutaj, czyli w temacie pamieci "ROM"...
    Wszystko trzeba jak krowie na rowie...

  • 25. Data: 2014-08-07 00:41:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > To jak się odezwei ktoś kto nie zrozumiał to wytłumacze.
    > Na razie odzywasz się złośliwie Ty, pomimo tego, ze doskonale wiesz o co
    > chodzi.
    > Innymi słowy - daruj już sobie to pouczanie.

    W dwie dekady z języka zostanie tylko
    miauczenie modlitewne (pozbawione słów)
    i beczenie baranów... ;)

    > Tutaj, czyli w temacie pamieci "ROM"...
    > Wszystko trzeba jak krowie na rowie...

    Wyjaśnij zatem -- 'co to system RAM?'
    i: 'jaki komputer trzeba kupić, aby
    zainstalować na nim system RAM?.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2014-08-07 11:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > W dwie dekady z języka zostanie tylko
    > miauczenie modlitewne (pozbawione słów)
    > i beczenie baranów... ;)

    Byc moze. Na razie język raczej się rozwija, ale kto wie.

    > Wyjaśnij zatem -- 'co to system RAM?'
    > i: 'jaki komputer trzeba kupić, aby
    > zainstalować na nim system RAM?.

    A skąd ja mam wiedzieć?
    Ale czy niejasnosc w tamtej sprawie implikuje niejasnosc w moim określeniu?
    Znalazłess juz kogos kto nie wiedział, a co mnie chodziło?

  • 27. Data: 2014-08-07 15:34:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Byc moze. Na razie język raczej się rozwija, ale kto wie.

    Widzisz gdzieś w tym rozwoju zastosowanie dla Twojego ROMu?

    > A skąd ja mam wiedzieć?

    To tacy mędrcy jak Ty klarowali mojemu ojcu,
    że potrzebny im (do wytężonej pracy) system RAM.

    > Ale czy niejasnosc w tamtej sprawie implikuje niejasnosc w moim określeniu?

    Jw.

    > Znalazłess juz kogos kto nie wiedział, a co mnie chodziło?

    Nie 'a', ale 'o' -- tutaj łatwo o zrozumienie.

    -=-

    ROM to ROM. Można nazwać ROMem system operacyjny, co niektórzy
    czynią, choć pierwotnie ten skrót należał do sprzętu, ale nie
    można tego tak stosować, jak Ty uczyniłeś, podpierając się
    stosowaniem czynieniem analfabetów i expierdów.

    Żyrafa ma głowę i cztery nogi -- nie można pewnego
    dnia mówić, że żyrafa ma pięć nóg i nie ma głowy,
    podpierając się wypowiedzią expierda.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2014-08-07 16:58:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Widzisz gdzieś w tym rozwoju zastosowanie dla Twojego ROMu?

    Wszystko odczytujesz tak dosłownie?
    W sumie po co pytam...

    > To tacy mędrcy jak Ty klarowali mojemu ojcu,
    > że potrzebny im (do wytężonej pracy) system RAM.

    Bez zwiazku, skoro Twoj ojciec nie wiedział o co chodzi a w moim przypadku
    sprawa jest jasna i klarowna.

    > Jw.

    Jw co?

    > Nie 'a', ale 'o' -- tutaj łatwo o zrozumienie.

    Sam widzisz, ze brak związku.

> [...]
    > można tego tak stosować, jak Ty uczyniłeś, podpierając się
    > stosowaniem czynieniem analfabetów i expierdów.

    Znowu zaczynasz pouczanie?

    > Żyrafa ma głowę i cztery nogi -- nie można pewnego
    > dnia mówić, że żyrafa ma pięć nóg i nie ma głowy,
    > podpierając się wypowiedzią expierda.

    Dziwie się, że nauczycielem nie zostałes...
    Ta mądrośc, ta patetycznośc...

  • 29. Data: 2014-08-08 00:28:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1