  • 11. Data: 2010-06-18 18:56:33
    Temat: Re: Tauron
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
    news:4c1bbfd6$0$19172$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To mamy jednego, co się nie zapisał.
    >
    > Ciekawy jest podrasowany ostatni raport. O ile pamiętam zysk pięciokrotnie
    > większy niż zwykle. Trochę śmierdzi...

    właśnie.

    Tak BTW. Dzieki za rzeczową wymianę poglądów :). To rzadkość.

    george

  • 12. Data: 2010-06-18 19:07:11
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    > "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message

    > właśnie.
    >
    > Tak BTW. Dzieki za rzeczową wymianę poglądów :). To rzadkość.
    >
    > george

    Jedna uwaga, akcje zostaną scalone w stosunku 9:1.

  • 13. Data: 2010-06-18 19:14:50
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    george wrote:

> [...]
    > wyglądają komicznie przy takiej wycenie. Podejrzanie wyglada skok z 150,
    > 180 mln zysku do 900 mln w roku przed planowanym IPO przy zbliżonych
    > aktywach i kapitałach własnych. Miło że poprawili wyniki operacyjne
    > zbliżając sie do jakiegoś i tak kiepskiego P/E ale mżonki prezesa o
    > kolejnych oszczędnościach rzędu 1mld na rok wyglądają zabawnie (patrz
    > reklama w radio TOKFM ). Anyway jako że dostałem sms z mBanku aby
    > skorzystać to nawet to rozważałem, ale po zaglądnieciu do prospektu +
    > cena emisyjna ( wygląda jak spóła na NC) + pracownicy dałem luz.

    Sądzicie, że dadzą inwestorom stracić pomiędzy pierwszą a druga turą
    wyborów prezydenckich? Śmiem wątpić. Zwrot może nie będzie duży, ale z
    5% da się wyciągnąć, zwłaszcza jak dla instytucjonalnych zaproponuję
    delikatnie wyższą cenę (o czym też się wspomina tu i tam) ;)

    A co do wyników, to 2007 i 2008 wyglądały gorzej niż powinny, przez
    zawiązywanie rezerw na głupie pomysły EUkomuny. Za to 2009 wygląda
    lepiej niż powinien bo te rezerwy były umarzane.

    Mroziu

  • 14. Data: 2010-06-18 19:22:41
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    >>

    > właśnie.
    >
    > Tak BTW. Dzieki za rzeczową wymianę poglądów :). To rzadkość.

    Ostatnio trochę za dużo o polityce tutaj :)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2010-06-18 20:19:45
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To mamy jednego, co się nie zapisał.
    >
    > Ciekawy jest podrasowany ostatni raport. O ile pamiętam zysk pięciokrotnie
    > większy niż zwykle. Trochę śmierdzi...

    Szczerze mówiąc uważam, że nie ma to znaczenia żadnego.
    W przypadku takich debiutów ważniejsza jest skala propagadny i widoczna chęć
    ze strony Skarbu Państwa żeby drobni trochę zarobili.
    I to moim zdaniem gwarantuje zysk, dlatego kupiłem tak jak PZU.

    Też dostałem smsa z mbanku ;-)

  • 16. Data: 2010-06-18 20:37:36
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    george wrote:

    > 1) 70groszy, (na groszowych słabo z wyciąganiem, +-1 grosz to kosmiczny
    > spread = 1,4%)

    Ale będzie scalenie.

    > 3) P/E 11 (i to tylko w 2009- > podejrzane strojenie przed IPO, wczesniej
    > jakiś kosmos)

    No właśnie to jest najpoważniejszy argument. Trochę zastanawia taki skokowy
    wzrost zysku.

  • 17. Data: 2010-06-18 20:54:47
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "kigam" <p...@g...com> wrote in message

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jedna uwaga, akcje zostaną scalone w stosunku 9:1.

    kiedy ?
    george

  • 18. Data: 2010-06-18 20:55:36
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    >
    > Ostatnio trochę za dużo o polityce tutaj :)
    >
    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    zdecydowanie.
    mam nadzieje że jak przestaną płacić (po wyborach) to sie uspokoi to
    ujadanie.

    george

  • 19. Data: 2010-06-18 20:59:23
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Fidelio" <t...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > chęć ze strony Skarbu Państwa żeby drobni trochę zarobili.
    > I to moim zdaniem gwarantuje zysk, dlatego kupiłem tak jak PZU.

    tez sie nad tym zastanawiałem ale właśnie skala propagandy nie była taka jak
    w PZU.
    Za duzo niewiadomych. Anyway nie dla mnie ale spokojnie, 5% pewnie będzie,
    marwiło mnie że w sumie nie bardzo wiem kto miałby kupowac :). PGE jest
    teraz tańsze nic Tauron w IPO...

    george

  • 20. Data: 2010-06-18 21:24:08
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "george"

    > zdecydowanie.
    > mam nadzieje że jak przestaną płacić (po wyborach) to sie uspokoi to
    > ujadanie.
    >
    > george

    za rok parlementarne
    mam obawy ze się zaczęła przebieżka bez oddechu

    czyli uspokoi sie w 2011 ale na krótko, bo podobno w 2012 sie zawali wsio i
    nic nie bedzie