  • 1. Data: 2010-12-30 21:38:42
    Temat: Ubezpieczenie kredyty hipotecznego
    Od: wsk125 <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam problem, proszę o radę.

    W związku z zaciągniętym kredytem hipotecznym, jako rodzic samotnie
    wychowujący dziecko zobligowany zostałem przez Bank do ubezpieczenia
    kredytu na wypadek śmierci.

    Kredyt denominowany (EUR) po przeliczeniu na PLN ~300tys zł.

    Bank przedstawił mi ofertę firmy z którą współpracuje w zakresie
    ubezpieczeń - miesięczny koszt ubezpieczenia kredytu to ~70,00zł.

    Rocznie będzie to prawie 1000zł za ubezpieczenie... I tu pytanie - czy
    dostępne są takie produkty które łączą ubezpieczenie na życie z
    oszczędzaniem ?

    Przychodzi mi tu na myśli IKE... Czy dobrze?

    Reasumując - szukam produktu, który jednocześnie ubezpieczył by mi
    kredyt, a po jego spłacie środki przeznaczone na ubezpieczenie mogłyby
    (chociaż w części) być mi zwrócone. Ważne jest, aby składka miesięczna
    wynosiła max, 200zł no i gwarantowana suma wypłaty odszkodowania w
    przypadku śmierci pokryła zaciągnięty kredyt.

    A może są tradycyjne ubezpieczenia na życie z niższą (niż moja) składką?

    --
    pozdrawiam,
    marcin - wrocław

  • 2. Data: 2010-12-30 22:07:28
    Temat: Re: Ubezpieczenie kredyty hipotecznego
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "wsk125" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > przypadku śmierci pokryła zaciągnięty kredyt.
    >
    > A może są tradycyjne ubezpieczenia na życie z niższą (niż moja) składką?

    oferowane Tobie ubezpieczenie jest bardzo tanie w porównaniu z innymi
    dostępnymi "ubezpieczeniami" na życie (włącznie z tymi z planami
    oszczędzania). Proponuje zadzwonić gdziekolwiek i dowiedzieć sie jaka bedzie
    składka miesięczna dla kwoty 300k.

    Koszt pronowanego przez bank ubezpieczenia to zaledwie 0,28% rocznie...( 12
    x 70 = 840 / 300k)
    Z mojego doswiadczenia mogę powiedzieć ze firmy zewnętrzne zaproponują
    składkę coś około min 1% rocznie czyli jakies 3k (za samo ubezpieczenie na
    życie, jesli chciałbyś "oszczędzić" prz okazji w jakimś planie to jeszcze
    więcej).

    Jeśli znajdziesz taniej, napisz.