    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: UWAGA NA KARTĘ KREDYTOWĄ REIFFEISENBAKU
    Date: Wed, 27 Aug 2003 14:38:08 +0200

    "dx" <d...@f...com.pl> writes:

    > Ja rowniez, bo juz nic nie rozumiem, nie mialem VC tegoz banku ale w
    > przypadku dwoch pozostalych, ktore posiadam i chyba dla wiekszoci typowych
    > krdytowych jesli czesciowo splace zadluzenie to od salda, ktore splacilem
    > nie sa juz naliczane odsetki, natomist dla pozostalego zadluzenia bank
    > nalicza odsetki i to od dnia dokonania transakcji, w porzadku hronologicznym
    > od najstarszych transakcji do "najswiezszych".... , nic wiec nie kumam bo

    Ale jesli odsetki sa juz naliczone, to ich _umorzenie_ (a nie
    nienaliczenie) jest warunkowane splata calosci.

    Przyklad:

    Kupuje 1 stycznia za 1000 zl
    Splacam awansem 15 stycznia 800 zl

    Dostaje do zaplaty w terminie 15 lutego 200 zl kapitalu oraz naliczone
    odsetki za 1000 zl w okresie 1-15 stycznia i za 200 zl w okresie 15-31
    stycznia (powiedzmy, ze tych odsetek wyszlo 20 zl).

    Jesli splace 200 zl, to odsetki sie umarza.

    Jesli splace 199 zl, to pozostaje do splaty 1 zl plus 20 zl juz
    naliczonych odsetek.

    Oraz oczywiscie leca odsetki w nastepnym miesiacu od biezacego
    zadluzenia i juz bez szansy na umorzenie.

    Tak to przynajmniej _na ogol_ dziala. Ale trzeba czytac konkretny
    regulamin...

    MJ